מהפכת הבינה המלאכותית של אנבידיה

יעל אסרף שנהב, סמנכ"לית באנבידיה: "אנבידיה היא כבר מזמן לא רק חברת חומרה בלבד, אלא חברה שמספקת את הפלטפורמות המלאות שמציעות את היכולת להאיץ מערכות, שזה הבסיס לבינה מלאכותית"

Jetson Orin Nano, מערכת על מודול חדשה להטמעת יכולות בינה מלאכותית ומחשוב מתקדמות במכונות קצה.

"אנבידיה היא הרבה מעבדים לכרטיס מסך ומעבדים לשרתים. היא חברה שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית. היא כבר מזמן לא רק חברת חומרה בלבד, אלא חברה שמספקת את הפלטפורמות המלאות שמציעות את היכולת להאיץ מערכות, שזה הבסיס לבינה מלאכותית", כך אמרה אתמול (יום ב') יעל אסרף שנהב, סמנכ"לית באנבידיה, שאחראית לתחום העסקי של מעבדי ה-DPU וכרטיסי הרשת החכמים של החברה, עם פתיחת אירועי כנס GTC Fall 2022 של החברה.

שני התחומים שבאחריותה של שנהב מפותחים בעיקר באנבידיה ישראל, על בסיס מלאנוקס, שנרכשה, כזכור, בידי אנבידיה לפני כמה שנים. החברה מעסיקה כאן כ-3,000 עובדים, שהם כ-15% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, וכן עומדת מאחורי תוכניות האצה ותמיכה בסטארט-אפים מקומיים – עד עתה יותר מ-600 חברות, לפי שנהב. החברה עובדת בשיתוף פעולה בתחומים שונים עם בתי חולים, אוניברסיטאות ועוד, מציינת שנהב, "וזו פעילות שרק הולכת וגדלה".

אחד התחומים שבהם עוסק המרכז המקומי הוא, כמובן, האומניברס – המנוע שמציעה החברה לפיתוח הדור החדש של האינטרנט, שכבר זוכה לכינוי Web 3.0 – אותו אינטרנט שאנחנו מכירים רק בתלת-ממד, במקום אתרים דו ממדיים, שמבוססים על טקסט ותמונות, התחום שכמעט כל חברה טכנולוגית מובילה עוסקת בו.

פיתוח למטאברס כשירות

"האינטרנט החדש יורכב מהמון עולמות וירטואליים, תלת ממדיים, ונוכל דרך הדפדפן במחשב, בטלפון או בטאבלט לעבור בין העולמות הללו בדיוק כמו שגולשים היום בין אתרים. בעתיד יהיו אינספור עולמות וירטואליים, בדיוק כמו היום, כשיש אינספור אתרים דו ממדיים.

כולם יצטרכו להשתמש במנטאברס: מעצבים, תעשייה וייצור, קמעונאות, אדריכלות, ולוגיסטיקה. "האומניברס של אנבידיה יאפשר לבנות את עולמות התלת ממד הללו ואת האפליקציות ליקום הזה, וכן לתפעל את העולמות לאחר הבנייה", אמרה שנהב.

החידוש שהציגה החברה הפעם הוא Omniverse Cloud, שבפעם הראשונה אנבידיה מציעה מוצר בסגנון של תוכנה כשירות, או יותר נכון, תשתית כשירות. כמו בכל מוצרי הענן, הכוונה היא לספק את היכולות שלהן זקוקים מפתחים, יוצרים וצוותים מקצועיים לצורכי תכנון, הפעלה והפצה של יישומי מטאברס, וכל זאת מבלי שיצטרכו להקים מערכת מחשוב מקומית שתתמוך בכך. את עוצמת המחשוב תספק אנבידיה, והתשלום, כאמור, יהיה לפי שימוש, כך שהכניסה לתחום הזה אמורה להיות חלקה יותר.

"עם אומניברס בענן, אנחנו יכולים לחבר צוותים ברחבי העולם כדי לתכנן, לבנות ולהפעיל עולמות וירטואליים ותאומים דיגיטליים", אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, בנאום הפתיחה והוסיף, כי השירותים עדיין נמצאים בפיתוח, ומי שרוצה גישה מוקדמת צריך להגיש בקשה באתר החברה.


שרת,
OVX, דור שני

שירות הענן החדש של החברה יהיה מבוסס על הדור השני של שרתי OVX, אחת ההכרזות הנוספות של החברה בכנס הנוכחי. המטרה העיקרית של המחשבים האלה היא לעזור בפיתוח של תאומים דיגיטליים שונים לצורך ביצוע הדמיות כמו מציאותיות – כאלה שיכולות לבדוק כיצד יתפקדו פסי ייצור בתנאים שונים, כיצד התחבורה הציבורית בעיר שלמה מתפקדת ומה צריך לעשות כדי לשפר אותה וכדומה.

כל שרת כזה מבוסס על שמונה מעבדים גרפיים מהדור הבא ושלושה מתאמי רשת מהירים במיוחד מסוג ConnectX-7, שיכולים לספק ביצועי העברת נתונים בקצב של עד 400 גיגה-ביט/לשנייה. השרתים מוטמעים במערכות כאשכולות ומחוברים באמצעות פלטפורמת ה-NVIDIA Spectrum-3 שפותחה בישראל.

"למה חשובה תקשורת מהירה?" הוסיפה שנהב, "כי פעמים רבות התאומים הדיגיטליים צריכים לרוץ על כמה שרתים, וזה נשען על היכולת להעביר נתונים בצורה מהירה מאוד", ולדבריה יש גם גירסת ענק, המכונה OVX SuperPOD, שיכולה להכיל 32 שרתי OVX.

גיבור העל של הרכב

אחד התחומים שבהם אנבידיה פעילה מאוד לאורך השנים האחרונות הוא תחום הרכב האוטונומי. בכנס הנוכחי היא מציגה את DRIVE Tho, הדור החדש של מערכת הרכב האוטונומית שלה, שאותה היא מגדירה כשבב על. "ההתקדמות במחשוב מואץ ובינה מלאכותית נעה במהירות האור. DRIVE Thor הוא גיבור העל של המחשוב המרכזי, עם יכולות עדכון ושדרוג מהאוויר להגברת הבטיחות והביצועים המהירים, שיהפכו את כלי הרכב למחשבי על מבוססי תוכנה על גלגלים" אומר המנכ"ל הואנג.

DRIVE Tho, הדור החדש של מערכת הרכב האוטונומית של אנבידיה,שאותה היא מגדירה כשבב על.

DRIVE Tho, הדור החדש של מערכת הרכב האוטונומית של אנבידיה,שאותה היא מגדירה כשבב על. צילום: אנבידיה

Drive Thor יהיה זמין בפועל בכביש ב-2025. הוא כולל יכולות בינה מלאכותית שהוצגו לראשונה בארכיטקטורת ה-Hopper למעבדים גרפיים. הוא מבוסס על מעבד ראשי מסוג Grace, לצד מעבד גרפי מהדור הבא. אלו יאפשרו לו ביצועים בקצב של 2,000 טריליון פעולות בשנייה, והוא מגיע בתצורת שבב על, כאמור, עם טכנולוגיית הקישור הקניינית המהירה של החברה, NVLink-C2C.

לרובוטים בתעשייה וברפואה

הבינה המלאכותית אמורה להיכנס לתחום הרפואה, ואנבידיה שואפת לכך שהמגזר יעשה זאת עם פלטפורמת IGX Edge AI, שהיא פלטפורמת מחשוב קצה, המיועדת לחישובי בינה מלאכותית במערכות אוטונומיות, שהדיוק הוא דרישה קריטית שלהן. הפלטפורמה מבוססת על IGX Orin, שהוא מחשב על קומפקטי וחסכוני בצריכת המשאבים, ובמקביל מספק את היכולות הנדרשות לקבל החלטות בזמן אמת. היא תומכת ב-Clara Holoscan, שנועדה לקבלת תובנות מיידיות ממכשירים וחיישנים רפואיים. גרסה אחרת של IGX, עם ההתאמות הנדרשות, מיועדת להניע רובוטים בתחום התעשייה והלוגיסטיקה.

IGX Edge AI, הבינה המלאכותית נכנסת לתחום הרפואה.

IGX Edge AI, הבינה המלאכותית נכנסת לתחום הרפואה. צילום: אנבידיה

הכרזה נוספת הייתה של Jetson Orin Nano, מערכת על מודול חדשה בסדרת Jetson להטמעת יכולות בינה מלאכותית ומחשוב מתקדמות במכונות קצה, רובוטים ומכשירי אינטרנט של הדברים. הוא יגיע בשתי גרסאות, האחת עם זיכרון 8 גיגה-בייט שתציע 40 טריליון פעולות בשנייה, והשנייה עם חצי מכמות הזיכרון וחצי קצב עבודה. המערכת תהיה זמינה לרכישה בינואר הקרוב במחיר התחלתי של 199 דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים