ניסוי: רצו לצפות בסרטונים ביוטיוב – וקיבלו הפסקות פרסומות ארוכות

החברה קיימה "ניסוי קטן", שבמסגרתו היא הציגה למשתמשים בשירות החינמי שלה עד 11 פרסומות - קצרות בדרך כלל - לפני שהם היו יכולים לצפות בסרטון ● לא ברור מה יקרה עם זה בהמשך

אפשר לצפות בלי פרסומות, אבל רק בתשלום על מנוי יו-טיוב פרימיום.

הפרסומות ביוטיוב מעצבנות הרבה משתמשים, שמחכים לצפות בסרטון שהם לחצו עליו, ובמקום זה משכנעים אותם לקנות מוצרים כאלה ואחרים. האם בעתיד הם יצטרכו לחכות הרבה יותר? בהחלט יש מצב.

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, משתמשים שביקשו באחרונה לצפות בסרטונים באתר הפופולרי היו צריכים לצפות לפני כן בפרסומות רבות שלא ניתן לדלג עליהן, כאשר היו מקרים שבהם המספר הגיע ל-11 (!), לפני שהוצג להם הסרטון. לדברי יוטיוב, מדובר בניסוי – שהסתיים.

המטרה של יוטיוב בניסוי הזה ברורה: שיותר ויותר משתמשים יצטרפו לשירות בתשלום שלה, יוטיוב פרימיום, שבו לא מוצגות פרסומות כלל. בתחילה טענה החברה שמדובר בניסוי שבו מוצגות לצופה עד חמש פרסומות, במקום שתיים כיום, באורך של כשש שניות כל אחת. אלא שמשתמשים לא מעטים דיווחו שהוצגו להם יותר מודעות, כאשר האורך של חלקן הגיע ליותר מ-10 שניות.

בדרך כלל, יוטיוב מציגה פרסומות קצרות לפני הסרטון המבוקש, והיא מאפשרת את הצגתן באמצעו כשהוא ארוך יותר ורק במידה שהיוצר שלו מאפשר זאת. עם זאת, הפרסומות האלה יכולות להגיע גם לאורך של עשרות שניות, ואף יותר מדקה או שתיים.

הפרסומות הלכו והתארכו – בשלבים

משתמשים ברדיט (Reddit) הראו איך בשנה האחרונה, מספר הפרסומות ביוטיוב והאורך שלהן הלכו וגדלו: משתמשים דיווחו לפני כשנה שהוצגו להם שלוש פרסומות באורך של 15 שניות כל אחת, שלא ניתן לדלג עליהן, ובינואר אף הוצגו פרסומות באורך של 20 שניות. הדיווחים של המשתמשים שבעצם השתתפו בניסוי הנוכחי דיברו על בין שמונה ל-11 פרסומות, באורכים שונים – ובדרך כלל קצרות.

יוטיוב התייחסה לכך בחשבון הטוויטר שלה. צוות האתר הגיב לציוץ של משתמש, שבו הוא כתב: "אז, יוטיוב, שתי פרסומות לא מספיקות, ועכשיו אתם רוצים להציג חמש פרסומות שלאף אחד לא אכפת מהן ושאני לא יכול לדלג עליהן?" בתגובה ציינו אנשי יוטיוב: "המממ… זה יכול לקרות עם פורמט מסוים של פרסומות, שנקרא Bumper ads, מאחר שהן בנות אורך של עד שש שניות בלבד. אם אתה רוצה, אתה יכול לשלוח פידבק ישירות מיוטיוב, דרך כלי שליחת המשובים".

בתגובה שסיפקה לאתר 9to5Google ציינה החברה כי הפרסומות המרובות הוצגו במסגרת "ניסוי קטן" שהסתיים, ושהוצג לצופים ביוטיוב באמצעות הטלוויזיה. זאת, כחלק מ-"המיקוד שלנו לסייע למותגים לתקשר עם קהלים ברחבי העולם, ואנחנו תמיד בוחנים דרכים חדשות לצורך כך". בתגובתה יוטיוב לא ציינה מה היא תעשה עם הניסוי הזה והאם הפרסומות המרובות יהפכו לדבר שכל או רוב משתמשי הגרסה החינמית של האתר יצטרכו לצפות בו לפני התחלת הסרטון המיוחל.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים