"כיום, כל מאבטח הוא טכנולוג"

ישי צוויקל, נשיא ברינקס ישראל,  ואיתי זימן, סמנכ''ל הטכנולוגיות של החברה, מספרים על פעילות החברה ועל הטכנולוגית שמאבטחות ומגינות על הכסף המועבר באמצעות שירותיה

ישי צוויקל, נשיא ברינקס (BRINKS) ישראל

"כאשר אתם רואים את המאבטחים שלנו, אתם בעצם רואים אנשי טכנולוגיה. כל אחד ואחד מהם מתמחה בסדרת מיומנויות טכנולוגיות, הכרוכות בשינוע הכספים ממקום למקום. המוטו שלנו הוא 'עשה את ענייניך – אנו נטפל בשאר. העולם הולך להתמחויות, חברות שלא תשכלנה להתמחות בתחומי ליבתן – תיכשלנה בסופו של דבר ולא ישיגו את יעדן. אם אתה מרכול, התמקד במכירת מזון, אם אתה בנק – התמקד במתן אשראי וטיפול בפיקדונות, שכל אחד יתרכז בליבתו העסקית", כך אמר ישי צוויקל, נשיא ברינקס (BRINKS) ישראל.

צוויקל דיבר בפתח מפגש של פורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים, שנערך היום (ג') בתל אביב. את המפגש הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

החברה, אמר, "הוקמה ב-1869 ונסחרת בבורסת ניו יורק. החזון שלה הוא לשמור ולשנע נכסים יקרי ערך בעולם דינמי. המטרה היא שהשימוש במזומן יהא נגיש, אמין ושווה לכל כיס – ככל שאר אמצעי תשלום. אנו מציעים פתרונות שלמים באקו-סיסטם של עולם התשלום במזומן, ומספקים אמצעי תשלום נגישים ומאובטחים – תוך הגנת הפרטיות".

"אנו החברה הגדולה בעולם בניהול שרשרת אספקת מזומן", ציין צוויקל, "ופועלים בכ-100 מדינות, עם 76,500 עובדים, 1,300 מתקנים ו-16,500 כלי רכב".

לפני כמה שנים, אמר, "התחלנו להציע פתרונות ושירותים כספיים ועסקיים לבנקים ולבתי עסק. זאת בראייה שאף שבנקים סוגרים סניפים ומתייעלים, יש לשמר את נאמנות הלקוחות ואת חוויית הלקוח שלהם". הוא סיכם באומרו כי "בישראל חל גידול בשימוש באמצעי תשלום במזומן מאז פרוץ הקורונה. השימוש במזומן ממשיך לעלות. יש כמיליון איש בישראל שהם מעוכבי או מוגבלי חשבון בנק, המתנהלים רק במזומן. כך גם בקרב חלק מפלחי האוכלוסייה, החרדית והערבית, שם השימוש במזומן עומד על כ-80% מכלל ההתנהלות שלהם. כך, התשלום במזומן בתחנות דלק מהווה 50% מכלל העסקאות בתחנות".

הטכנולוגיות שמגינות על הכסף

איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל, אמר כי החברה מונה כ-700 עובדים בארץ, פועלת בחמישה מרכזים לוגיסטיים בפריסה ארצית ומספקת שירות למאות לקוחות מסחריים, בעשרות אלפי נקודות איסוף מדי חודש. לדבריו, "אנחנו עוסקים בשינוע של יותר ממיליארד שקלים ביום ופועלים לפי הוראות משטרת ישראל והנחיות הביטחון של החברה העולמית".

בהיבט ה-IT, אמר, "השירות שלנו מתבסס על מערכות מידע מהמתקדמות שישנן. יש לברינקס מערכת שו"ב מהמשוכללות בעולם. השירות שלנו ניתן סביב השעון ויש לנו, בין השאר, ערוץ להפקדת כספים, קומפיוסייף, כחלופה מיטבית לאופן הפקדת כספים בסניפי הבנק של הלקוחות הקמעונאיים והעסקיים. כספת ממוחשבת המותקנת במרכזי קניות ועסקים משדרת את נתוני הפקדות הכספים לברינקס. בשיתוף עם הבנק, מזוכה סכום ההפקדה שהלקוח הצהיר, על בסיס יומי. תכולת ההפקדה יכולה להכיל שטרות, מטבעות והמחאות במעטפת ביטחון. השירות מלווה באפליקציה סלולרית ידידותית וקלה לשימוש, המאפשרת שליטה מרחוק על ההפקדות".

"בנינו מערך וירטואליזציה לעמדות הקצה, מבוסס סיטריקס", ציין, "כדי לענות על זמינות ותקנות מחמירות של אבטחת מידע. יש לנו מערכות של נוטניקס כמענה לבעיות עבר שהיו לנו בעולם התשתיות. יש לנו מראקי של סיסקו, אנו מאבטחים מדפסות של רישיונות נהיגה, ויש לנו פיירוול של פאלו אלטו".

זימן סיכם: "הפריסה הרחבה שלנו מאפשרת גמישות, זמינות ויעילות תפעולית, עם יכולת להמשך פעילות בזמני חירום, לצד שיפור היכולת להתאוששות מאסון".

איתי זימן, סמנכ''ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל.

איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל. צילום: נועם בן שאול

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים