"בתקופה של חוסר יציבות, צריך לדעת לנווט את הארגון בבטחה"

"המשבר משפיע על ארגונים מכל המגזרים, אולם אפשר לראות אותם כהזדמנות", אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

"אנחנו נמצאים בתקופה של חוסר יציבות, שבה ארגונים צריכים לנווט את עצמם בבטחה, ולהגיע לחוף מבטחים. המשבר משפיע על ארגונים מכל המגזרים. אולם, אפשר לראות משברים כמו זה הנוכחי כהזדמנות", כך אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

גוטמן דיבר בכנס שערכו באחרונה מטריקס ו-BMC באולם האירועים East בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. באירוע הועלתה על נס השותפות בת 30 השנים בין שתי החברות.

לדברי גוטמן, "גם מטריקס ערוכה למשבר ורואה בו הזדמנות. חווינו לא מעט משברים בשווקים. המשבר הזה ייצר ומייצר הזדמנות לחברות כמונו, שהן איתנות ושנהנות ממערכות יחסים טובות עם לקוחות".

יש לציין שמטריקס קיימת 22 שנים וגוטמן הוא המנכ"ל שלה מראשיתה. עם זאת, השותפות עם BMC החלה כמה שנים קודם לכן, עם החברות שלאחר מכן מוזגו לכדי חברה אחת – מטריקס. גוטמן אמר כי "מטריקס נבנתה במשך השנים מעסקים בוגרים. היא רכשה ומיזגה כמעט 100 חברות, רובן בוגרות וחלקן ותיקות ממנה".

"30 שנות שותפות זה לא דבר שכיח", הוסיף. "לראות ונדור כמו BMC ואינטגרטור כמו מטריקס כל כך קרובים האחד לשני זה לא דבר של מה בכך. מטריקס מטמיעה את הפתרונות של BMC במערכות הקריטיות של ארגונים. ככלל, היא מעסיקה 11 אלף עובדים ומוכרת בארץ במעל ארבעה מיליארד שקלים בשנה. יש לנו הרבה מאוד מה להפסיד, כי אם המערכת הקריטית של ארגון מסוים לא תתפקד, גם העסקים האחרים שלנו באותו הארגון עלולים להיפגע, ולעתים יש רבים כאלה. לכן, מטריקס חייבת להיות מצוינת. השותפות האמיצה בין מטריקס ל-BMC מתורגמת להצלחות עסקיות ולשביעות רצון של לקוחות".

"כמי שמכיר את שוק ה-IT היטב", אמר גוטמן, "ב-30 השנים האחרונות לא קם תחליף טוב ואפקטיבי יותר למוצרים של BMC".

הוא סיים באומרו כי "יש לנו מטרה ברורה: לצמוח תוך שמירה על האיכויות ומערכות היחסים שלנו, כי זה מה שמבטיח את ההצלחה שלנו".

"הישראלים ממוקדים בחדשנות ובטכנולוגיה, ובעלי אנרגיה ותשוקה"

רובין ורביט, סגן נשיא למכירות מוצרים דיגיטליים ולפתרונות ניהול ביצועים ב-BMC, שדיבר אף הוא בכנס, הרעיף שבחים על תעשיית ההיי-טק הישראלית. לדבריו, "הישראלים ממוקדים בחדשנות ובטכנולוגיה, ולכן, יחד עם האנרגיה והתשוקה שאני רואה אצל הישראלים, אני אוהב לחזור לכאן".

הוא דיבר על הטרנספורמציה ש-BMC החלה לבצע בפעילות שלה לפני שנים אחדות – שנמשכת גם בימים אלה, ובמרכזה פלטפורמת ServiceOPS, שהחברה הציגה לשוק לפני כשנה וחצי. "ServiceOps מציעה ניהול אחוד של שירותים ו-IT, כדי לשרת את עולם טכנולוגיית המידע ולערבב בין ה-IT המסורתי לתחומים כגון ה-DevOps. אנחנו רואים אנליסטים ולקוחות שמתחילים להעריך ולהבין שהתפיסה שבסיס הפלטפורמה הזאת יכולה להיות מיינסטרים", אמר.

רובין ורביט, סגן נשיא למכירות מוצרים דיגיטליים ולפתרונות ניהול ביצועים ב-BMC.

רובין ורביט, סגן נשיא למכירות מוצרים דיגיטליים ולפתרונות ניהול ביצועים ב-BMC. צילום: נתנאל ישראל

לדברי ורביט, "אחד האתגרים הגדולים של ארגונים הוא להפסיק להישען על מספר קטן של 'גיבורי IT', ולהפוך את כל הארגון ל-'גיבור IT'". עם זאת, הוא קרא לארגונים "במקום להסתמך על 'גיבורי ה-IT', הסתמכו על מודיעין ואוטומציה מהדור הבא". כאן נכנס Helix – פתרון אחר של BMC, שהוא פתרון תוכנה כשירות (SaaS), שמאפשר לארגונים מודיעין, פעולה ותזמור (אורקסטרציה) של הדטה.

"אני מאמין בשילוב של ניהול ה-IT עם ניהול השירותים והביצועים. מחקר שביצענו בקרב 200 ארגונים מראה שאני לא לבד: כ-73% מהם אמרו שיש להם כבר יוזמות להתחיל לעשות זאת. השאלה היא: אם יש את היוזמות האלה, למה אין תהליכים וכלים כאלה? כאן נכנסת פלטפורמת ServiceOps", אמר.

הוא ציין כי הפלטפורמה מתמקדת בארבעה דברים שאותם הוא כינה "קריטיים": חוויית העובד, יכולת צפייה מודרנית, AISM ו-AIOPS, וקווי עסקים ושותפות. עוד תחומים מרכזיים שבהם משקיעה BMC הם הבינה המלאכותית ולימוד המכונה.

ורביט הוסיף כי "בעוד בין שלושה לשישה חודשים נשיק פלטפורמה לניהול שירות לקוחות, שתאפשר לנהל מקרי לקוח, קישור ל-CRM וכדומה. היא תציע מבט של 360 מעלות על הלקוח".

מה זה AIops?

שי עובדיה, מנהל טכנולוגיות BMC במטריקס, דיבר על AIops – תפיסה שמאפשרת להפוך את הביצועים של הארגון לחכמים יותר, באמצעות בינה מלאכותית ולימוד מכונה. "זה מבוצע באמצעות צפייה על מערכות הארגון, העברה של זה דרך הבינה המלאכותית ולימוד המכונה, והעברת התוצאות לגורמים שונים ומערכות שונות בארגון. התפיסה הזו וביצועה מניעות תהליכים. צריך עדיין אנשים כחלק מהתהליכים האלה, אבל בחלקם, אלה תהליכים אוטומטיים או חצי אוטומטיים", אמר.

שי עובדיה, מנהל טכנולוגיות BMC במטריקס.

שי עובדיה, מנהל טכנולוגיות BMC במטריקס. צילום: נתנאל ישראל

"הבינה המלאכותית ולימוד המכונה הם הליבה, אבל זה לא מספיק", ציין עובדיה. "גם BMC נמצאת עם הפנים לעולם הענן, אבל היא לא זונחת את החברות שרוצות לרוץ עם המוצרים באון-פרמיס. בשני המקרים, לקוחות מחפשים חוויה דיגיטלית מגניבה וממשק משתמש עד הקצה".

הוא אמר לסיום כי פלטפורמת Helix מציעה "חוויה רב ערוצית, צ'טבוטים ובוטים של RPA, ענן, ענן היברידי ואון-פרמיס, ניטור חיזויי, חיזוי דילוור של שירותים לאורך ה-IT וקווי העסקים, הבראה עצמית ואופטימיזציה של העלויות והקיבולת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים