הפסד לגוגל בבקשת ביטול קנס בגובה ארבעה מיליארד אירו של הנציבות האירופית

בפסיקתו קבע בית המשפט האירופי הכללי, שהנציבות צדקה כשמצאה כי גוגל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי כשדרשה מיצרניות המכשירים לכלול את האפליקציות שלה במכשירים

עדכונים חדשים. גוגל.

גוגל תיאלץ כנראה לשלם את הקנס בגובה של יותר מארבעה מיליארד אירו שהוטל עליה על ידי הנציבות האירופית (EC) בשל הדומיננטיות של פלטפורמת אנדרואיד שלה, לאחר שהפסידה בבקשת ביטול הקנס.

בפסיקה שפורסמה אתמול, בית המשפט האירופי הכללי קבע, שהנציבות צדקה כשמצאה כי גוגל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי, ועם זאת, הפחית קמעא את הקנס שהוטל עליה מ-4.3 מיליארד ל-4.1 מיליארד אירו.

סקירת בית המשפט "מאששת במידה רבה" את מסקנת הנציבות, ש-"גוגל הטילה הגבלות בלתי חוקיות על יצרני מכשירי אנדרואיד ומפעילי רשתות" כדי לבסס את מעמדו הדומיננטית של מנוע החיפוש שלה".

לגוגל יש חודשיים ועשרה ימים להגיש ערעור נוסף על ההחלטה בבית הדין האירופי לצדק.

הפעולה הראשונית של הנציבות האירופית הגיעה בעקבות חקירה של שלוש שנים בנושא הדרישה של גוגל מיצרניות המכשירים לכלול את האפליקציות שלה במכשירים.

גוגל לא הצליחה עד כה לבטל שניים מתוך שלושה קנסות של הנציבות האירופית בסכום כולל של יותר מ-8 מיליארד אירו.

ענקית החיפוש ערערה גם על קנס של 1.5 מיליארד אירו שהוטל עליה על ידי הנציבות ב-2019 בגין חסימת פרסומות של יריבותיה, בהן יאהו ומיקרוסופט.

גוגל מתמודדת מול שורה של בדיקות וקנסות ברחבי העולם: הרשויות באוסטרליה הטילו בחודש שעבר קנס של 60 מיליון דולר אוסטרלי (40.3 מיליון דולר אמריקני) בנוגע לנתוני מיקום. ביולי, רוסיה הטילה על החברה קנס של 21.1 מיליארד רובל (353.2 מיליון דולר) בשל אי הסרת תוכן שנחשב לא חוקי.

גוגל גם הסכימה להקים קרן של 90 מיליון דולר כחלק מהסדר של עימות משפטי עם מפתחי אפליקציות אנדרואיד בארה"ב על הרווחים שלהם, ובתחילת 2021 הסכימה לשלם קנס של 220 מיליון אירו ולתקן את הנהלים שלה כדי להסדיר חקירה של רשות התחרות בצרפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים