מערכת שפותחה במד"א מקצרת את זמני הזנקת הניידות והאמבולנסים

שיתוף פעולה בין המשטרה למד"א ינתב קריאות המשותפות לשני הגופים "באופן אוטומטי לשני המוקדים, וכך יקוצרו זמני ההגעה של הצוותים לזירה", הסביר סמנכ"ל הטכנולוגיות של הארגון, עידו רוזנבלט

ייתכן שהאמבולנסים יגיעו יותר מהר למקום האירוע. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

מגן דוד אדום ומשטרת ישראל הטמיעו מערכת ממוחשבת שפותחה במד"א, המאפשרת לקצר את תהליכי הדיווח על אירועים שמצריכים הזנקת ניידות ואמבלונסים.

החל מאתמול (ג') דיווח שמתקבל במוקד מד"א על אירוע, ועובר תחקור יעיל בעזרת המערכת, מועבר אוטומטית למוקד המשטרה, ולהיפך.

המשמעות היא שמי שפונה אל אחד משני המוקדים, לא יצטרך לעבור תחקור נוסף על ידי מוקדן המשטרה, תחקור שגוזל לפעמים זמן יקר. המערכת פותחה על ידי אגף המיחשוב של מד"א בהובלת סמנכ"ל הטכנולוגיות של הארגון, עידו רוזנבלט.

"עד היום, בכל דיווח למוקד 100 על אודות אירוע אליו נדרש גם צוות מד"א, חייגו צוותי המשטרה למוקד מד"א ועדכנו טלפונית בפרטי המקרה, וכך היה גם ההפך – כשהתקבלה קריאה במד"א ונדרש דיווח למשטרה", הסביר רוזנבלט. "כעת, הודות לשיתוף הפעולה, תגיע הקריאה באופן אוטומטי לשני המוקדים, וכך יקוצרו זמני ההגעה של הצוותים לזירה בזמן שכל גוף ממשיך לשמור על הייחודיות המקצועית שלו".

רוזנבלט ציין כי בעבר הטמיע מגן דוד אדום את מערכות השליטה והבקרה שפותחו במד"א גם בכיבוי והצלה, מה שמאפשר ממשק עבודה מהיר ויעיל יותר ומקצר את זמני התגובה. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת שיתוף ידע בזמן אמת, באופן אוטומטי ובקרוב טכנולוגיה זו תיכנס גם למערכות השליטה והבקרה במוקד 102 של כיבוי והצלה.

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "שיתוף הפעולה הייחודי בין גופי החירום במדינת ישראל עתיד להשתדרג ולשפר באופן דרמטי את זמני הגעת הצוותים לשטח ובכך – להציל חיים. הודות לשיתוף הפעולה החדש, נצליח למקד את הפניות ולעבוד יחד, על מנת להגיש סיוע מקצועי, מהיר ויעיל ככל הניתן לאזרחי ישראל. אני מודה למשטרת ישראל על הנכונות והמקצועיות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר ט

    עדו רוזנבלט - מקצוען ורציני. כמעט לא נושם כי מנצל את הזמן לפיתוחים וחידושים :) באמצעות אנשי המקצוע האיכותיים

אירועים קרובים