גיימינג: זינגה רוכשת את סטורמייבן הישראלית ותקים בארץ מרכז מו"פ 

הנרכשת מפתחת טכנולוגיות לניתוח נתונים עסקיים עבור חברות ענק בתחום האפליקציות והמשחקים, ו-50 עובדיה יצטרפו לזינגה – אחת מחברות משחקי המובייל המובילות בעולם - שתקים בארץ מרכז מחקר פיתוח אסטרטגי

מייסדי סטורמייבן. מימין: גד מאור– מנכ"ל, אדם רכיב– נשיא, אלדד אבל– ראש תחום מוצר.

ענקית המשחקים האמריקנית זינגה (Zynga) הודיעה כי השלימה את רכישת הסטארט-אפ הישראלי סטורמייבן (Storemaven) וכי תרחיב משמעותית את פעילותה בארץ. החברה מתכוונת להטמיע את הטכנולוגיה שפותחה בישראל ביחידות העסקיות שלה, להקים בארץ מרכז מחקר ופיתוח אסטרטגי ולגייס מאות עובדים בשנים הקרובות. סטורמייבן מעסיקה כ-50 עובדים בישראל, כאשר כולם יצטרפו מיידית לחברה הרוכשת. סכום הרכישה לא נמסר, אבל ההערכות בשוק הן כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

סטורמייבן הוקמה ב-2015 על ידי גד מאור (מנכ"ל), אדם רכיב (נשיא) ואלדד אבל (ראש תחום מוצר), שהיו גם ממקימי הסטארט-אפ שייקר, אשר נמכר לפלייסטודיוס (Playstudios) העולמית ב-2016. הנרכשת מפתחת טכנולוגיות לניתוח נתונים עסקיים עבור חברות ענק בתחום האפליקציות והמשחקים, בהן זינגה, ומבוססת כחברה המובילה בעולם בתחום האופטימיזציה של חנויות האפליקציות של אפל וגוגל. החברה פעלה במודל בוטסטראפ מיום הקמתה, ללא גיוס של הון חיצוני. העסקה מתרחשת כשנה לאחר מהפכת הפרטיות בתחום אפליקציות המובייל שמובילות ענקיות הטכנולוגיה אפל וגוגל, מהפך שחיזק את מעמדה של סטורמייבן והפך מיידית את הטכנולוגיה שפיתחה למרכיב חיוני עבור לקוחותיה ושותפיה העסקיים.

עם הרכישה, זינגה מתכוונת להגדיל את ההשקעה והשימוש בטכנולוגיה של סטורמייבן, לבסס את שליטתה בתחומי הפיתוח, הצמיחה והשיווק של משחקיה – מהלך שהחלה בו עם רכישת פלטפורמת הפרסום והמוניטיזציה צ'ארטבוסט (Chartboost) לפני כשנה – ולחזק את מעמדה ואת מעמד חברת האם שלה Take-Two Interactive, כמובילה עולמית בתחום הבידור האינטראקטיבי. Take-Two, שהשלימה את הרכישה של זינגה בחודש מאי האחרון תמורת 12.7 מיליארד דולר, היא אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם, ומחזיקה במותגי-על כמו רוקסטאר (Rockstar), האחראית למשחקים פופולריים כמו Grand Theft Auto ו-Red Dead Redemption, ו-2K, מפתחת סדרת משחקי NBA2K. לזינגה כותרים מצליחים, כמו FarmVille ו-CSR2. החברה המאוחדת מעסיקה יותר מ-10,000 עובדים ברחבי העולם.

גד מאור, מנכ"ל סטורמייבן, אמר, כי לזינגה תרבות רבת-שנים של חדשנות וקבלת החלטות מבוססות דטה. הפריסה הגלובלית של זינגה והשאיפות הגדולות בתחום הפכו אותם לשותף יקר ערך עבורנו. אנחנו מתרגשים להטמיע את הטכנולוגיות, המומחיות ושיטות העבודה שלנו עם הפורטופוליו העצום של זינגה ועם פתרונות הפרסום של צ'ארטבוסט, מה שיפתח דלת לבניית פלטפורמה חובקת-עולם להשקה, שיווק, פרסום וצמיחה של משחקים, ולתת לזינגה ולכל ארגון Take-Two יתרון תחרותי בתחום הבידור האינטראקטיבי. אין גאה ממני להסתכל אחורה בכל מה שהצלחנו להשיג בסטורמייבן בשנים האחרונות, ברמה הטכנולוגית והעסקית. אני מתרגש להמשיך להוביל את החברה בתוך זינגה ולהמריא לשחקים שחלמנו עליהם. בתזמון מושלם, ניתנת לנו ההזדמנות לייצר ארגון שחושב אחרת, ולבנות חברת מופת בישראל״.

״זינגה לא רק זיהתה את האפשרויות הגלומות בפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחנו, אלא גם מצאה תרבות ארגונית מעולה", אמר אלדד אבל, "אנו מאמינים שהתרבות הזו תתרום רבות לשגשוג החברה ותהווה תשתית נאותה למשיכת טאלנטים רבים בישראל".

אדם רכיב, נשיא סטורמייבן, ציין, כי "לאור המהפכות האחרונות בשוק המובייל וההתבססות של חנות האפליקציות של אפל וגוגל , פיתחנו טכנולוגיות המאפשרות לצוותי שיווק להבין ביתר קלות את הערך של הפעילויות שלהם ואת ה-ROI בצורה שלא פוגעת בפרטיות המשתמשים. במילים פשוטות, הטכנולוגיה שלנו מסייעת ללקוחות להגדיל את קהל הלקוחות שלהם בצורה יעילה, תוך דגש על חווית משתמש ייחודית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים