החל מהשנה: תואר שני במערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב יפו

פרופ' רותי גפני, דיקנית בית הספר למערכות מידע: "מידע הוא כוח בתנאי שהוא רלוונטי לצורך קבלת ההחלטה, היוצרת ערך מוסף לחברה" ● התואר יאפשר שתי התמחויות: טרנספורמציה דיגיטלית או מדעי הנתונים 

פרופ' רותי גפני, דיקנית בית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב יפו.

המכללה האקדמית תל אביב יפו תפתח בשנת הלימודים הקרובה, באוקטובר, מסלול לימודים לתואר שני במערכות מידע, אשר ישלב לימודים תיאורטיים ויישומיים. בראש המסלול יעמוד ד"ר טל אספיר.

הסטודנטים בתואר זה יוכלו לבחור באחת משתי התמחויות: טרנספורמציה דיגיטלית או מדעי הנתונים במערכות מידע. התואר מיועד לאנשים עובדים, ומתפרס על פני שנה וחצי. הלימודים ישימו דגש על היבטים שונים הקשורים לטרנספורמציה דיגיטלית ומדעי הנתונים, כגון יישום טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים, בינה מלאכותית וביג דטה, למידת מכונה (ML), כריית מידע, מחשוב ענן, חדשנות, אבטחת מידע וסייבר, ניתוח תרחישים עסקיים בארגונים, תכנון וניהול מסדי נתונים מתקדמים, אסטרטגיה ויזמות, Data Visualization ועוד.

לדברי פרופ' רותי גפני, דיקנית בית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב יפו, שני נושאים מרכזיים נמצאים על סדר יומם של ארגונים בכלל ומנהלי מערכות מידע בפרט: "האחד, כיצד לייצר ערך חדש ללקוחות הארגון, ובהתאם לכך כיצד מייצרים את השינוי ; והשני, כיצד מנצלים טוב יותר את המידע והנתונים שנמצאים בתוך ומחוץ לארגון לטובת יצירת אותו ערך".

הנושא הראשון בא לידי ביטוי בטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברים ארגונים ואשר משמעותה שיבוש התהליכים והתפיסות שהיו נהוגות עד כה בארגון באמצעות חיבור בין אנשים, נתונים תהליכים וטכנולוגיה. "קפיצת המדרגה החלה בתקופת הקורנה, שאילצה ארגונים לחשוב אחרת כדי להמשיך ולהתקיים וממשיכה בימים אלה, כאשר ארגונים ממשיכים בטרנספורמציה הדיגיטלית כדי ליצור ולהעצים את הבידול והיתרון התחרותי בשוק", אומרת פרופ' גפני. לגבי הנושא של ניצול טוב יותר של המידע והנתונים בתוך הארגון ומחוצה לו, אומרת גפני, כי "מדובר בתחום של מדע הנתונים וביכולת של ארגונים להמציא את עצמם ולקבל החלטות טובות יותר באמצעות הנתונים הנמצאים ברשותם או במאגרים הנמצאים ברשת האינטרנט או במאגרים עסקיים".

"עוד מימי עבר, התפיסה כי מידע הוא כוח הייתה חלק מתפיסת עולמם של ארגונים, אך כיום, בעידן שבו אנו מוצפים במידע ובנתונים, התווספה לתפיסה זו הידיעה, כי מידע הוא כוח בתנאי שהוא רלוונטי לצורך קבלת ההחלטה ו/או יצירת תובנה חדשה, היוצרת ערך מוסף לחברה", מציינת גפני. כדי לסנן את הנתונים ולהפיק מהם את המידע הנכון בזמן הנכון נולד מדע הנתונים, וכנגזרת ממנו מדעני הנתונים העוזרים לארגון לזקק את הנתונים ולהפיק מהם את התובנות בעלות הערכים המוספים הגבוהים ביותר. מדענים אלו הפכו להיות אחד מהמקצועות המבוקשים בשוק וערכם עולה מיום ליום".

לדבריה, המציאות הזו בארגונים, ועל סמך מחקרי עומק לגבי צורכי השוק, החליטו במכללה לפתוח מסלול לתואר שני ,שיכשיר בוגרים שישתלבו במקצועות האלו בשוק העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים