קוואלקום חשפה מעבדים חדשים: Snapdragon 6 ו-Snapdragon 4

מדובר במעבדים המיועדים למכשירי שוק הביניים והכניסה ● שני המעבדים ייוצרו הפעם ב-TSMC, במקום בסמסונג, האחד בליתוגרפיה של 4 ננו-מטר והשני בליתוגרפיה של 6 ננו-מטר

Snapdragon 6 Gen 1.

קוואלקום הכריזה על מעבדים חדשים עבור טלפוני המיועדים לשוק הביניים ולשוק הכניסה. בהתאם לשיטת המספור החדשה של החברה, המעבדים יסומנו כ-Snapdragon 6 Gen 1 וכ-Snapdragon 4 Gen 1. שני המעבדים ייוצרו הפעם ב-TSMC, במקום בסמסונג, זה בליתוגרפיה של 4 ננו-מטר וזה בליתוגרפיה של 6 ננו-מטר.

שני המעבדים מציעים תמיכה ב-5G בתחומי ה-mmWave ו-sub-6GHz, אך בעוד ש-Snapdragon 6 Gen 1 תומך ב-WiFi 6E, אחיו הקטן יותר עדיין תומך ב-WiFi 5 בלבד. שני המעבדים מיועדים לתמוך בטלפונים עם מסכים ברזולוציה עד +FHD ועם קצב רענון של עד 120 הרץ.

אך בכך פחות או יותר מסתיים הדמיון ביניהם.

לדוגמה, קצב הורדת הנתונים המרבי של ה-6 Gen 1 יהיה 2.9 מגה-ביט/לשנייה, מול 2.5 מגה-ביט/לשנייה 'בלבד' של ה-4 Gen 1. כמו כן המעבד הבכיר יותר יאפשר צילום של תמונות בגודל של עד 200 מגה-פיקסל, לעומת 108 מגה-פיקסל של המעבד לשוק הנמוך.

 


תצורת הליבות היא כמובן ההבדל המשמעותי ביותר. Snapdragon 6 Gen 1 מבוסס על תצורה של ארבע ליבות חזקות בדמות Cortex-A78 במהירות מרבית של 2.2 גיגה-הרץ וארבע ליבות Cortex-A55 במהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ. מדובר בשינוי מתצורת ה-2/6 ליבות בדורות הקודמים של סדרת ה-Snapdragon 600. יחד עם ליבות בינה מלאכותית חדשות, שלפי החברה מציעות עד פי שלושה ביצועים לעומת אלו בדורות הקודמים, טוענת קוולאקום לשיפור ביצועים של עד 40% לעומת ה-Snapdragon 695, ושיפור של 35% בגרפיקה.

ה-Snapdragon 4 Gen 1  דומה מאוד בתצורה שלו לאותו 695 עם שתי ליבות Cortex-A78 ועם שש ליבות Cortex-A55, ואפילו אותו שבב גרפי. לפי החברה, הוא מציע שיפור ביצועים של 15% לערך לעומת ה-Snapdragon 480, ו-10% שיפור גרפי.

ה-4 Gen 1 אמורים להגיע לשוק כבר ברבעון הנוכחי בטלפונים לשוק הכניסה, וכנראה ויוו (Vivo) תהיה הראשונה להשתמש בהם. ה-6 Gen 1 מתוזמן להשקה בפועל ברבעון הראשון של 2023, ומוטורולה כבר הודיעה שהיא מפתחת טלפון שיהיה מבוסס עליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים