שלמה שמאי, מנמ"ר חברת הביטוח איילון, מסיים את תפקידו

"אני בוחן כמה מיזמים חדשים בתחום הפיננסי, כדי לתרום מניסיוני הרב", אמר שמאי ● לדבריו, "החדשנות הטכנולוגית עדיין לא פגשה את המודל העסקי המתאים כדי ליישם אותה"

שלמה שמאי, מנהל חטיבת הטכנולוגה הפורש בחברת הביטוח איילון.

שלמה שמאי, מנהל חטיבת הטכנולוגיה בחברת הביטוח איילון, הודיע באחרונה על סיום תפקידו בחברה.

שמאי מונה לתפקיד לפני כשלוש שנים, לשם עבר מתפקיד בכיר דומה בחברת ביטוח אחרת – הפניקס. הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "החלטתי לסיים את תפקידי כדי ללכת לאתגרים חדשים בתחום הפיננסי ואני, בוחן כמה מיזמים חשובים – בתחום הפיננסי בכלל ובתחום האינשורטק בפרט".

לשמאי ותק של 28 שנים בעולמות הפיננסים והביטוח. בין תפקידיו הקודמים: משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס, ומנהל אגף פיתוח תוכנה בבנק הפועלים. הוא בעל תארים במדעי החברה עם התמחות בכלכלה באוניברסיטת תל אביב.

"אנחנו בתקופה שבה כל התחום הפיננסי משנה את פניו – גם הבנקים וגם הביטוח, וכל התחזיות שצפו כי הענף הזה יחווה מהפכה, עם אוטומציה מלאה, AI ועוד, עדיין רחוקות מלהתממש", אמר שמאי. לדבריו, "אין לי ספק שהטכנולוגיה הקיימת טובה, והיא תשנה, בעתיד הנראה לעין, את פני התחום הפיננסי וגם האינשורטק, כי פשוט אין ברירה, זה תהליך שיקרה. אני רוצה להיות מעורב בכמה מיזמים בתחום, שישנו את פניו ויממשו את התחזיות שצפויות בענף".

למה התחזיות הללו טרם התממשו?
"בעיקר מפני שטרם נמצא המודל העסקי המתאים, שישלב בין הטכנולוגיה החדשנית לצרכים העסקיים של המגזר. אף אחד מהשחקנים בתחום הפיננסי עדיין לא יישם מודל עסקי של שילוב דיגיטל מלא בכל התהליכים במגזר הפיננסי. רובם עדיין נעזרים במערכות ישנות, והסיבות הן, בין היתר, רגולציה והעדר מוצרים בתחומים הפיננסיים, שיאפשרו את יישום הטכנולוגיות החדשות.

מה שקורה כיום הוא שלוקחים טכנולוגיות חדשות ומוכרים אותן ללקוחות שמשתייכים לענף שהוא מטבעו שמרני, ולכן, המגמה הברורה היא שהטכנולוגיות החדשות יביאו לפיתוח אותם מוצרים שיתאימו למודל העסקי. שם אני רוצה להיות, ואין לי כל כוונה לעזוב את התחום הפיננסי המרתק".

אקסלרטור ראשון לתחום הביטוח

שמאי ציין שאחת מגולות הכותרת בפעילותו כמנמ"ר איילון היא הקמת אקסלרטור ראשון בישראל לחברות סטארט אפ בתחום הביטוח – פרויקט שהוא יזם. "עד כה עברו באקסלרטור 10 סטארט-אפים, ויש כמה פתרונות שנמצאים בפיילוטים", אמר.

בנוסף, שמאי אמר שבשלוש השנים האחרונות הוא קידם את הטרנספורמציה הדיגיטלית באיילון. בין היתר, המהלך כלל קידום שילוב הענן בתהליכי העבודה של החברה, כדי לשפר את ההתייעלות הפנים הארגונית, וגם כדי לשפר את השירות ללקוחות ולסוכני הביטוח. אחד הפרויקטים המרכזיים הוא העברת החברה לענן של AWS – "פרויקט שישנה בעתיד את כל שיטת החישוב בביטוח, מבחינה חשבונאית", ציין.

שמאי היה אחראי על 200 עובדים והוא דיווח למנכ"ל, שרון רייך. שמו של מחליפו בתפקיד טרם פורסם, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר בשאולי בר אור, שהגיע מהבנק הבינלאומי והיה אף בכיר בחברת הביטוח הראל.

 

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים