אפלייד מטיריאלס: תוצאות טובות מתחילת השנה ופחות טובות לרבעון

התוצאות הכספיות ברבעון השלישי של השנה מעידות על גידול של 5.23% בהכנסות, ל-6.52 מיליארד דולר ● בתשעת החודשים האחרונים ההכנסות עלו ב-12.37%

אפלייד מטיריאלס

אפלייד מטיריאלס פרסמה את התוצאות העסקיות לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של השנה, עם תוצאות טובות בתשעת החודשים הראשונים ופחות טובות בהרבה ברבעון.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה ההוצאות הכלליות גדלו ב-9.8%, ל-13.24 מיליארד דולר – עלייה של 11.77. ההכנסות גדלו יותר, ב-2.1 מיליארד ד', ל-19.04מיליארד – עלייה של 12.37%. הרווח התפעולי באותם תשעה חודשים גדל ב-18.85%, ל-5.79 מיליארד, והרווח הנקי גדל ב-18.15%, ל-4.93 מיליארד דולרים.

במהלך הרבעון השלישי, ההוצאות הכלליות קפצו ב-31.2%, ל-4.23 מיליארד- עלייה של 1.01 מיליארד. ההכנסות גדלו פחות, ב-324 מיליון בלבד, ל-6.52 מיליארד דולר – עלייה של 5.23%. ההכנסות היוו שיא רבעוני חדש. הגידול החד בהוצאות הכלליות פגע ברווחיות.

במהלך הרבעון ההוצאות הגולמיות גדלו ב-8.83%, ל-3.51 מיליארד. הרווח הגולמי גדל ב-1.31% בלבד – רווח גולמי שולי של 46.1%, לעומת 47.9% ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות התפעוליות ברבעון גדלו ב-13.42%. הרווח התפעולי פחת ב-4.42%, ל-1.92 מיליארד ד'.

הוצאות המימון קטנו ב-39.51%, ל-49 מיליון וחבות המס פחתה ב-3.41%, ל-255 מיליון.

הגידול בהוצאות הכלליות פגע, כאמור, ברווח הנקי, שירד ב-6.41% ל-1.61 מיליארד. הרווח הנקי למניה מדולל ירד ב-1.07%, ל-1.85 דולר.

התחזיות קדימה מתחשבות בבעיות שרשראות האספקה

ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2022, אפלייד מצפה להפיק מכירות נטו של כ-6.65 מיליארד דולר, בטווח של פלוס/מינוס 400 מיליון דולר. סכום זה כולל את ההשפעה הצפויה של הקשיים המתמשכים בשרשרת האספקה. הרווח המדולל למניה, המתואם בחישוב שלא לפי GAAP, צפוי להגיע לטווח של 1.82 דולר עד 2.18 דולר.

התחזית לרווח מדולל למניה בחישוב שלא לפי GAAP, ללא חיובים ידועים הקשורים לרכישות של 0.01 דולר למניה, לרבות הנרמול של הטבת מס בגין תגמול במניות של 0.02 דולר למניה ולרבות הטבת מס נטו הקשורה להעברת נכסים בלתי מוחשיים בתוך החברה של 0.03 דולר למניה.

התחזית אינה משקפת מידע כלשהו שאינו ידוע במועד זה, כגון חיובים נוספים כלשהם הקשורים לרכישות שאינן תפעוליות או יוצאות דופן, כמו גם ענייני מיסוי אחרים שאינם וודאיים ושאין יכולת לחזות אותם.

אפלייד ישראל גייסה כ-600 עובדים בשנתיים האחרונות; היא ממשיכה בצמיחה לאור גדילה בפעילותה וביקושים משמעותיים למערכות החכמות שהיא מפתחת ומייצרת בארץ עבור יצרניות השבבים המובילות בעולם.

"אפלייד מטיריאלס הציגה הכנסות שיא רבעוניות. עם זאת, האילוצים המתמשכים בשרשרת האספקה מגבילים את יכולתנו לעמוד במלוא הביקוש. עמידה בביקושים וקיצור זמני המשלוח ללקוחותינו הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר גארי דיקרסון, נשיא ומנכ"ל החברה. "אנו בטוחים ביכולת שלנו לנווט גם בתקופה מאקרו כלכלית מאתגרת, וממשיכים להאמין בחוסנו של שוק המוליכים למחצה בטווח הרחוק ובהזדמנויות הצמיחה הגדולות העומדות בפנינו".

גארי דיקרסון, מנכ"ל ונשיא אפלייד מטיריאלס. צילום: יח"צ

גארי דיקרסון, מנכ"ל ונשיא אפלייד מטיריאלס. צילום: יח"צ

חטיבת PDC הישראלית – המו"פ הגדול ביותר של אפלייד

אפלייד מטיריאלס פועלת בישראל תחת חטיבת PDC (ר"ת Process and Diagnostic Control) אבחון ובקרת התהליכים – המנוהלת על ידי רפי בן עמי. חטיבה זו מהווה את מרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של החברה מחוץ לארה"ב.

בהתייחס לפעילות חטיבת PDC, ציין דיקרסון: "היכולת שלנו לבצע אופטימיזציה באמצעות פתרונות מעולמות הנדסת חומרים, לצד מערכות בדיקה ומטרולוגיה חדישות, דוחפת קדימה ביצועי שיא בעסקי האבחון ובקרת התהליכים של אפלייד. אנו מצפים שהכנסות החטיבה יעלו בכ- 40% בשנת הכספים 2022, הודות לאימוץ נרחב של מטרולוגיית eBeam ופלטפורמות אופטיות חדשות לבדיקת פרוסות סיליקון מצד לקוחותינו".

PDC עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לתחום בקרת ייצור שבבים. המערכות המתקדמות המפותחות ומיוצרות בישראל, מאפשרות ללקוחותיה הגלובליים של החברה לייצר שבבים באופן חכם, מהיר ויעיל יותר וכך להבטיח המשך קידמה טכנולוגית בכל תחום. כיום, כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך מכונותיה בפיתוח וייצור כחול-לבן של אפלייד מטיריאלס.

אפלייד מעסיקה כיום כ-2,200 עובדים ועובדות בישראל והיא נמצאת בצמיחה משמעותית, לאחר תוספת של כ-600 עובדים ועובדות בשנתיים האחרונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים