מהכלא לכס היו"ר: ג'ה-יונג זכה בחנינה – האם יחזור להוביל את סמסונג?

ב-2017 הורשע לי ג'ה-יונג, סגן היו"ר של סמסונג באותם ימים, במתן שוחד לנשיאת דרום קוריאה לשעבר ● השבוע (ב') הוא קיבל חנינה מהנשיא, ועכשיו כנראה יחזור לחברה לכהן כיו"ר שלה

זוכה מכל האשמות נגדו. לי ג'ה-יונג, יו"ר סמסונג.

סגן יו"ר סמסונג לשעבר, לי ג'ה-יונג, שהורשע בינואר 2021 בשוחד וישב בכלא מאז ועד כה, קיבל השבוע (ב') חנינה מנשיא דרום קוריאה, יון סוק-יאול. על פי הדיווחים השונים, כעת הוא ככל הנראה יחזור להוביל את סמסונג, והפעם יזכה סופסוף בתואר יו"ר התאגיד.

לי הוא נכדו של מייסד החברה ובנו של יו"ר הקבוצה הדרום קוריאני המיתולוגי, לי קון-הי. בזמנו הוא נידון ל-30 חודשי מאסר בגין שוחד שנתן לנשיאת המדינה לשעבר, פאק גון-הייה, שנאלצה לעזוב את תפקידה עקב פרשת השוחד שטלטלה את המדינה.

לי שוחרר על תנאי כעת בעקבות החנינה שהעניק לו הנשיא, שהכריז גם על חנינת 1,690 אסירים, מלבד לי, וזאת לרגל יום העצמאות הלאומי שחל ב-15 באוגוסט.

יון אמר כי עם החלטת החנינה הוא מקווה לייצב את פרנסתם של אנשים שעוברים תקופות קשות עקב התפרצות הקורונה, ולתת לאזרחים הפגיעים בחברה בדרום קוריאה, לרבות אזרחים פשוטים, עסקים קטנים וסוחרים, הזדמנות להשתקם. ניכר כי דבריו אלו לא כוונו אל לי, שהוא כאמור בן למשפחה מאוד מפורסמת, מובילה ועשירה.

התחייבות ל"תרומה משמעותית לכלכלה הקוריאנית"

לאחר הבשורה על החנינה התחייב לי לתרום "תרומה משמעותית לכלכלה הקוריאנית", והוא צפוי ככל הנראה להפוך בקרוב ליו"ר ענקית השבבים והטכנולוגיה, כך דווח בהתבסס על דבריהם של גורמים יודעי דבר.

נזכיר כי לי הוא למעשה יורש העצר של הקונגלומרט הגדול ביותר במדינה, וניכר שמעמדו זה – בנוסף לכך שחזר על מחויבותו להמשך השקעות, יצירת מקומות עבודה וצמיחה כלכלית, ולנוכח הישגים, שלדבריו הוא אסיר תודה להשיג כיזם אחראי – פתחו את דלת תא הכלא בפניו.

ומה בדבר הנשיאה לשעבר הסוררת? פאק, שהייתה הנשיאה הראשונה והיחידה במדינה עד היום, הודחה מתפקידה בדצמבר 2016 אחרי גל של הפגנות נגדה, ששיאן הפגנות שבהן השתתפו למעלה מ-2 מיליון מוחים. באפריל 2018 היא נידונה ל-24 שנות מאסר ולקנס של 17 מיליון דולר, לאחר שהורשעה בשחיתות. ואולם בדצמבר 2021 גם היא, ממש כמו לי כעת, קיבלה חנינה מהנשיא באותם ימים, מון ג'יאה-אין, ושוחררה מהכלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים