חשד: ישראלים הלבינו עשרות מיליונים בקריפטו – והונו את ממשלת צרפת

על פי החשד, קבוצה של ישראלים "התארגנו באופן מסודר ושיטתי להלבנת כספים מחו"ל ומישראל", וכך ניסו להונות את השלטונות בירושלים ובפריז ● המשטרה עצרה שלושה חשודים, אחרי כמה חודשים של חקירה סמויה

תעשייה לא שקופה ובטוחה? קריפטו.

המשטרה עצרה היום (ב') שלושה חשודים בעבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס, לרבות השמטת הכנסה במזיד – שעשו זאת, על פי החשד, תוך שימוש במטבעות קריפטוגרפיים. במשטרה וברשות המיסים חושדים שהם הלבינו כך עשות מיליוני שקלים, ובין היתר הונו את ממשלת צרפת.

המעצר בא לאחר שבחודשים האחרונים ערכו חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת יהלום של רשות המיסים חקירה סמויה לגבי חשדות להלבנת הון – כאמור, בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, תוך שימוש בקונסטרוקציות מורכבות של מטבעות קריפטוגרפיים.

החשודים, כך לפי המדינה, "התארגנו באופן מסודר ושיטתי להלבנת כספים מחו"ל ומישראל, שחלקם מקורו בעבירות שבוצעו בחו"ל – תוך שימוש במטבעות דיגיטליים בפלטפורמות שונות. זאת, במטרה לטשטש ולהסוות את זהות בעלי הכספים ואת התנועות בהם".

עוד התמקדה החקירה בחשד להונאה רחבת היקף כלפי אוצר המדינה בצרפת, אשר התבצעה מישראל, וגניבת מיליוני יורו והלבנת הכספים – באמצעות המרתם למטבעות קריפטוגרפיים. בהודעה לא צוינו פרטים נוספים לגבי ההונאה של הממשלה בפריז.

לפי המדינה, "עולה החשד כי רווחי החשודים מהפעילות במטבעות הקריפטוגרפיים הועלמו מרשות המיסים בישראל, וכי בוצעו עבירות מס שונות בהיקפים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים".

שלושה עצורים וכמה מעוכבים לחקירה

בהודעת המשטרה ורשות המיסים נמסר כי הבוקר נעצרו שלושה חשודים מרכזיים ולצידם עוכבו לחקירה כמה חשודים נוספים.

החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים, היורופול ומשטרת צרפת, ובליווי מחלקת הסייבר והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים