ג'ורג' סורוס מגדיל את ההשקעות בחברות טק – ונכנס לטסלה

המיליארדר השקיע ברבעון השני כ-20 מיליון דולר במניות טסלה ● כמו כן, יש לו מניות בענקיות טק אחרות, ובהן טוויטר, שמאסק אמור היה לרכוש אבל נסוג בו, אמזון, סיילספורס ואלפבית

ג'ורג' סורוס.

המיליארדר האמריקני היהודי ג'ורג' סורוס משקיע בטסלה: על פי הדו"ח הרבעוני שקרן ההשקעות שלו הגישה בסוף השבוע לרשות לניירות ערך של ארצות הברית, ה-SEC, הוא השקיע ברבעון השני 20.1 מיליון דולר בחברה, לאחר שקנה קרוב ל-30 אלף מניות שלה. לא מדובר בסכום גדול – זהו 0.4% בלבד מפורטפוליו ההשקעות של סורוס – אולם זוהי כניסה של אחד מעשירי העולם לחברה של האיש העשיר ביותר בעולם, אילון מאסק.

סך כל ההשקעות של סורוס ירד ברבעון ב-664 מיליון דולר ועמד על 4.2 מיליארד דולר. ככל הנראה, מדובר בהשפעה של המשבר הכלכלי, לרבות בענף ההיי-טק, שבא לידי ביטוי בין היתר בירידה במניות של ענקיות טק רבות. מדד הנסדא"ק רשם ברבעון השני ירידה של כ-23%.

סורוס מושקע בכמה וכמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות, בהן טוויטר, שמאסק הודיע שירכוש אותה תמורת 44 מיליארד דולר – ונסוג בו. טוויטר הגישה בעקבות זאת תביעה נגד מאסק, בבקשה לאכוף עליו את הרכישה. הדיון הראשון בה יתקיים ב-17 באוקטובר. נכון לסוף הרבעון, סורוס אוחז בלא פחות מ-90 מיליון מניות של טוויטר בשווי של כ-80 מיליון דולר.

בין החברות הנוספות שסורוס מושקע בהן נמצאות אמזון, אלפבית וסיילספורס. כך, הוא מחזיק ב-2.4 מיליון מניות בחברה של ג'ף בזוס, בשווי של 213 מיליון דולר. מספר המניות שלו באלפבית, החברה האם של גוגל, עומד על 53,175, והן שוות כ-116 מיליון דולר. כמו כן, יש לו 627.5 אלף מניות של סיילספורס בשווי כולל של 103.5 מיליון דולר. סורוס משקיע גם ב-Airbnb, אולם שם מדובר בהשקעה קטנה מבחינתו – פחות מ-4.3 מיליון דולר.

יש לציין שסורוס הוא אדם עשיר, אבל לא אחד העשירים ביותר בעולם – הוא נמצא במקום ה-246 בלבד ברשימת עשירי ארצות הברית של בלומברג, עם הון בסך של 8.5 מיליארד דולר. במקום הראשון נמצא מזה תקופה ארוכה אילון מאסק, כאשר הונו הנוכחי עומד על 262 מיליארד דולר.

לרישיון התמונה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הקרן החדשה לישראל

    הוא אנטישמי שונא ישראל. שמממן את הקרן החדשה

אירועים קרובים