משבר? מנהלי חברות ההיי-טק אופטימיים

לפי סקר של הלמ"ס ובנק ישראל, רבים ממנהלי החברות בענף, ובחלק מהמקרים רובם, צופים שהפעילות הכלכלית שלהן תגדל, שגיוסי העובדים יתרחבו ושהם יגייסו עוד הון ● עד כמה ההערכות ריאליות? את זה נדע בחודשים הבאים

הפסימיות מתחלפת באופטימיות.

סימני המשבר ניכרים בענף ההיי-טק – מפיטורים ועד לירידה בגיוסי ההון. אלא שלפחות חלק מהמנהלים בענף אופטימיים – כך עולה מסקר שערכה במהלך חודש יולי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם מחלקת המחקר בבנק ישראל, ושתוצאותיו פורסמו היום (ד'). יתרה מזאת, הסקר מראה שבענף ההיי-טק צופים שיהיה טוב יותר מאשר בשאר ענפי המשק.

לפי נתוני הסקר, 52% מהמנהלים בחברות היי-טק שעוסקות בשירותים צופים כי השנה יחול גידול בפעילות הכלכלית שלהן. לעומת זאת, בענפי התעשייה שאינם היי-טק, הנתון עומד על 22% בלבד. יצוין כי בכלל הענפים, יותר מנהלים צופים עלייה בפעילות הכלכלית של החברות שבראשן הם עומדים מאשר ירידה בה. עוד עולה מהנתונים כי ככל שהחברה מעסיקה יותר עובדים, כך המנהלים שלה אופטימיים יותר לגבי העתיד.

ואם כבר בעובדים עסקינן, יותר מ-40% ממנהלי ההיי-טק – הן בענפי התעשייה והן בשירותים – חוזים כי היקף גיוס העובדים בחברות שלהם יגדל בשנה הקרובה. זאת, לעומת 21% ביתר ענפי התעשייה. אולם, מנהלים רבים בהיי-טק חוזים ירידה בגיוס העובדים: 29% מהמנהלים בתעשייה ו-17% בשירותים. לעומתם, פחות מ-9% מהמנהלים בענפי התעשייה והשירותים במגזרי המשק האחרים צופים שכך יקרה אצלם.

מה באשר לשכר העובדים? למרות הדיבורים על הצורך בבלימת העלייה בו, יותר מ-55% ממנהלי ההיי-טק חוזים כי הוא יעלה בשנה הקרובה, ורק פחות מ-4% צופים שהוא ירד. לעומת זאת, בענפי התעשייה במשק, 10% מהמנהלים צופים שתהיה בשנה הקרובה ירידה בשכר בחברה שלהם.

למרות המיתון בגיוסי ההון של החברות, בפרט ברבעון השני של השנה, כ-42% מהמנהלים בהיי-טק בשירותים צופים גידול בהם, כמו גם בגיוסי האשראי, בשנה הקרובה. עם זאת, בהיי-טק בתעשייה, רק 4% מהמנהלים צופים שגיוסי ההון והאשראי של החברות שלהם יגדלו בתקופה זו. כ-19% מהם אף צופים ירידה. יותר ממחצית המנהלים בכלל מגזרי המשק צופים כי הגיוסים של החברות שלהם יישארו בשנה הקרובה ללא שינוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים