שופיק, שמפתחת עגלה חכמה לסופרמרקטים, גייסה 35 מיליון דולר

הפתרון של שופיק מראה לקונה כמה הוא צריך לשלם כבר כשהוא שם את המוצר בעגלה, ומנתח את הנתונים עבור הסופר ● הסבב הובל על ידי קרן הון-הסיכון של קוואלקום, ומעלה את הסכום שהחברה גייסה עד כה ל-56 מיליון דולר

רז גולן, מייסד שותף ומנכ״לֹ שופיק.

שופיק (Sophic), סטארט-אפ שפיתח עגלה חכמה לחנויות, ובפרט לסופרמרקטים, השליo סבב גיוס B בסך של 35 מיליון דולר – כך הודיעה החברה היום (ג'). בחברה אומרים כי כספי הגיוס יאפשרו לה להעמיק את המחקר והפיתוח ולשפר את הטכנולוגיה שהיא משווקת.

הסבב הובל על ידי קרן הון-הסיכון של קוואלקום והשתתפו בו וינטג' אינווסטמנט פרטנרסכלל ביטוח והמשקיעים הקיימים, כולל שופרסל. עד כה גייסה החברה 56 מיליון דולר.

כספי הגיוס ישמשו את החברה כדי להאיץ את פריסת העגלות החכמות שלה, שכבר בימים אלה נמצאות בשימוש בכמה רשתות שיווק גדולות ברחבי העולם. בנוסף, היא תמשיך לפתח את המוצר ולגייס עובדים.

שופיק הוקמה ב-2014 על ידי רז גולן, המנכ"ל, וערן קרביץ, ששירתו ביחד ב-8200. החברה ייצרה מכשיר מודולרי, מבוסס טכנולוגיית בינה מלאכותית, שניתן להרכיב על כל עגלת קניות סטנדרטית. באמצעות ראייה ממחושבת, המכשיר של החברה מזהה אוטומטית מוצרים שנכנסים לעגלה או יוצאים ממנה, ללא צורך בסריקה. הוא כולל מסך מגע גדול, שמאפשר להציג לקונה את החשבון בזמן אמת. כלומר, הקונה יכול לדעת כמה הוא צריך לשלם נכון לזמן שבו הוא מניח את המוצר בעגלה, ולא רק כשהוא מגיע לקופה. כמו כן, באמצעות המכשיר הסופרמרקט יכול להציע לקונה הצעות והמלצות שמותאמות אישית עבורו, פרסומות המבוססות על הרגלי הקנייה שלו, את המיקום בחנות שבו הוא נמצא ורשימת מוצרים נבחרים. במקום לעמוד בתור בקופה, הקונה יכול לשלם ישירות על גבי המכשיר, באמצעות מסך המגע.

בנוסף, הפתרון כולל מנוע אנליטי שמבצע אופטימיזציה עבור רשתות הקמעונאות, באמצעות ניטור של עגלות הקניות ומדפי המוצרים בסופרמרקט. הניטור מאפשר להתריע על חוסרים של מוצרים במדפים בזמן אמת, ולקבל תובנות מבוססות נתונים על האינטראקציות השונות של הקונים כשהם מבצעים את הקניות.

גולן אמר כי ״סיום סבב גיוס בתנאי השוק הנוכחיים מהווה אינדיקציה חזקה לכוח שלנו בעולם המתפתח של פתרונות חכמים לחנויות. בזמן התרחבות פעילות החברה לעשרות חנויות נוספות, ההשקעה החדשה תעזור לנו לבנות ארגון חזק ולתמוך בלקוחותינו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יויו

    אני לא הייתי שם על זה שקל,מה התועלת בלדעת כמה אתה משלם אם יש פתקית????, ומה הסופר צריך לשלם אם כל שבוע/ חודש הוא רואה מה צריך להזמין,סטארטאפ כושל

אירועים קרובים