בגלל הפרת פטנטים: מכירת מכשירי וואן פלוס ו-אופו נאסרה בגרמניה

החברות - הנמצאות בבעלות התאגיד הסיני BBK - הפסידו בתביעת פטנטים סביב טכנולוגיות 4G ו-5G, שהגישה נגדן ספקית הציוד הפינית נוקיה ● האם כעת תצטרף כל אירופה לאיסור, והאם הוא יתרחב ליתר חברות הבת של BBK?

טלפון שוק הביניים החדש יחסית של וואן פלוס. Nord CE 2. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

יצרניות הסמארטפונים הבינלאומיות וואן פלוס (OnePlus) והחברה האם שלה אופו (OPPO) הפסיקו את מכירת הסמארטפונים והשעונים החכמים מתוצרתן בגרמניה היום (ג'), וזאת לאחר שהפסידו בתביעת פטנטים מתמשכת שהגישה נגדן חברת הטלקום הפינית נוקיה (Nokia) – לא HMD Global, בעלת מותג הניידים שנקרא נוקיה.

נוקיה האשימה את החברות – שנמצאות תחת מטריית התאגיד הסיני BBK Electronics, יחד עם יצרניות אחרות כמו רילמי (Realme), ויוו (Vivo) וiQOO – בשימוש בטכנולוגיית הפטנט שלה לעיבוד אותות 4G ו-5G, וזאת מבלי שהחברות שילמו לה עבור רישיון לנהוג כך. בית המשפט בגרמניה קבע כי וואן פלוס ואופו אכן הפרו את פטנטי ה-5G של נוקיה, וכאשר שני הצדדים לא הצליחו לנהל משא ומתן על פיצוי בגין הנזקים, בעיקר משום ש-נוקיה דרשה סכום של 2.5 יורו פיצוי פר-מכשיר, בית המשפט במינכן במאסר על החברות למכור את הטלפונים שלהן במדינה.

המהלך האחרון נבע למעשה מהכישלון בדיונים שהתקיימו בין נוקיה ל-אופו על הפטנטים של ה4G וה-5G.

פסיקת בית הדין האזורי בגרמניה היא למעשה הראשונה בנוגע לפטנטים השנויים במחלוקת, בזמן ש-נוקיה תבעה את אופו על תשעה פטנטים חיוניים וחמישה פטנטים ליישום בשלושה בתי משפט אזוריים שונים בגרמניה.

אופו, על פי דיווחים שונים, עומדת להגיש כעת ערעור על הפסיקה, אם כי בינתיים Oppo Germany כבר הסירה את כל נתוני המכשירים שלה מאתרה.

האם כל מותגי BBK יאסרו למכירה באירופה?

על פי החוק הגרמני, אופו, וואן פלוס והמותגים הנוספים שנמצאים איתם תחת כנפי תאגיד BBK יצטרכו להיכנס להסכם רישוי עולמי עם נוקיה.

מכיוון שמדובר על תביעה לתשלום של 2.50 יורו לכל מכשיר שנמכר ברחבי העולם מבית אופו, וואן פלוס ויתר מותגי BBK אחרים – סביר שהדרישה לא תיענה ואז יוותר רק להגיע לפשרה שהתהיה מוסכמת על כל הצדדים. עניין מורכב לכל הדעות.

לשתי היצרניות שחדלו מלמכור כעת במדינה יש טביעת רגל קטנה מאוד בגרמניה מבחינת מכירות, ולמרות זאת לו שילמו לנוקיה כפי בקשתה, עלויות הרישוי העולמיות היו משפיעות על השווקים שבהם יש לחברות הללו נוכחות חזקה – בהודו, אסיה, אפריקה ודרום אמריקה – בעיקר משום שהן מוכרות שם מכשירים בעלות נמוכה. לפי הפרשנויות השונות, החברות לא יהיו מסוגלות לספוג עלויות שכאלה, ויצטרכו להעלות את המחיר של המוצרים – מה שעלול ליצור בעיות בשווקים הרגישים למחירים גבוהים הללו.

בגרמניה, הסמארטפונים של וואן פלוס ואופו יהיו זמינים דרך קמעונאים עד גמר המלאי, אך משום שנוקיה הגישה תביעות נוספות נגד החברות הבנות של קבוצת BBK בבריטניה, הולנד, ספרד, צרפת, פינלנד ושוודיה, המשמעות עשויה להיות סיום ה"רומן" של כל המותגים מבית התאגיד BBK באירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים