מתקפת סייבר פגעה במוקד החירום של שירותי הבריאות הבריטיים

קבוצת פשיעה מקוונת פרצה לשרתים של Advanced, שמפעילה את מוקד החירום של שירותי הבריאות של הממלכה, NHS ● ההערכות הן שהפרצה תתוקן במלואה רק בעוד כמה ימים

מוקד החירום נפרץ. NHS.

התקפת סייבר עוצמתית ופריצה לשרתי Advanced הבריטית גרמו לפגיעה ולעומס גבוה על NHS 111 – המוקד הבריטי שנועד לספק יכולת פנייה מהירה למי שזקוק לשירותי חירום רפואיים. ההתקפה בוצעה, לפי עדכונים, בידי קבוצת פשיעה מקוונת.

Advanced היא חברה בהחזקת קרנות הון פרטיות, והיא יצרנית תוכנה ושירותי קו חם שאחראיים לתפעול כ-85% מכלל נפח התפעול של מוקד החירום הזה. המוקד מאפשר לאנשי הצוות לשלוח צוותי אמבולנס במקרי חירום, לצורך טיפול או פינוי לבית חולים, לקבוע תורים דחופים לרופאים ואף, במקרים מסוימים, לספק מרשמים לתרופות חיוניות.

הסימנים הראשונים לפריצה התגלו בסוף השבוע, ולאחר מכן, בפעולה ראשונה, בוצע בידוד של מערכות הרפואה – אך, כאמור, במחיר של עומס שמקשה מאוד על תפעול סביר של הקו החם. ההערכות הן שסגירת הפריצה ותיקון הבעיות יימשכו עוד כמה ימים, כך שהעומס על המערכת לא ייגמר כל כך מהר – אם כי בחברה טוענים שכבר עכשיו, בזכות הבידוד, ההיקף הוא מינימלי בלבד, ולא משתק את המערכת לחלוטין.

הפגיעה, בעומסים שונים, היא בכל רחבי האי הבריטי, וכן בצפון אירלנד. זה בא לידי ביטוי בעיקר בזמני המתנה ממושכים מאוד – מה שכמובן לא רצוי בשירותי חירום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים