בעלת השליטה ב-NSO תרכוש את חברת הרחפנים שלה ב-30 מיליון דולר

קונווקסום, שפיתחה יכולות שליטה ברחפנים והגנה עליהם מפני כלי טייס, הוכנסה לנאמנות בינואר האחרון, ובפברואר הוציא בית המשפט צו לשיקומה ● כעת, ולאחר שלטענת אנשיה NSO ניסתה לחסל אותה, היא עוברת לידי BRG

שכירת חרב? NSO.

BRG, בעלת השליטה בחברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, הודיעה אמש (ד') כי היא תרכוש את חברת הרחפנים קונווקסום, שבבעלות NSO, מהנאמן שלה – תמורת כ-30 מיליון דולר.

בפברואר 2020 רכשה NSO את הסטארט-אפ הישראלי קונווקסום, שפיתח יכולות שליטה ברחפנים והגנה עליהם מפני כלי טייס, כולל רחפנים עוינים. סכום הרכישה עמד על כ-60 מיליון דולר, במזומן. הטכנולוגיה של קונווקסום, שהוקמה ב-2015, מאפשרת להשתלט על ערוץ התקשורת שבו פועל הרחפן ולהנחית אותו בבטחה, באופן מבוקר, בלי להפריע לסביבה או לגרום נזק.

עשרות החברות בקבוצת NSO נתונות בשליטה של חברת אחזקות זרה, טריאנגל הולדינגס. הבעלות בטריאנגל נחלקת בין קרן נואל הלוקסמבורגית, שבבעלות הקרן האמריקנית BRG. הבעלות על NSO שבידי טריאנגל נחלקת אף היא: כמעט 30% ממנה הם בבעלות קבוצת מנהלים, ובראשה שלו חוליו, מייסד חברת הסייבר ההתקפי הישראלית והמנכ"ל שלה. קרן BRG אוחזת במעט יותר מ-70%. השליטה שלה ב-NSO היא באמצעות קרן NOAL SCSp וחברת SAGITTA Holdco SARL, שבבעלות קרן נואל.

קוונקסום הוכנסה לנאמנות אחרי ש-NSO איימה לחסל את הפעילות שלה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא בפברואר השנה צו לשיקום שלוש חברות מקבוצת NSO – גאוטילב, קונווקסום ו־Way Out, שעוסקות בפיתוח מוצרי סייבר הגנתי. שלוש החברות פנו בינואר לבית המשפט, במטרה שימונה להן נאמן זמני.

קונווקסום הוכנסה לנאמנות בתחילת השנה, לאחר ש-NSO איימה לחסל את פעילות החברה. נציגי הקרן, ובהם הווארד ברקוביץ', ששימש יו"ר הדירקטוריון הן של קונווקסום והן של החברה האם שלה, התנגדו לכך. לדבריהם, "הם מצאו לנכון להגן על החברה ולכן פנו לבית המשפט". השופט חגי ברנר מינה את עו"ד אורי גאון כנאמן עצמאי של קונווקסום. במסגרת תפקידו פיקח עו"ד גאון על הליך שהוביל להפרדה מלאה של קונווקסום משירותים ומקשרים ל-NSO.

במסגרת ההסכם שהושג אמש, קונווקסום תושב לידי הקרן, לאחר שזו הועברה לנאמנות במינוי בית משפט על ידי נציגי הקרן בינואר השנה. ההסכם שנחתם על ידי נציגי קרן נואל והוגש לאישור בית המשפט כולל, בין היתר, את חבילת התמורה עבור רכישת הפעילות של קונווקסום. במסגרת זו נכללים מימון שסיפקה הקרן לצורך הפעילות השוטפת של החברה במהלך הנאמנות, התחייבויות כספית למימון הפעילות בעתיד וסכום של 7.5 מיליון דולר עבור החזר חובות לנושים.

סאגיטה וקרן נואל יוצגו על ידי עו"ד ד"ר שלמה נס, יונתן גמרניק ורונן קנטור ממשרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'. הנאמן, עו"ד גאון, הוא ממשרד ב. לוינבוק ושות', ובא כוחו היה עו"ד יניב אזרן.

ברקוביץ' ציין כי "אנחנו מאמינים בקונווקסום. ההסכמה עם עו"ד גאון, הנאמן, מאפשרת לקונווקסום לצאת מתהליך הנאמנות מחוזקת יותר. יחדיו נרתום את הפוטנציאל של החברה ונוביל אותה לפסים של צמיחה מתמשכת. כעת, יותר מתמיד, הטכנולוגיה שפותחה על ידי קונווקסום קריטית לבטיחות הציבור, ואנחנו מחויבים להמשיך להביא אל השוק את מוצריה החדשניים".

ביקורת נגד NSO

נאמן החברה מתח ביקורת חריפה על התנהלות NSO וציין כי יש לה אינטרס להותיר את קונקווסום בידיה – כחלק מהפעילות לקראת מכירה אופציונלית של כלל הקבוצה. "התברר כי למצגים שהוצגו על ידי NSO באשר להיקף ההזמנות שנעשו מהחברה ב-2021, כ-14 מיליון דולר, אין כל אחיזה במציאות. בפועל, ההזמנות שנעשו בשנה זו עמדו על 10% בלבד מהסכום שעליו הצהירה", נכתב במסמך לבית המשפט.

עוד הוא ציין כי "ככל שחלף הזמן התחוור לנאמן כי הנתונים שנמסרו על ידי הקבוצה לגבי תחזיות ההזמנות נעדרי כל בסיס… אנשי NSO לא ביצעו כל עסקה אמיתית. על בסיס התחזיות, החברה הזמינה מספקים שונים שלה מערכות בעלות כספית נכבדת, ולא היה באפשרות הנאמן לשלם עבורן".

עו"ד גאון טען כי אנשי NSO פעלו מאחורי גבו ו-"לכלכו" עליו: "התמודדתי זמן קצר לאחר מינויי כנאמן קבוע גם עם פניות ישירות ועקיפות שנעשו לעובדי קונווקסום על ידי נציגי קבוצת NSO… נאמר לעובדי NSO כי הנאמן פועל שלא לטובת החברה ונגד האינטרס של העובדים… נציגי NSO הגדילו לעשות ופנו לספקים ולנותני שירותים של החברה כדי לשכנע אותם להפסיק לעבוד עם החברה".

"ככל שההתנתקות של קונווקסום מקבוצת NSO קרמה עור וגידים, כך הקשו אנשי NSO על החברה, על הנאמן וצוותו… רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לאינטרסים הסותרים של קבוצת NSO… אשר מצד אחד מבקשת כי 'הליך השיקום של קונווקסום יזכה להצלחה וינוהל באופן ראוי', ומהצד השני מבקשת מהנאמן ומצוותו להתוות את הליכי השיקום בדרכה שלה, כמו להיענות למציע מטעמה. נראה שניסיונות NSO למנוע ממני לנתק את חיבוק הדוב שלה מהחברה – לא צלחו", הוסיף.

NSO: "שקרים וסילופי אמיתות"

מ-NSO נמסר בתגובה שהחברה מברכת על העסקה. לדבריה, הטענות נגדה הן "שקרים וסילופי אמיתות, שנגיב כעליהם בנחרצות בבית המשפט".

יצוין כי העסקה טרם אושרה על ידי בית המשפט. הנאמן ביקש מבית המשפט שיורה על כינוס אספות נושים של החברה, כדי להציג להם את התוכנית לשיקום כלכלי – ולאשר אותה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפי

    הכסף הזה לא יחזיק מעמד. הפיטורים בפתח.

אירועים קרובים