בריטניה: נדחתה הבחירה במחליף של ג'ונסון – בשל חשש ממתקפת סייבר

המקבילה הבריטית ל-8200 התריעה מפני מתקפה על הבחירות ליו"ר המפלגה השמרנית - וזו החליטה לדחות אותן ● לא ברור האם הדחייה תעכב את ההודעה על זהות מחליפו של ג'ונסון בדאונינג 10, שאמורה להינתן ב-5 בספטמבר

ייתכן שהדחייה תקנה לבוריס ג'ונסון עוד קצת זמן בדאונינג 10.

ההצבעה של חברי המפלגה השמרנית בבריטניה לבחירת המנהיג הבא שלה, שיהיה ראש הממשלה הבא של הממלכה, במקומו של בוריס ג'ונסון – נדחתה. זאת, לאחר שסוכנות הביון GCHQ (המקבילה הבריטית ל-8200 ול-NSA) הזהירה שהאקרים עלולים לשנות את תוצאות ההצבעות של הבוחרים בקלפיות.

כמה כלי תקשורת בבריטניה מסרו כי לפי האזהרה שהסוכנות הנפיקה אתמול (ג') "אין איום ספציפי ממדינה עוינת", וההנחיה הייתה כללית יותר, ונגעה לגבי תהליך ההצבעה ופוטנציאל הפגיעויות שבו. בשל אותה הנחיה החליטה הנהגת המפלגה השמרנית לדחות את הצבעת חברי המפלגה על זהות המנהיג הבא שלה.

לפי הדיווחים, מעטפות ופתקי ההצבעה, שהיו אמורים להישלח בדואר לכ-160 אלף חברי המפלגה השמרנית כבר שלשום – טרם נשלחו. אלה קיבלו הודעות שעליהם למלא את הטפסים עד ה-11 באוגוסט. לא ידוע אם בשל העיכוב בהצבעה, המפלגה השמרנית בבריטניה תכריז ב-5 בספטמבר על מחליפו של ג'ונסון בהנהגת המפלגה ובראשות הממשלה – או שגם מועד זה יידחה.

הפרשות שהביאו להתפטרותו של ג'ונסון

ג'ונסון התפטר באחרונה מתפקידו בצל שתי פרשות: האחת היא פרשת כריס פינצ'ר, חבר הפרלמנט הבריטי שנחשד בהטרדה מינית של שני גברים, שג'ונסון טען ש-"לא ידע עליה" כשמינה אותו בפברואר האחרון לסגן מצליף המפלגה השמרנית. טענה זו הופרכה בהמשך. הפרשה השנייה היא זו של מסיבות הקורונה שג'ונסון השתתף בהן בשעה שבריטניה הייתה נתונה בסגר. שתי פרשות אלה גרמו לשריו ולחברי הפרלמנט של המפלגה לאבד אמון בו, ולחלקם אף להתפטר. הוא אמור לפנות את הכיסא ואת הבית ברחוב דאונינג 10 לאחר שהמפלגה תבחר יורש.

11 מועמדים שמרנים החליטו להתמודד בבחירות הפנימיות, ולשלב הסופי הגיעו שני מתמודדים: שר האוצר, רישי סונאק, שהתפטרותו בישרה על קריסת ממשלת ג'ונסון, ושרת החוץ, ליז טראס.

NCSC, המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה, הוא חלק מסוכנות הביון GCHQ. דובר מטעם NCSC מסר כי זה סיפק עצות בנושאי הגנת סייבר ואבטחת מידע למפלגה השמרנית. "הגנה על תהליכים דמוקרטיים ובחירות בבריטניה הם בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כל המפלגות הפוליטיות הפרלמנטריות, הרשויות המקומיות וחברי הפרלמנט – כדי לספק הנחיות ותמיכה באבטחת סייבר", אמר הדובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים