פייפאל תבצע קיצוץ גדול בהוצאות; הציגה תוצאות מעורבות

החברה פרסמה דו"חות שליליים למדי ומתכננת לקצץ 2.3 מיליארד דולר עד סוף השנה הבאה

פייפאל.

פייפאל הודיעה אמש (ג') על מהלך נרחב של קיצוץ בהוצאות ופרסמה דו"חות כספיים שבמקרה הטוב ניתן להגדיר אותם כמעורבים למחצית הראשונה ולרבעון השני של השנה. בשתי ההתקפות, ההכנסות שלה עלו בשיעור חד ספרתי ונרשמה הרעה ברווחיות.

לפני חודשים אחדים נכנסה לפייפאל משקיעה חדשה, קרן אליוט אינווסטמנט מנג'מנט, שתומכת בצעדי קיצוץ ההוצאות של ההנהלה. בכוונת הנהלת החברה לקצץ הוצאות של כ-900 מיליון דולר עוד השנה ושל 1.3 מיליארד בשנה הבאה. זאת, בנוסף לרכישה מחדש של מניות בסך כולל של כ-15 מיליארד דולר.

ולתוצאות: במהלך המחצית הראשונה של השנה גדלו ההוצאות של פייפאל ב-17% ל-11.8 מיליארד דולר וההכנסות עלו בחצי מכך – ב-8.3% – ל-13.3 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי צנח ב-32% לפחות מ-1.5 מיליארד דולר והרוח הנקי כמעט שנמחק – הוא ירד ב-92.6% ל-168 מיליון.

המגמות היו לא מאוד חיוביות עבור ענקית התשלומים גם ברבעון השני של השנה: בעוד שההוצאות גדלו במהלכו ב-18.7% למעט יותר משישה מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-9.1% ל-6.8 מיליארד. כתוצאה מכך, החברה עברה מרווח נקי של 1.2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2021 להפסד נקי של 341 מיליון ברבעון המדווח. כך גם בסעיף הרווחיות למניה, שבו היא עברה מרווח של דולר להפסד של 29 סנט. הרווח התפעולי רשם ירידה של 32.2% ועמד על 764 מיליון.

מנכ"ל פייפאל, דן שולמן, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו עדיין מחפשים דרכים כדי לשפר את הביצועים בכל שטחי הפעילות של החברה, לנצל בצורה אופטימלית את הנדל"ן שלה ולנקוט במדיניות של גיוס עובדים באזורים גיאוגרפיים עם שכר עבודה נמוך יחסית".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים