מה הביא לגידול דרמטי במתקפות השנה?

ברבעון השני של 2022 גדל היקף המתקפות על ארגונים בכשליש לעומת אשתקד, כך לפי צ'ק פוינט ● אחד מכל 40 ארגונים בעולם הותקפו בכופרה - עלייה של 59% ושיא מתקפות סייבר זה שנתיים

הכופרות לא הולכות לשום מקום.

ברבעון השני של שנת 2022 עמד הממוצע העולמי של מתקפות על ארגונים על מספר גבוה במיוחד: כ-1,200 בשבוע, נתון המשקף עלייה של 32% לעומת ממוצע התקיפות ברבעון השני של שנת 2021, כך לפי חוקרי צ'ק פוינט.

בראש המגזרים שחוו מתקפות סייבר הרבעון, נמצא תחום החינוך והמחקר – 2,315 תקיפות בממוצע בשבוע, נתון המשקף עלייה של 53% בהשוואה לרבעון השני של 2021; אחריו תחום ממשל וצבא – 1,620 תקיפות על ארגון בשבוע, עלייה של 44%; ותחום הבריאות – 1,397 תקיפות על ארגון בשבוע, עלייה של 29%.

בהיבט הגיאוגרפי, ארצות אפריקה הן האזור המותקף ביותר ברבעון השני השנה, עם ממוצע של 1,758 תקיפות לארגון, עלייה של 3% בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. אסיה שנייה בדירוג, עם ממוצע של 1,684 תקיפות, עלייה של 25%, ואמריקה הלטינית שלישית, עם 1,602 תקיפות בממוצע, עלייה של 29%.

תקיפות סייבר בעולם - בעלייה.

תקיפות סייבר בעולם – בעלייה. צילום: צ'ק פוינט

מתקפות הכופרה העולמיות

ברבעון השני של שנת 2022 נמצא, כי אחד מכל 40 ארגונים בעולם הותקפו על ידי מתקפות כופרה מדי שבוע, נתון המשקף עלייה של 59% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושיא מתקפות סייבר זה שנתיים.

מגזר הקמעונאות חווה את העלייה המשמעותית ביותר במתקפות כופרה – גידול של 182% מאשתקד, תחום ממשל וצבא חווה עלייה של 135%. שלושת המגזרים שהותקפו הכי הרבה בכופרה הם ממשל וצבא, חינוך ומחקר ובריאות.

אפריקה היא האזור המותקף ביותר על ידי מתקפות כופרה: ארגון אחד מכל 21 ארגונים בעולם הותקף, נתון המשקף עלייה של 21% משנה שעברה. באירופה, ארגון אחד מכל 66 ארגונים נפגע, וזו ירידה של 1% בשנה. ארגון אחד בצפון אמריקה הותקף מכל 108 – עלייה של 1% בשנה.

אמריקה הלטינית חוותה את העלייה הגדולה ביותר במתקפות כופרה: אחד מכל 23 ארגונים נפגעו מדי שבוע, גידול של 43% בשנה, אחריו אזור אסיה, שחווה עלייה של 33% בשנה, משמע – אחד מכל 17 ארגונים הותקפו מדי שבוע.

לדברי עומר דמבינסקי, ראש קבוצת מחקר נתונים בצ'ק פוינט, ציין, כי "מתקפות הכופרה אינן מראות סימני האטה. אחד מכל 40 ארגונים שאנו עוקבים אחריהם מושפע מהן מדי שבוע, נתון המשקף עלייה של 59% בשנה. ההאקרים ממנפים לטובתם את העובדה שאנשים עובדים מהבית ולומדים מרחוק. בנוסף, המלחמה בין אוקראינה לרוסיה עוזרת להניע את מגמת ההתפשטות, שכן המתחים הגיאופוליטיים העולמיים מעוררים האקרים לתפוס צד. לבסוף, הנכונות של ארגונים לעמוד בדרישות התשלום של דמי הכופר במתקפות כופרה – הוכיחה לתוקפים שהדבר משתלם ביותר. האקרים ממשיכים להשקיע משאבים רבים בחיפוש אחר ארגוני בריאות ודומיהם ולתקוף אותם. אנו ממליצים בחום לארגונים בכל העולם לשים לב להיבטים של מניעת התקפות כופרה, כגון גיבוי נתונים, הורדת עדכוני אבטחה והכשרת עובדים כדי שיהיו מודעים לסכנות הטמונות במתקפות סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים