תקן בינלאומי לבטיחות ברכבים אוטונומיים יתבסס על פיתוח כחול לבן

התקן מבוסס על שיטה שפיתחה פורטליקס הישראלית, והוא אושר על ידי האיגוד העולמי לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה

גיל אמיד, מייסד שותף וסמנכ"ל רגולציה בפורטליקס.

ארגון ASAM – האיגוד העולמי לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה, שמאגד בתוכו 400 ארגונים מתעשיית הרכב – אישר בימים האחרונים את התקן הבינלאומי לבדיקות בטיחות ברכבים אוטונומיים. התקן יתבסס על שפת פיתוח שפיתח הסטארט-אפ הישראלי פורטליקס – שפת M-SDL, כך נמסר מהחברה.

בפורטליקס אומרים שהתקן החדש ישפר את מדידת הבטיחות של רכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג ASAS, באמצעות מעבר מהתמקדות בכמות הקילומטרים שהרכב נוסע, כפי שעושים כיום, להתמקדות ביכולת להתמודד עם מיליוני תרחישים.

מטרתו של הסטנדרט החדש היא לחזק את שיטת הבדיקה המבוססת על תרחישים, כאשר תרחישי השימוש נעים על הקשת שבין סימולציות תוכנה טהורות למודלים היברידיים לבדיקות, שמשלבים סימולציות תוכנה ועולם אמיתי. השפה שפורטליקס פיתחה נותנת מענה למה שהיה חסר עד היום, בהקשר זה, בפורמטים השונים של שפות הבדיקה והתקינה.

פיתוח השפה החדשה – יעד של פורטליקס מיום הקמתה

גיל אמיד, מייסד שותף וסמנכ"ל רגולציה בפורטליקס, אמר כי פיתוח שפת התקן שאושרה היה חלק מהיעדים שעמדו בפני החברה מיום הקמתה. "לקחנו על עצמנו לייצר סטנדרט גלובלי, שיתמוך בשינויים שעוברת תעשיית הרכב במאה ה-21", ציין. "ההכרה הבינלאומית שקיבלה שפת M-SDL בהסבתה ל OpenSCENARIO 2.0, והפריסה הרחבה שאנחנו צופים שתהיה לה בזכות הסטנדרט, הן אבן דרך משמעותית בחיי פורטליקס".

פורטליקס הייתה מעורבת בפרויקט ניסוח הסטנדרט, באמצעות אמיד יחד עם שותפו לייסוד החברה וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, יואב הולנדר, ושרון רוזנברג, שפיתח את השפה המדוברת. החברה הוקמה על ידי הולנדר, זיו בנימיני ואמיד, לאחר ששני הראשונים הנפיקו ומכרו את הסטארט-אפ שלהם, וריסיטי. אמיד היה בעברו סגן נשיא באינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים