הממשלה תיתן לסטודנטים מהפריפריה 600 מלגות ללימודי היי-טק

המלגות, שיינתנו על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הן בסך שלושה מיליון שקלים, ומטרתן היא לעודד צעירים באזורים אלה ללמוד ולעבוד במקצועות טכנולוגיים ונדרשים

יו"ר ועדת הקליטה של הכנסת, ח"כ עודד פורר.

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יקצה 600 מלגות בהיקף כולל של שלושה מיליון שקלים לסטודנטים מהדרום ומהצפון, ללימודים במקצועות ההנדסה, ההיי-טק ויתר המקצועות המצויים במחסור. זאת, כדי לתמרץ את הסטודנטים ללמוד את המקצועות הללו – וגם לעבוד בהם.

שישה מיליון שקלים נוספים ייוחדו למלגות ללימודים לכל תואר אקדמי שהסטודנטים יבחרו ועוד מיליון – ללימודי חקלאות. התקציב הכולל של המלגות עומד על 10 מיליון שקלים. חלוקת המלגות תיעשה על ידי הרשויות המקומיות.

"פיתוח והשקעה בצעירים ושימור המוחות בנגב ובגליל הם מטרה מרכזית שלנו", אמר עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. "המלגות יאפשרו לאותם סטודנטים באזורים אלה אפשרויות תעסוקה מגוונות, כחלק מהכוונה להפוך את הנגב והגליל למרכזים עצמאיים, לשפר את איכות החיים שם ולהבטיח את עתיד האזורים הללו".

לדבריו, "המשרד מעודד שיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות בפריפריה לאלה החזקות, ואחד האמצעים לכך הוא הגברת הנגישות של צעירים מאזורים אלה להשכלה גבוהה. הקצאת התקציב לרשויות המקומיות תאפשר להן לחלק מספר גבוה יותר של מלגות לשנת הלימודים האקדמית הקרובה". הוא ציין ש-"המטרה במהלך זה היא חיזוק הצעירים, שמגיעים מרקע חלש יותר והם או בני משפחותיהם מוכרים למחלקות הרווחה המקומיות".

אילן שוחט, מנכ"ל המשרד, אמר כי "רכישת השכלה גבוהה היא אחת הדרכים המוצלחות והחשובות ביותר ליצירת מוביליות חברתית בחברה הישראלית. הקצאת המלגות תחזק בראש ובראשונה את אותם צעירים שרוצים להשתלב וזקוקים לתמיכה, ובסוף התואר ישתקעו באזורי המטרה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים