מנמ"ר רשות ניירות ערך, נתן הרשקוביץ, פורש לאחר 22 שנים

הרשקוביץ אחראי על שורה של פרויקטי מחשוב, שקידמו את הרשות, כרגולטור, ואת שוק ההון בכלל - בהם המערכות מגנ"א ויעל

נתן הרשקוביץ, מנמ"ר רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

נתן הרשקוביץ, סמנכ"ל מערכות המידע של רשות ניירות ערך, הודיע על סיום תפקידו לאחר 22 שנים – כך מסרה הרשות היום (ב'). מחליפו ייבחר במכרז שיפורסם בקרוב.

במהלך שנות כהונתו הרבות, הרשקוביץ ליווה שורה של מהלכים מחשוביים ברשות, שהשפיעו על כלל המגזר הפיננסי בישראל, בדגש על שוק ההון. בין היתר, ניתן למנות את פרויקט מערכת הדיווחים האלקטרוניים, המוכרת כמערכת מגנ"א, שדרכה גופים המפוקחים על ידי הרשות מעבירים לה דיווחים; מערכת BI לאיתור חריגות ולגילוי עבירות במסחר בבורסה; מערכת ההצבעות המשולבת, שמאפשרת לבעלי מניות להצביע דרך האינטרנט; מערכת יעל להעברה מאובטחת של מסרים אל הגופים המפוקחים; ומערכות מידע מתקדמות למודיעין ולחקירות.

באחרונה התמקד הרשקוביץ בנושא הבלוקצ'יין במערכות המידע, והוא סייע לרשות להיות אחד הרגולטורים הראשונים בישראל שפועלים בתחום. בנוסף, בימים אלה מתנהל שם פרויקט, שהחל בהובלתו, להטמעת מערכת iXBRL בקרב החברות הציבוריות. לדברי הרשות, המערכת הזו היא "הדור הבא של הדיווחים הדיגיטליים". פרויקט נוסף שנמצא במהלכו הוא הטמעת מערכת לפיקוח על נותני שירותי מידע פיננסי. כמה מהפרויקטים שהרשקוביץ הוביל זכו בפרסים.

"הייתה לי הזכות להקים מערכות קריטיות לקידום שוק ההון"

לדברי הרשקוביץ, "הייתה לי הזכות להקים מערכות משמעותיות ואף קריטיות לקידום ולשכלול שוק ההון הישראלי".

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, ציינה כי "בשני העשורים האחרונים, הרשקוביץ הוביל את פיתוחן של מערכות הליבה שעליהן מושתתות פעילות הרשות ופעילותו של שוק ההון".

מנכ"ל הרשות, עו"ד עודד שפירר, אמר ש-"יש להרשקוביץ זכויות רבות ברשות ניירות ערך ובשוק ההון ככלל, עם פיתוחן של מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שמאפשרות לנו להעניק שירות הן לציבור והן לגופים המפוקחים".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים