סטארט-אפ: "נוטניקס מפרה את הרישיון לשימוש במוצר שלנו"

חברת MinIO, שמציעה פלטפורמה לאחסון אובייקטים, טוענת שנוטניקס מנסה להעביר אליה חדשנות מבוססת קוד פתוח שהיא יצרה ● נוטניקס: "אנחנו עומדים מאחורי המוצרים שלנו"

מחלוקת בעולם הקוד הפתוח.

MinIO, חברת סטארט-אפ שמציעה פלטפורמה לאחסון אובייקטים, טוענת שחברת הענן והאחסון הארגוני נוטניקס מפרה את רישיון הקוד הפתוח לשימוש במוצר שלה. יש לציין ש-MinIO מתמידה בטענה הזאת, ומנסה לשאת ולתת מול נוטניקס כבר זמן מה – יותר משלוש שנים, לטענתה – ללא הצלחה.

בפוסט שהעלתה ללינקדאין ולבלוג מנהלת התפעול של החברה ואחת מהמייסדות שלה, גרימה קאפור, היא טענה שנוטניקס לא מפרסמת את הכותרות והטקסטים של הרישיון, וכן לא כוללת את מסמכי זכויות היוצרים והפטנטים של הפלטפורמה. במחיקה הזו, לדבריה, נוטניקס מנסה באופן מכוון להעביר אליה חדשנות שיצרה MinIO, כנגד כל אתיקה עסקית וכנגד כל העקרונות של השימוש בקוד פתוח.

"נוטניקס מבצעת הפרה מתמשכת של Apache v2 ואנחנו מאמינים שהיא גם מפרה את גרסאות GNU AGPL v3 של רישיונות הקוד הפתוח של MiniIO", הודיעה החברה, ומסרה שלפיכך, היא החליטה לבטל את הרישיון ואת רישיונות המשנה שהעניקה לנוטניקס.

ב-MinIO הוסיפו כי רישיונות קוד פתוח הם אמצעי קריטי, שמטרתו לעזור למשתמשים ללמוד מהו מקור התוכנה שבו הם משתמשים, ובמקביל הם עוזרים לשפר את האבטחה באמצעות שקיפות. "אנחנו חייבים להגן על משתמשי MiniIO ולהבטיח שהם מבינים את הזכויות שמגיעות להם מנוטניקס", הוסיפה החברה.

תגובת נוטניקס

נוטניקס מסרה בתגובה כי היא "מכירה בערך של קהילות הקוד הפתוח ולוקחת ברצינות רבה את ההשתתפות והניהול שלנו". בהצהרה שהיא פרסמה נכתב כי "בכל הכבוד להאשמות, נוטניקס עומדת מאחורי המוצרים שלה, כולל כל קוד פתוח שהוא שהטמענו בתוכם, ומחויבת לשפות את לקוחותיה מפני תביעות קניין רוחני שנובעות מהשימוש בהם, אם אי פעם יהיה צורך בכך".

"ניצור קשר עם כותבת הבלוג (מ-MinIO – צ"ק) ונמשיך לעדכן את הקהילה שלנו", הוסיפה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים