בשל חשש להפרת כללי GDPR: שירותי גוגל לתלמידים נחסמו בדנמרק

המדינה אסרה על השימוש במכשירי Chromebook וב-Google Workspace בבתי ספר, בשל סיכונים שלטענתה גלומים בהעברת נתונים על ידי הענקית האמריקנית

שירותי גוגל נחסמו משימוש בבתי הספר. דנמרק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

דנמרק אסרה באחרונה על שימוש בשירותי גוגל בבתי הספר ברחבי המדינה. האיסור כולל שימוש בשירות Google Workspace והן במחשבים הניידים Chromebook. המהלך, כך הסבירה המדינה, יצא לפועל בשל הסיכונים הקשורים לנתונים אישיים המנוהלים על ידי גוגל.

המצב החדש החל להתגלגל אחרי שהרשות הדנית להגנה על נתונים אישיים, Datatilsynet, חשפה כי השירותים מבוססי הענן של גוגל – הכוללים את ג'ימייל, גוגל דוקס, יומן גוגל ו-גוגל דרייב – אינם עומדים בדרישות ובתקנות פרטיות הנתונים של ה-GDPR החלים באיחוד האירופי.

לטענת הרגוטור הדני, התנאים וההגבלות של גוגל מאפשרים העברת נתונים למדינות אחרות שמחוץ לאירופה לצורך מה שמוגדר כ"מתן תמיכה", וזאת למרות שהנתונים מאוחסנים בדרך כלל באחד מהדטה סנטרים של גוגל באיחוד.

מחשבי Chromebook ושירותי Google Workspace נמצאו בשימוש בבתי ספר ברחבי דנמרק, וההחלטה של ​​Datatilsynet השפיע תחילה רק על עיר אחת בשם הלסינגור. ואולם המדיניות שהחלה בעיר היחידה, כך לפי Datatilsynet, תחול כעת גם בערים אחרות בדנמרק. הרשות גם סיפקה דד-ליין כמועד אחרון להחלת השינוי – ה-3 באוגוסט – שעד אליו מתבקשים בתי הספר למחוק את נתוני המשתמשים משירותי גוגל שבהם נעשה שימוש במוסדות החינוך.

יצוין כי האיחוד האירופי עצמו פועל כל העת כדי להגביל את זרימת הנתונים מהיבשת והארצות המאוגדות בו אל ארצות הברית, במה שמכונה EU-US Privacy Shield.

דובר גוגל הגיב להודעת דנמק ואמר שהענקית מעבדת רק נתוני תלמידים ולפי תנאי החוזה בין שני הצדדים. הוא גם הבטיח שבשירות Workspace for Education, נתוני תלמידים לעולם אינם משמשים לצורכי פרסום או לצרכים מסחריים אחרים.

"ארגונים בלתי תלויים ביקרו את השירותים שלנו, ואנו בוחנים ללא הרף את הנהלים שלנו כדי לשמור על תקני הבטיחות והתאימות הגבוהים ביותר האפשריים", מסרה גוגל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תלמדו לקרוא

    To be clear, the ruling does not apply to Google directly or to other customers, nor does it prohibit use of Google Workspace for Education or Chromebooks in Denmark. It serves as a reminder that customers should conduct a thorough assessment of their systems.

אירועים קרובים