בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד בניית דטה סנטר בבני ציון

העתירה הוגשה על ידי תושבים הגרים בסמוך לחוות השרתים שבונה חברת סרבר פארם ואמורה לשרת בין היתר את גוגל - אחת הזוכות במכרז הענן הממשלתי נימבוס

העתירה נדחתה.

בג"ץ דחה אתמול (ב') על הסף עתירה נגד בניית חוות שרתים בבני ציון שבשרון. העתירה הוגשה על ידי אבנר חדד, בשמם של תושבים באזור.

המתקן שסביבו נסובה העתירה הוא של סרבר פארם ושטחו 13 דונמים. הוא מיועד לשרת את גוגל – אחת משתי הזוכות במכרז הענן הממשלתי נימבוס, וכן חברות תקשורת ותשתיות שרוצות לתת שירותי ענן בסטנדרטים של מכרז זה. בעתירה דנו שלושה שופטי בג"ץ – יעקב עמית, דפנה ברק ארז ויעל וילנר.

סרבר פארם היא ענקית דטה סנטרים אמריקנית, שהחליטה בשנה שעברה להיכנס לשוק הישראלי ומינתה את בועז יהודה, לשעבר מנכ"ל טלדור תקשורת, כמנהל הפעילות שלה בארץ. יש לציין שסרבר פארם מבצעת את הפעילות המקומית שלה בשותפות עם קרן תשתיות ישראל (תש"י). הדטה סנטר בבני ציון, שבנייתו מסתיימת בימים אלה, יהיה הראשון בסדרת המבנים שהחברה בונה.

העותרים לא קיבלו את מבוקשם בערכאה אחר ערכאה

העתירה מגיעה לאחר מאבק ציבורי ומשפטי שניהלה קבוצת תושבים נגד הקמת הדטה סנטר. הנימוקים שלהם הם סביבתיים וביטחוניים, מאחר שלטענתם, האתר יכול להיות יעד לפיגועי טרור. בנוסף לסרבר פארם, העתירה הוגשה נגד המטה לביטחון לאומי, החשב הכללי במשרד האוצר והוועדה לתכנון ובנייה באגודה השיתופית בני ציון.

זוהי לא העתירה הראשונה שמוגשת נגד בניית הדטה סנטר במושב שבשרון: כבר בספטמבר 2021, כמה חודשים לאחר שהחלו העבודות בשטח, פנה חדד לבית המשפט, שדחה אותו. בדצמבר באותה השנה הוא הגיש בשם תושבים במקום ערר לוועדה המחוזית, שוב בנימוק של סיכון ביטחוני, אולם גם הוא נדחה – הפעם בטענה שהערר לא הוגש בזמן, ולכן לא נקלט. גם דרישת העותרים לקבל ארכה לא התקבלה. לפני כארבעה חודשים פנו התושבים, בראשות חדד, לבג"ץ. נציגי המדינה וסרבר פארם נימקו את דרישתם לדחות את העתירה בכך שמדובר ב-"מעשה אפוי", כלומר – הדטה סנטר כבר קיבל את כל האישורים והבנייה בעיצומה, ובכך שעצירת העבודות תמיט אסון כלכלי בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

נציגי הנתבעים טענו כי חדד מנסה להשיב את הגלגל לאחור ולכפות על טעויות מינהליות שנעשו בהליכי הערעור. הם אף הביעו פליאה מדוע גוגל לא צורפה לעתירה, מאחר שהיא עתידה להיות המשתמשת בחוות שרתים אלה. עוד טענו הנתבעים כי הנושאים שהתושבים התריעו עליהם נלקחו בחשבון בעת תהליך אישורי הבנייה, לרבות היבטים ביטחוניים.

לאור כל זאת קבע הרכב השופטים שאין מקום להיעתר לבקשה וכי בית המשפט יוצא מתוך הנחה שנבדקו כל הנושאים, כולל ההיבטים הסביבתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים