מי החברה שתקים את מרכז המחשוב הקוואנטי בישראל?

הממשלה, באמצעות רשות החדשנות, תשקיע במיזם 100 מיליון שקלים, בפריסה על פני שלוש שנים ● ההשקעה הראשונית תתרכז במו"פ, ולאחר מכן - באינטגרציה של המערכות

בקרוב: מרכז מחשוב קוואנטי - בישראל.

קוואנטום מאשינס היא החברה שזכתה במכרז של רשות החדשנות להקמת מרכז מחשוב קוואנטי בישראל. המרכז יוקם בהשקעה של 100 מיליון שקלים, שתתפרס על פני שלוש שנים. הכוונה היא להשקיע 100 מיליון שקלים נוספים בעתיד.

המרכז ישרת את קהיליית המחשוב הקוואנטי בתעשייה ובאקדמיה בישראל על ידי העמדת מחשב קוואנטי אוניברסלי מלא (Full stack) להרצת חישובים בצורה ישירה, עם אופציה עתידית לגישה בענן. אלביט תהיה חלק מצוות ההיגוי של המרכז ותוביל את תחום פיתוח האפליקציות הקוואנטיות הביטחוניות.

מיזם הקוואנטום מנוהל על ידי פורום תל"ם, רשות החדשנות ומפא"ת במשרד הביטחון. ההשקעה נותבה לשתי דרכים מקבילות ומשלימות: הצעד הראשון, שעליו הוכרז אתמול (א'), נועד לתת מענה לכמה קבוצות מחקר ופיתוח בתחום המחשוב הקוואנטי שפועלות בארץ, תוך צבירת ידע והון אנושי בתחום. ההערכה היא ששלב זה יסתיים בתוך חצי שנה ואחר כך תבוצע אינטגרציה בפרק זמן של עד שנה.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, אמרה כי "הקמת מרכז מחשוב הקוואנטי תהווה קפיצת מדרגה משמעותית בחוסן האזרחי והטכנולוגי של ישראל, והיא תיעשה באמצעות התמיכה הממשלתית ושיתופי פעולה עם ארצות הברית בתחום זה".

"מטרת התוכנית היא לבסס יכולת ישראלית בטכנולוגיה תשתיתית עתידית, ולתמוך בהתפתחות התעשייה והאקדמיה הישראליות באמצעות מחשוב קוואנטי", ציין ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות.

קוואנטום מאשינס הוקמה בתחילת 2018 על ידי שלושה חוקרים בוגרי מכון ויצמן: ד"ר נסים אופק, סמנכ"ל מחקר ופיתוח; ד”ר איתמר סיון, מנכ"ל החברה; וד”ר יונתן כהן, סמנכ"ל טכנולוגיה. החברה מפתחת מערכות המורכבות משבבים, חומרה ותוכנה, לצורך בקרה ושליטה על מעבדים קוואנטיים. הפתרונות שלה מסייעים להאיץ את הפיתוח וההטמעה של מחשבים קוואנטיים שימושיים. "הארכיטקטורה הפתוחה של המערכת מבטיחה תאימות טכנולוגית עתידית. הדבר יאפשר לנו לצמוח במהירות וביעילות ממערכות התומכות במעבדים בעלי עשרות קיוביטים כיום לכאלה שמכילות מאות ואלפי קיוביטים בשנים הקרובות", אמר סיוון.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נהג בוס

    אין עדיין מחשב קוואנטי "אמיתי". הרבה מחקרים מתקיימים בעולם. אבל כאשר יפתרו את הבעייה הגדולה, יהיה צורך בתיווך בין האדם למערכת הקוואנטית. את הרקע הסה אפשר להתחיל במקביל, כאשר מנסים לנתח את הדרישות.

  2. אברום רותם

    מתקשה להבין את הכתבה כאן, אולי בגלל תיווך לא נהיר מספיק של הכתב. כשהולכים לפתח/ לבנות מחשב, בונים משהו שברור שיפעל ויעשה כך וכך. כאן לא מפתחים מחשב קוונטי אלא "החברה מפתחת מערכות המורכבות משבבים, חומרה ותוכנה, לצורך בקרה ושליטה על מעבדים קוואנטיים" - כלומר סומכים על זה שפעם יהיה מחשב קוונטי פועל ומוכח, ומה שמפתחים כאן הוא בקרה ושליטה עליו. השקעה ל- 3 שנים של מאה מיליון ואחר כך עוד סכום דומה. סליחה, לשם מה כל זה?

אירועים קרובים