האקרים פרו אירנים תקפו בסייבר את אתר משרד הבריאות

אתמול בערב הושבת אתר משרד הבריאות עבור גולשים מחו"ל בעקבות מתקפת סייבר של קבוצת ההאקרים אל-תחריאה, שלקחה אחריות על המתקפה ● האתר חזר לפעילות לאחר טיפול של אנשי הסייבר במשרד בסיוע ממשל זמין

הקריפטו ואפליקציות המסרים המיידיים על הכוונת של ההאקרים.

לשרשרת קורבנות מתקפות הסייבר של האקרים פרו-אירנים על אתרים ישראליים הצטרף אמש אתר משרד הבריאות, שהושבת עבור גולשים מחו"ל, אך נותר זמין לגולשים מישראל, בעקבות מתקפה שהוגדרה "חריגה".

בשעות הערב הודיע משרד הבריאות כי בעקבות תקלה, אין אפשרות לחוזרים מחו"ל לישראל למלא "טופס כניסה לישראל" כמתבקש. "חברות התעופה עודכנו בדבר התקלה, והונחו לאפשר לטסים לישראל לעלות לטיסה בהצגת כרטיס טיסה וללא טופס זה", נמסר.

הבוקר הודיע משרד הבריאות, כי האתר חזר לפעילות לאחר טיפול מהיר של אנשי הסייבר במשרד בסיוע ממשל זמין.

קבוצת אל-תחריאה (AlTahrea) העיראקית, שלקחה אחריות על המתקפה, היא זו שגם טוענת כי הפילה את אתר עיריית ירושלים ואת אתר חברת רפאל, ובשבוע שעבר תקפה את אתר עיריית תל אביב, לצד אתרים ישראליים רבים נוספים שהותקפו בחודשים האחרונים.

"בשם אלוהים, משה ומוחמד, הפעולות בשם השהיד אבו סייף אל-ע'ראווי החלו", כתבה הקבוצה בערוץ הטלגרם שלה. "המשך הפצצות עזה ומניעת משלוחי התרופות לשטחים הפלסטיניים, המצור הכלכלי על איראן ומניעת ההגעה של טיפולים וחיסוני קורונה שמובילים לאלפי מיתות, ועכשיו אתם עומדים נגד רוסיה למען משטר קפיטליסטי נאצי באוקראינה. כל אלה יובילו לנפילתכם. עכשיו אתם על המוקד".

נדב אביטל, ראש קבוצת המחקר בחברת אימפרבה (imperva), מסר כי "מדובר במתקפה של הקבוצה העיראקית AlTahrea, שתקפה כמה אתרים ישראלים בחודשים האחרונים. מצאנו שלאותה הקבוצה ישנה תשתית שנעשה בה שימוש חוזר. התשתית מבוזרת ברחבי העולם, דבר שיכול להקשות על עצירת המתקפות. על המתקפה הנוכחית דיווחו ב-AlTahrea כבר בשעה 17:00 בערוץ הטלגרם שלהם, לאחר שתקפו ביממה האחרונה כמה אתרים ברומניה במחאה על השתתפות המדינה בברית נאט"ו".

מאיגוד האינטרנט הישראלי נמסר, כי "נראה שמדובר במתקפת מניעת שירות מבוזרת – שליחת כמות גדולה מאד של פניות לאתר המותקף, עד שהוא קורס מעומס הפניות. כדי לעצור מתקפה מסוג זה שמקורה בחו"ל, אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא חסימת גישה מחו"ל – לכן גולשים מתוך ישראל יכולים לגלוש באתר משרד הבריאות וגולשים מחו"ל לא. מצד אחד, זה חוסם את המתקפה אך מצד שני, זה מונע מפניות לגיטימיות מחו"ל להגיע לשרת המותקף. במקרים כאלו יש חשיבות גדולה מאד למחלף האינטרנט הישראלי, אשר מעביר תעבורה ישראלית בלבד ומאפשר גם בעת חסימה שכזו להמשיך לגלוש בתוך ישראל ללא הפרעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים