AI21 Labs הישראלית השלימה סבב גיוס של 64 מיליון דולר

החברה, שמפתחת בפיתוח מודלי שפה מתקדמים לעיבוד שפה טבעית, תשתמש בכספי הגיוס כדי להשקיע בביסוס הפן המחקרי והטכנולוגי ובגיוס עובדות ועובדים חדשים

שלושת המייסדים של AI21 Labs. מימין: פרופ' אמנון שעשוע, אורי גושן, מייסד ומנכ"ל, ופרופ' יואב שוהם.

חברת הסטארט-אפ AI21 Labs הישראלית הודיעה היום שהשלימה את גיוס B של החברה בסך 64 מיליון דולר. עם גיוס זה שבוצע לפי שווי שוק של 665 מיליון דולר, סך כל הגיוסים של החברה מסתכמים ב-118 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הובל עלידי Ahren Innovation Capital UCVA, ובהשתתפות משקיעים קיימים,  בהם פרופ׳ אמנון שעשוע, Walden Catalyst, פיטנגו, TPY Capital ומארק לזלי.

AI21 Labs הוא סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית, ששם לו למטרה לשנות מהיסוד את הדרך שבה אנשים קוראים וכותבים, באמצעות טכנולוגיות AI. הסטארט-אפ נוסד ב-2017 ועוסק בפיתוח מודלי שפה מתקדמים לעיבוד שפה טבעית. החברה תמשיך ותשקיע בביסוס הפן המחקרי והטכנולוגי, לצד השקעה בגיוס עובדות ועובדים חדשים שיצטרפו ל-120 עובדות ועובדי החברה במשרד בתל אביב.

לחברה כמה מוצרים, המוכר מכולם הוא Wordtune, תוסף לדפדפן שמשפר את הכתיבה של המשתמשים וזוכה להצלחה מסחרית עם מיליוני משתמשים פעילים בארה"ב. התוסף נבחר על ידי גוגל לאחד מהתוספים המועדפים לשנת 2021.

מוצר נוסף של החברה הוא Wordtune Read, שמנתח ומסכם מסמכים בתוך כמה שניות, ומאפשר למשתמשים לקרוא טקסט ארוך ומורכב בצורה מהירה ויעילה. לאחרונה השיקה החברה מערכת עיבוד שפה טבעית מתקדמת בשם Jurassic-X, שמצטרפת ל-AI21 Studio, פלטפורמת המפתחים של החברה, המשרתת למעלה מ-10 אלפים מפתחים מסביב לעולם.

אורי גושן, מייסד ומנכ״ל שותף, אמר היום: "סבב הגיוס נחתם בתקופה של חוסר ודאות בשוק ומהווה הבעת אמון משמעותית של המשקיעים בחזון של AI21 לשנות את הדרך שבה אנשים צורכים ומייצרים מידע. הסכום שגויס יאפשר לנו להאיץ את הצמיחה הגלובלית של החברה, להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום עיבוד השפה הטבעית ולגייס את העובדות והעובדים המוכשרים ביותר על מנת להגשים את החזון שלשמו הקמנו את החברה״.

"תחום ה-NLP (עיבוד שפה טבעית) הגיע לנקודת מפנה, וחברת AI21 Labs נמצאת בזמן הנכון עם תשתית  ומוצרים ייחודים שמשרתים בהצלחה שוק שהולך וגדל במהירות," אמר אליס ניוקומב-איליס, שותף מייסד בקרן Ahren. "הצוות של AI21 Labs נמנה עם החזקים ביותר בתעשייה, הן ברמה הטכנולוגית והן המסחרית, והוא מוביל חברה חדשנית וייחודית עם מוצר שמחולל שינוי יסודי בתחום משנה מציאות״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים