"ליווי חברת הזנק זה קצת כמו להיות הורה ולחתור בסירה יחדיו"

כך אמר אורן עייש, מנהל תחום ענן ציבורי ביבמ ישראל, שדיבר בפתח אירוע של הסניף המקומי לחברות סטארט-אפ אתמול (ב') ● שרה פודלינסקי סיפרה כיצד בנאוויטק מקימים ללקוחות תשתיות, רובן בענן, בזמן קצר וברמה גבוה

אורן עייש, מנהל תחום ענן ציבורי, יבמ ישראל.

"ללוות חברת הזנק זה לא עסק קל כלל. מדובר בצורך להיות לצד החברה ולתמוך בה, כאשר היא נמצאת בשלבי ההתחלה השונים שלה. אני מדמה את העבודה עם חברות הזנק ככזו אשר משלבת 'הורה', זה אשר מלווה את הצעדים הראשונים של ילדו הרך, ומנגד, מדובר על שותפים, שווי זכויות וחובות, שכל אחד מהם נוטל משוט, ויחד הם חותרים בסירה לעבר השקיעה", כך אמר אורן עייש, מנהל תחום ענן ציבורי, יבמ (IBM) ישראל.

עייש דיבר בפתח אירוע שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול לחברות סטארט-אפ. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (ב') בבית הבורסה בתל אביב.

לדברי עייש, "מטרתנו היא לבנות יחסים ארוכי טווח עם סטארט-אפים ישראליים, לסייע להם בבניית פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וביצירת קשרים עסקיים ברחבי העולם. כך, חברות ההזנק יכולות ליהנות מחשיפה עולמית, ליצור קשרים עם מובילי תעשייה ומומחי תוכן של יבמ, בארץ ובעולם, ולשלב בחברה שלהם טכנולוגיות מתקדמות".


צילום ועריכת וידיאו ליטל רובינשטיין

תוכנית המציעה לסטארט-אפים חדשנות, תמיכה טכנית, וסיוע

לדברי עייש, "אנו פונים לחברות הזנק בכל שלב, מלפני ה-Seed וגם לאחריו. התוכנית שלנו מציעה לחברות ההזנק חדשנות, תמיכה טכנית, וסיוע בניווט בעולם התחרותי והדינמי היום, כי לצד האתגרים, יש בו לא מעט הזדמנויות".

הוא ציין כי תנאי הסף להשתתפות של חברות ההזנק בתכנית של יבמ היא שהן בנות פחות מעשור שנים, הרווחיות שלהן פחותה מ-15 מיליון דולר בתריסר החודשים האחרונים, ושהן בבעלות פרטית.

"לחברות שאנו מסייעים להן", אמר עייש, "אנו מעניקים גישות למאות שירותי ענן בחינם, גישה ליכולות המיכון והבינה המלאכותית (AI) של הענק הכחול, תמיכה בבניית הארכיטקטורה, מענה לדרישות שוק ספציפיות, הטמעת פתרונות מגזריים, דוגמת פינטק, טלקו וקמעונאות, ועבודה על הענן הציבורי שלנו".

"הנורמלי החדש", אמר עייש, "הוא ענן היברידי. יש לנו הצעת ערך, שמאפשרת לארגונים לעבוד בענן ציבורי ולשמר את מערכות הליבה שלהם בארגון, און-פרמיס. עוד היא מאפשרת לארגונים לעבוד על מיינפריים ועם מחשוב קוונטי בענן".

לדברי עייש, "ארגונים צריכים לבנות ולעשות מודרניזציה לאפליקציות הקיימות בארגון שלהם, להפוך אותן ממונוליטיות לבעלות ארכיטקטורה יותר חדישה ומעניינת, טבעית לענן. זאת, בשילוב חיזוי מבוסס דטה ובינה מלאכותית, אוטומציה של כל החלקים ב-IT ואבטחה מקצה לקצה. אנחנו עושים את זה, וכך אנחנו מאפשרים ללקוחות להתמקד בעסקי הליבה שלהם".

"העתיד הוא בחדשנות", סיכם עייש, "החיבור בינינו לבין חברות ההזנק הוא אשר יניב שלם הגדול מסכום חלקיו".

שרה פודלינסקי, מנהלת מכירות ישראל ואירופה בנאוויטק.

שרה פודלינסקי, מנהלת מכירות ישראל ואירופה בנאוויטק. צילום: עמית אלפונטה

"מקימים ללקוחות תשתיות, רובן בענן, בזמן קצר וברמה גבוהה" 

שרה פודלינסקי, מנהלת מכירות ישראל ואירופה בנאוויטק (Naviteq), סיפרה כי החברה הוקמה בנובמבר האחרון, היא מונה 65 עובדים ולה יותר מ-40 לקוחות בארץ ובחו"ל. ביניהן, ציינה, ניתן למנות את אופסטר, OXEYE וטרנסמיט סקיוריטי.

"אנו מספקים שירותי פיתוח ו-DevOps לחברות הזנק, בארץ ובעולם", אמרה פודלניסקי, "ולשם כך אנו עוסקים רבות בגיוס בכירים בעולם הפיתוח. אז אנו מקימים ללקוחות תשתיות, רובן בענן, בזמן קצר וברמה גבוהה. אנו עובדים עם כל העננים הציבוריים, ומתמקדים בענן של הענק הכחול. כך, אנו מעניקים ללקוחות אנשים מקצועיים מהיום הראשון, בזמן ובמהירות".

היא סיכמה באומרה כי "אנו פועלים לפי התפישה הגורסת שיש לגייס אדם לפי כישוריו – ולא לפי מיקומו הפיזי. כך, עשרה מהעובדים שלנו פועלים בארץ, והשאר – בעולם. אנו מעריכים כי נכפיל את היקף הפעילות שלנו ב-2023".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גבי טל

    פעמים רבות חזרתי ואמרתי שלא די בהצהרות, מדוע לא משולבים בהרצאה דוגמאות ממשיות של פריצה עסקית משמעותית של חברת הזנק תודות לסיוע שקיבלה מ-״אלפא זון״ של IBM.

אירועים קרובים