"הפריפריה מוצפת באנשים איכותיים, שחייבים לשלב בענף"

בראיון ראשון לאחר מינויה למנכ"לית איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מאיה שוורץ פורשת את המשנה שלה בנוגע לענף, את האתגרים שבפתח ואת הפעילות שהאיגוד עושה כדי שההיי-טק יעמוד בהם

מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים.

"הבעיה היא לא בענף ההיי-טק, הוא מנוע הצמיחה של המשק. האתגר שלנו הוא להפגיש את הצורך בעובדים עם הפריפריה. גדלתי בפריפריה, עבדתי בפריפריה ויש שם אוכלוסיות רבות שלצערי, לא חולמות להגיע להיי-טק. זאת, על אף שיש שם א.נשים חכמים.ות ומוכשרים.ות רבים.ות. פשוט צריך לערוך הכשרות מתאימות, לתמוך באותן אוכלוסיות ולהגיע למצב של ניצחון לכל הצדדים", כך אמרה מאיה שוורץ, שהיום (א') פורסם כי היא מונתה למנכ"לית איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים.

בראיון ראשון בכובעה החדש אמרה שוורץ לאנשים ומחשבים כי "האתגר הוא להכשיר את העובדים. אומת הסטארט-אפים צמחה במהירות גבוהה, וכעת יש לשים דגש על חיבוריות בין אותן חברות הזנק לחברות ההיי-טק (הקיימות – י"ה). יצרנו באיגוד פורומים מקצועיים, לשם יצירת הזדמנויות עסקיות וקשרי ממשל. כך, למשל, פועל פורום הסייבר, שמאגד עשרות חברות ומוביל אותו ליאור פרנקל, מנכ"ל ומייסד ווטרפול. הערך המוסף שיש בפורומים אלה הוא ביצירת קשרים, הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה. העולם החדש הוא עולם של שיתופי פעולה והאיגוד פועל רבות בנושא, כדי לחבר בין צרכים ודרישות להיצע וערכים מוספים. בתוך שנה יהיו לנו שישה פורומים, שיאגדו מגזרי פעילות בענף ויניבו ערך מוסף אמיתי".

פעילות של מעל 20 שנים

שוורץ פעילה בתעשייה מזה יותר משני עשורים. בתפקידה האחרון היא שימשה כמנכ"לית ושותפה בפיץ', שפעלה בעיקר בתחומי התעשייה החכמה. בעברה שימשה שוורץ סמנכ"לית פיתוח עסקי בדרומה צפונה של התעשיין איתן ורטהיימר ז"ל. היא מרצה בכנסים ובהכשרות בנושאי חדשנות ופיתוח עסקי. איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים מייצג כ-300 חברות מתעשיית ההיי-טק הישראלית.

לדברי שוורץ, "הבחירות שבפתח הן עוד אתגר שעומד בפני האיגוד. יהיו עניינים שקשורים לתקציב, יהיה קושי לפעול ולכן, נצטרך לשים גז ולעבוד במשנה מרץ בתחום. הולכת להיות לפנינו תקופה מאגרת, ואני מקווה ומאמינה שנצלח אותה".

היא אמרה לסיכום כי "האיגוד נותן ערך מוסף לחברות שמרכיבות את ההיי-טק הישראלי. חברי האיגוד, שהם בעלי החברות עצמם, פעילים בהתנדבות לטובת כלל הענף. זה מודל עבודה מעניין, שמניב שיתופי פעולה בין בעלי החברות, שאמורים להתחרות זה בזה. נפעל ליצירת הזדמנויות עסקיות עבור קטר הכלכלה של ישראל – לאיגוד יש פוטנציאל עצום ביצירת ערכים מוספים למגזרים השונים של הענף. נקדם את פעילות האיגוד ונעזור להשפיע על עתידה של תעשיית ההיי-טק".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחת שיודעת

    אישה משכמה ומעלה, מקצועית חכמה ונעימה, מזל טוב על המינוי הראוי!!!

  2. דני טל

    איך אפשר לקדם הייטק בפריפריה כאשר אין שרות סיבים אופטיים ? אפילו בפארק התעשייה ? רק שרות עיסקי יקר של קווים סימטריים באלפי שקלים . חברות הייטק נאלצות להסתפק בקו של 40 מגה. כך גם בפארק בר לב וגם בפארק תעשיות משגב

  3. אחד העם 9

    איגוד ההייטק בכלל לא מורכב מאנשי הייטק וגם לא קשור להייטק

אירועים קרובים