אורקל שוקלת לקצץ מיליארד דולרים ולפטר אלפי עובדים

ההתלבטות - בעקבות רכישת Cerner תמורת 28 מיליארד דולר, שהביאה להצטרפותם של 28 אלף עובדים לשורותיה ● בדיווחים על כך לא צוין האם התקבלה החלטה

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל.

אורקל שוקלת בימים אלה צעדים לצמצום עלויות בהיקף של מיליארד דולרים, שעלולים לגרום לפיטורים של אלפי עובדים. זאת, ברקע רכישת ענק שביצעה תמורת עשרות מיליארד דולרים – כך פורסם בסוף השבוע באמצעי תקשורת בארצות הברית. חלק מהדיווחים נכתבו בלשון עבר – כלומר, שהיא שקלה, ובחלקם כי היא שוקלת. כך או כך, לא דווח על החלטה האם להוציא את המהלכים האלה אל הפועל או לא.

הפיטורים הפוטנציאליים באים בעקבות סגירת הרכישה של ענקית הטכנולוגיה את Cerner תמורת 28 מיליארד דולר – רכישה שהגדילה את מצבת כוח האדם של אורקל ב-28 אלך עובדים נוספים. המניע לרכישה היה להעניק לחברה נוכחות עמוקה יותר בתחום ה-IT של שירותי הבריאות.

אורקל לא הגיבה לדיווח.

בכיר באורקל, ששוחח בעילום שם עם דה אינפורמיישן, אמר כי הפיטורים "עלולים להשפיע באופן לא פרופורציונלי" על עובדי החברה בארצות הברית ובאירופה, משום שהם עלולים לפגוע במחלקות השיווק של יישומי התוכנה, במרכזי שירות הלקוחות ובעובדים שפועלים בעולם האי-קומרס.

ביוני האחרון סיימה אורקל את הרבעון האחרון של שנתה הכספית 2022, ואת השנה כולה, עם תוצאות מעורבות: עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי, עקב גידול ניכר יותר בהוצאות. בלט במיוחד תחום הענן, שרשם גידול דו ספרתי ברבעון.

לפי הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה, היה פער בין העליות בהכנסות ובהוצאות השנתיות: אלה גדלו בפחות מ-5% ל-42.4 מיליארד דולר וב-25% ל-31.5 מיליארד, בהתאמה. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי השנתי צנח ב-28% ל-10.9 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-51% ל-6.7 מיליארד.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. וואלה צפוי

    אחרי שהם רק הרסו את java ויצרו מוצרים שאפילו מערכות לגאסי נראות מתקדמות לא פלא. אני בשוק שיש להם בכלל ענן חברה כזאת מיושנת מלאה במאובנים כמו ibm

  2. צביקה

    חברה מצויינת, הנהלה טובה מאד. בטוח שהחברה בדרך המלך להצלחה בעתיד.

    1. אבי

      צביקה, אינטילגנט כמוך, בטח יודע שאומרים ורושמים:" על דרך המלך…"

  3. אנה

    החברה הזו איבדה את הדרך. היא לא יכולה לחזור לרווחיות שהיא מכירה מהעבר. העובדים בה לא מבינים את השוק כפי שהוא היום. הלקוחות זוכרים לה את ההתנהגות הבריונית ותאוות הבצע, העובדים מבינים שהמפולת מגיעה. אילו היתה משקיעה בזמן בחדשנות היה לה סיכוי. כיום היא מפתחת בעיקר דברים שמישהו אחר כבר פיתח ושולט בשוק.

אירועים קרובים