חקירת הגבלים עסקיים לאמזון בבריטניה

רשות התחרות הבריטית, ה-CMA, הודיעה על פתיחת חקירה לענקית המסחר האלקטרוני אמזון, לנוכח "חשש ששיטות מסוימות שלה בשוק הבריטי הן אנטי-תחרותיות"

מה יתגלה בקופסה? ה-CMA פצח בחקירה לאמזון בבריטניה. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

רשות התחרות והשווקים של בריטניה, ה-CMA, הודיעה אתמול (ד') על השקת חקירה רשמית בגין השימוש של אמזון בנתוני מוכרים שאינם ציבוריים ובשאלה כיצד החברה האמריקנית קובעת קריטריונים להצעות מוצרים המוצבים ב'בוקסת הקנייה' שלה – זו המוצגת בדפי המוצרים בחנות אמזון, מספקת ללקוחות אפשרות רכישה בלחיצה אחת ומפנה אותם אל מוכרים ספציפיים, שזוכים לקידום הנ"ל.

ה-CMA בישרה אתמול גם על פתיחת חקירה של עסקת אקטיוויז'ן בליזארדמיקרוסופט.

החקירה לאמזון תבחן האם היא מנצלת לרעה את מעמדה בבריטניה באמצעות עיוות התחרות, דרך השימוש שהיא עושה בנתוני צד שלישי, מה שאפשר שמעניק לה יתרון לא הוגן בתחום הקמעונאות בכלל והקמעונאות אונליין בפרט. ה-CMA מתעתדת גם לפענח האם אמזון מתעדפת בחנותה מוכרים שמשתמשים בשירותי הלוגיסטיקה והמשלוחים שלה. בנוסף, ה-CMA הודיעה כי תבדוק כיצד קובעת ענקית המסחר האלקטרוני מסיאטל, ארה"ב, קריטריונים למכירה תחת תווית 'Prime', שמציעה ללקוחות פריים הטבות מסוימות.

אמזון טוענת: מפרנסת עסקים בבריטניה ומייצרת מאות אלפי משרות

"אלפי עסקים בבריטניה משתמשים באמזון כדי למכור את המוצרים שלהם וחשוב שהם יהיו מסוגלים לפעול בשוק תחרותי", צוטטה שרה קרדל, היועצת הכללית של ה-CMA, בהודעה לעיתונות בדבר החקירה שנפתחה לאמזון. "כל אובדן תחרות הוא הפסד לצרכנים, ועלול לגרום להם לשלם יותר עבור מוצרים, שיציעו להם פריטים באיכות נמוכה יותר, או שתהיה להם פחות אפשרות בחירה".

החקירה החדשה עוקבת אחר שתי בדיקות מתמשכות של אמזון שנערכות בידי הנציבות האירופית, שכל אחת מהן רודפת חששות דומים. ה-CMA הודיע ​​כי בכוונתו ליצור קשר עם הנציבות האירופית במהלך התקדמות החקירה שלו, שעוסקת בלעדית בפעילות אמזון בממלכה המאוחדת.

נזכיר כי ה-CMA מבצע כבר חקירה נגד אמזון וגוגל, לנוכח חששות ששתי ענקיות הטק לא נקטו מספיק פעולה במאבק בביקורות מזויפות באתרים שלהם.

"נעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-CMA במהלך החקירה שלהם", אמר דובר אמזון בהצהרה שנשלחה לתקשורת אתמול. ענקית הקמעונאות אונליין הוסיפה וציינה כי היא תמיד "עבדה כדי לעזור לעסקים קטנים להצליח". "זה האינטרסים שלהם ושלנו", המשיכה אמזון שטענה כי "יותר מ-50% מכל המוצרים הנמכרים באמזון מגיעים מעסקים קטנים" ושהמכירות מסוחרים של צד שלישי "ממשיכות לצמוח מהר יותר" ממכירות ישירות של אמזון.

מספר החברות הקטנות והבינוניות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון בבריטניה עומד על 65,000, כך הבהירה אמזון, ולדבריה אלו תומכות ביותר מ-175,000 משרות במדינה.

יצוין כי רגולטור התחרות הגרמני הודיע גם הוא ​​מוקדם יותר אתמול כי הציב את אמזון תחת מעקב משופר, המאפשר לו, לדבריו, "לנקוט בפעולה נגד שיטות אנטי-תחרותיות ספציפיות" של החברה האמריקנית. כלב השמירה הגרמני לא ציין את האופי או את הפרקטיקות שהוא חושש כי מפרות את חוקי ההגבלים העסקיים במדינתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים