אינטל רושמת שיא של 2.2 מיליארד דולר ברכש מספקים ישראליים

הנתון מהווה גידול חסר תקדים של למעלה מ-25%, לעומת היקף הרכש המקומי אשתקד ● היקף הייצוא של אינטל ישראל רשם שיא והגיע ל-8.1 מיליארד דולר ב-2021, כ-11% מכלל הייצוא של ההיי-טק הישראלי

מבצעת שינויים במבנה החברה. אינטל.

אינטל, המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי, פרסמה אתמול (ד') את דו"ח האחריות התאגידית שלה לשנת 2021-22, המציג שיא של כל הזמנים בתרומת החברה לכלכלה הישראלית. 

לפי הדו"ח, הרכש שביצעה החברה מספקים ישראלים בשנת 2021 גדל בלמעלה מ-25% ביחס לשנה הקודמת, ועלה מסכום של כ-1.7 מיליארד דולר לכ-2.2 מיליארד דולר.

באינטל מסבירים כי מקור הגידול הוא בעיקר בעבודות הבנייה המתקיימות היום בקרית גת כחלק מבניית מפעל השבבים החדש של החברה.

הביקוש הגבוה לשבבים והמשבר העולמי בענף הביאו גם הם לשיא חדש בייצוא החברה ובחלקה מהתמ"ג הישראלי, המתבטא בעליה של כ-100 מיליון דולר משנה לשנה, ושהמגיע לסכום של 8.1 מיליארד דולר ב-2021, לעומת 8 מיליארד דולר בשנה שעברה. היקף היצוא הגבוה שהציגה אינטל מהווה 1.7% מהתמ"ג של מדינת ישראל ו-11% מכלל הייצוא של ההיי-טק הישראלי, כאשר 70% ממנו מקורו בייצוא שבבים ממפעל הייצור של החברה בקרית גת ו-30% ממרכזי הפיתוח.

דגש על ספקים מגוונים ברכש: נשים ומיעוטים

הדו"ח החדש עומד בסימן שיא גם עבור רכש מספקים מגוונים – כאלו שנמצאים בבעלות של נשים או מיעוטים – עם רכישות בסכום של כ-566 מיליון שקל בשנת 2021, המהוות גידול של למעלה מ-50% לעומת הרכש המגוון שאינטל ביצעה ב-2020.

כמו כן ,החברה הציבה לעצמה כיעד להגדיל את היקף הרכש מספקים מגוונים בישראל ב-100%, לסכום של 700 מיליון שקלים עד שנת 2030.

השקעות אחריות (ESG). אילוסטרציה.

השקעות אחריות (ESG). אילוסטרציה. צילום: BigStock

מאז החלה את פעילותה בישראל, היקף ההשקעה המקומית של אינטל עומד על כ-48 מיליארד דולר, מתוכם כ-22 מיליארד דולר הופנו לרכישת חברות ישראליות.

החברה מעסיקה בישראל כ-12 אלף עובדים ועוד מעל ל-2,000 במובילאיי, לצד מאות עובדי נוספים בהבאנה לאבס, ובחברות נוספות שהחברה רכשה בישראל: סקרינובייט, קונברג' ומוביט.

בשנה האחרונה אינטל הודיעה על כוונתה לרכוש את טאואר סמיקונדקטור ממגדל העמק, שלה כ-1,500 עובדים.

מבחינת תעסוקה עקיפה, אינטל אחראית כיום ליצירת משרות בהיקף של 48 אלף מועסקים בישראל.

נושאים חברתיים בעדיפות גבוהה

אינטל נערכת במטרה לספק מענה רחב ככל שניתן לאתגר שינוי האקלים. החברה התחייבה ב-2021 להשיג אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2040. בין הפעולות שאינטל ישראל נוקטת בנושא קיימות, כפי שעולה מהדו"ח ניתן לציין: רכישת 100% זכויות חשמל ירוק (הרוכשת הגדולה בישראל); הקמת מפעל אינטל החדש בקרית גת, בגישה סביבתית ומקיימת, על מנת שיספק את מרבית צרכיו האנרגטיים בעצמו ולעצמו; הוצאת הפלסטיק מהמטבחונים בקמפוסים של אינטל י-ם ופ"ת (65 אלף כוסות חד פעמיות נחסכות מדי חודש); והפיכה למוצר של 80% מהפסולת המסוכנת שנוצרת במפעל.

בנוסף, מהדו"ח ניתן לראות ש-אינטל מאפשרת לעובדיה לקדם נושאים חברתיים הקרובים לליבם ולחולל שינוי של ממש. על פי הדו"ח, בשנת 2021 נרשמו 55,000 שעות התנדבות של עובדי אינטל. בעשור האחרון היקף שעות ההתנדבות של עובדי אינטל ישראל הגיע לכחצי מיליון שעות.

סך ההשקעה החברתית של אינטל ישראל ב-2021 עומדת על 17 מיליון שקל ( בכסף ושווה כסף) וכוללת מגוון שיתופי פעולה באקדמיה, ביוזמות חינוך לחיזוק ההון האנושי הטכנולוגי בישראל, ובתוכניות לצמצום פערים בקהילות שלנו ובחברה.

בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל.

בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל. צילום: יח"צ

בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל: "זאת השנה ה-16 שאינטל מפרסמת לציבור הרחב את דו"ח האחריות התאגידית. למרות המציאות המאתגרת, הן ברמה העסקית והן ברמה החברתית, אנחנו מחויבים להתנהל באחריות ובשקיפות.

בשנה זו קידום ספקים קטנים ומגוונים ישראלים היה אחד ממוקדי הפעילות שלנו. המשך ההשקעות שאינטל מבצעת בישראל מוביל לכך שהחברה מבצעת גם רכש משמעותי מחברות ישראליות. אני גאה כי מעבר להצלחה העסקית אינטל ממשיכה בעשייה המקדמת את הסביבה, החברה, האקוסיסטם הטכנולוגי והכלכלה הישראלית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים