למה טוויטר הגישה תביעה נגד ממשלת הודו?

המטרה: לבטל את החלטת הממשלה בניו דלהי, שלפיה המדינה תעקוב אחרי התכנים המפורסמים ברשתות החברתיות, תכפה מחיקה של תכנים ותכריח אותן לחסום חשבונות שמפרים את החוקים, כפי שהשלטון מבין אותם

האם בית המשפט יבטל את האפשרות של ממשלת הודו לצנזר את טוויטר?

מהלך כזה באמת לא רואים בכל יום: לפי דיווח של הניו יורק טיימס, טוויטר הגישה לבית המשפט הגבוה באזור בנגלור תביעה נגד ממשלת הודו. המטרה של החברה היא לבטל את החלטת הממשלה בניו דלהי, שלפיה הצנזורים במדינה יעקבו אחרי התכנים המפורסמים ברשתות החברתיות, יכפו מחיקה של תכנים ואף יכריחו אותן לחסום חשבונות שמפרים את חוקי המדינה, כפי שהממשלה מבינה אותם.

התביעה של טוויטר מגיעה כשנה לאחר ההחלטה של ממשלת הודו להגביר, כאמור, את הצנזורה על התכנים ברשתות החברתיות השונות. לפי ההחלטה, הממשלה רשאית לדרוש גישה לנתונים נסתרים מחברות המדיה החברתית, בהן טוויטר. אם החברות לא יספקו את המידע הזה, כוחות אכיפת החוק יכולים להגיש תביעה נגד מנהלים ועובדים שלהן, שהתוצאה שלה עלולה להגיע לעד שבע שנות מאסר.

בטוויטר טוענים שהסודיות והפרטיות של האנשים המשתפים תכנים אונליין – אסור שתיפגע, אם כי החברה לא טוענת שהיא לא תמחק בכלל הודעות אם היא תתבקש לעשות כן. טוויטר, כמו חברות מדיה אחרות, נמצאת תחת לחץ חזק מאוד בהודו, לפי הדיווחים, כשהממשל בניו דלהי לא תולה זאת רק בפייק ניוז, אלא גם בציוצים ופוסטים שנוגעים לחופש העיתונות, מחאות ציבוריות והתרסה נגד השלטון על אופי הטיפול שלו במגפת הקורונה.

ההערכות בהודו הן שדין התביעה להימחק, ולו מאחר שטוויטר בכל זאת משתפת פעולה עם הממשלה. רק בשבוע שעבר מחקה החברה ציוצים של מלכ"ר אמריקני בשם בית החופש, שציין שהודו היא דוגמה למדינה שבה פוגעים בחופש העיתונות.

כך או כך, התאריך לדיון הראשון טרם נקבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים