"הנתונים חשובים, והגישה אליהם קריטית למסע הדיגיטלי"

"כדי להיות מסוגלים לתמוך בנתונים, ללא קשר למיקום שלהם, ארגונים ומנמ''רים נדרשים למימוש ארכיטקטורת נתונים מבוזרת, שפועלת בסביבה מרובת עננים", כך אמר אדריאן מק'דונלד, נשיא דל לאזור EMEA

אדריאן מק'דונלד, נשיא דל לאזור EMEA.

"לנתונים יש כוח משיכה, ויותר ויותר מנהלים מבינים זאת. הם חיוניים כדי שיהיה אפשר לנתח אותם, לטובת הפקת תובנות עסקיות. בשל הניתוח המעמיק שלהם, ניתן לקבל החלטות המניעות לפעולה. אלא שמסיבות רבות – למשל, חוקי הגנת פרטיות הנתונים ורגולציות של מדינות ומגזרים – הנתונים לא ינועו ויגיעו להיכן שהם נדרשים, ולא יהיו נגישים למי שזקוק להם. כדי להיות מסוגלים לתמוך בנתונים, ללא קשר למיקום שלהם, ארגונים ומנמ"רים נדרשים למימוש ארכיטקטורת נתונים מבוזרת, שפועלת בסביבה מרובת עננים. באופן זה ניתן להפיק תובנות במהירות, תובנות מושכלות, שמניעות את ההיבטים עסקיים", כך אמר אדריאן מק'דונלדס, נשיא דל לאזור EMEA.

מק'דונלדס היה דובר המפתח בכנס Dell Technologies Forum. האירוע נערך היום (ד'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות נציגים מלקוחות החברה בארץ ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"המסע של ארגונים למימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית חווה האצה בשל מגפת הקורונה", אמר מק'דונלד. "החדשנות המוטמעת בארגונים הביאה לכך שהם קיצרו תהליכים משמעותית – משנים לחודשים. כך, נוצר מצב שבו ארגונים שינו באופן דרמטי את האופן שבו הם צורכים טכנולוגיה, ובמסגרתה הואצה ההטמעה של סביבות מרובות עננים. אימוץ זה הוא בעל חשיבות עליונה לארגונים, כי הוא מספק להם את האפשרות להיות גמישים, חדשניים ומאמצי טכנולוגיה מוקדמים. העבודה בסביבה מרובת עננים גרמה וגורמת לארגונים להיות יותר תחרותיים, להציע יותר שירותים חדשים, מבוססי דיגיטל, ולעשות את כל זה במהירות".

"כדי להצליח בעולם החדש נדרש להצליח במסע הדיגיטלי", הוסיף. "על מנת לצלוח מסע זה, יש להתמקד בנתונים, בשני ממדים: הטיפול בהם – משמע, ניתוח מעמיק לטובת הפקת תובנות שיסייעו לתפעול של העסק – וההנגשה שלהם לסוגי המשתמשים השונים, לרבות הנהלת הארגון, מנהלי היחידות העסקיות, המפתחים והשותפים העסקיים. העולם מוגדר כיום ככזה שמכיל נכסים דיגיטליים, וכל ארגון מחפש את הדרכים לנצח בעידן הדיגיטלי".

לדבריו, "כולם רעבים ליותר תובנות מהנתונים, לשיפור ביצועי העסק. זה ייעשה על בסיס ניתוח מעמיק, עם הבנה של האתגרים הייחודיים למגזר שבו פועל הארגון. מי שיפיק את התובנות המשמעותיות ביותר, שיניבו ערכים ושינויים עסקיים – הוא זה שינצח".

"אבטחת המידע והגנת הסייבר מעולם לא היו חשובות כפי שהן כיום"

מק'דונלד ציין ש-"לצד המיקוד בנתונים, יש להשקיע תשומת לב ומשאבים בהגנת הסייבר. אבטחת המידע והגנת הסייבר מעולם לא היו חשובות כפי שהן כיום. המושג 'הגנה היקפית' כרעיון מנחה באבטחת הארגון חלף מן העולם, כי הארגון מבוזר, האפליקציות שלו נמצאות בכל מקום – במכשירי קצה ובענן, המשתמשים פזורים – ועדיין, כולם נדרשים לנתונים נגישים. ארגונים צריכים מעטפת אבטחה כוללת, המטפלת בכל סביבות המחשוב בארגון, עם הגנה על מחשוב הקצה, על הרישות, על הדטה סנטר ועל עומסי העבודה המצויים בעננים הציבוריים. נדרש גיבוי נפרד, לטובת מענה מפני הכופרות, שכן היקפן של מתקפות אלה רק הולך וגדל, ואף נהיה מורכב ומתוחכם יותר".

לסיכום אמר מק'דונלד כי "המסע הדיגיטלי מבטיח לעשות שינוי מלא בדרך שבה ארגונים מתפעלים את העסק שלהם. ראינו מהפכות תעשייתיות רבות, ששינו תהליכים, ארגונים ואנשים – והביאו לשיפורים בכלל האנושות. מה שהיה פעם תקציב IT הפך לתקציב עסקי. אנחנו מסייעים לארגונים לשפר את חוויית הלקוח שלהם, להגדיל את נאמנות הלקוחות ולשנות את טבע העלויות. אנחנו בונים היצע של תוכנות ושירותים לטובת חוויית משתמש עקבית. ניידות נתונים היא אחד ההיבטים החשובים ביותר של חוויית משתמש עקבית. לכן, כדי להצליח, יש לשלב את קבלת הנתונים ועומסי העבודה בכל מקום שנכון למי שצורך אותם, עם מעטפת אבטחה מוכללת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים