דן זייצ'ק, בזק בינלאומי: "השאלה לגבי מיחשוב הענן היא 'מתי' ולא 'האם'"

"הענן הוא התפתחות בהשקעות ה-IT, שבו הן הופכות לשירות", אמר זייצ'ק, סמנכ"ל הפתרונות לעסקים של החברה ● לדבריו, "מודל הענן נותן לכל ארגון יכולת להתעסק בדברים החשובים לו" ● גיא דנציג, מנהל מגזר ה-CDO וסגן נשיא בכיר בנס ישראל, אמר, כי "ה-BI הוא אחד מתחומי הצמיחה המובהקים ב-IT, והוא מעניק כלים לשיפור התמודדות העסקית"

"מיחשוב הענן עבר שלב. אם עד לפני כמה חודשים, מנמ"רים התלבטו בשאלה האם להטמיע תצורת מיחשוב זו, הרי שכיום, השאלה היא מתי הוא הזמן הנכון לעשות זאת. מיחשוב הענן הוא עובדה קיימת, וכיום המנמ"רים מתלבטים באיזה אופן לעשותו", כך אמר דן זייצ'ק, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי.

זייצ'ק פתח את כנס המנמ"רים החצי שנתי, שהתקיים היום (ב'), זו הפעם השביעית, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מנמ"רים בכירים, והנחו אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

במהלך הכנס חולקו סרטים אדומים, כחלק ממיזם חדש של תליית הסרטים על המראה הימנית בכלי הרכב, כאשר הנהגים שתולים את הסרטים הללו מתחייבים לנהוג בזהירות. מוביל המיזם הוא אורי קידר, לשעבר מנכ"ל עיריית רעננה, וקבוצת אנשים ומחשבים הצטרפה אליו. אנה פוזמנטיר, פעילה במיזם, המליצה לחפש מידע על מיזם הסרט האדום בפייסבוק (Facebook), תחת הכותרת "סרוטים באדום… כי רוצים לחיות".

בדבריו, קבע זייצ'ק, כי תחום מיחשוב הענן מצוי בתאוצה, וציין, כי התכנון והתוויית הדרך להגיע אליו הם מרכיב חשוב בהצלחה בטרם המימוש בפועל. הוא דימה שלב זה למצב שבו יש עיקול בדרך ולא רואים מה בסופו. "עדיין, אם לא נעשה את הסיבוב בצורה טובה, לא נשרוד את המסע", אמר.

הוא הוסיף, כי "אנחנו חיים בעולם רווי שינויים, ויש חברות שלא נערכו כיאות לקראתם, דוגמת מצלמות הפולרואיד, שאותן ניתן למצוא כיום רק במוזיאונים או בחנויות לממכר עתיקות". לדבריו, "המטרה של ה-IT הארגוני היא להביא ערך עסקי לארגון, וזה יכול להיעשות רק על ידי היערכות נכונה לעתיד דינמי ומשתנה".

זייצ'ק אמר, כי "על הלקוחות להתגבר על ההתנגדות הטבעית והחשש מפני שינוי ואובדן שליטה, בשל ההבנה שבתועלות שבו. כך, לקוחות יכולים לצמצם את הוצאותיהם במודל מיחשוב זה, שכן הם משלמים לפי צריכה. מנגד, הם יכולים להגדיל את צריכת השירותים בעת היציאה מהמיתון".

"הענן הוא התפתחות בהשקעות ה-IT, שבו הן הופכות לשירות", סיכם זייצ'ק. "מודל הענן נותן לכל ארגון יכולת להתעסק בדברים החשובים לו". הוא ציין בהקשר זה את בזק בינלאומי ואת מודל "עמוד הענן" שהקימה. "המודל הזה בוחן מהי הדרך הנכונה למימוש ענן עבור לקוחות שונים, והתוויית דרך זו בהיבטי הרשת, אבטחת המידע, הסיסטם, התשתיות וה-BI", אמר.

"המטרה – לדלות מידע ולהפוך אותו להחלטות"

גיא דנציג, מנהל מגזר CDO וסגן נשיא בכיר בנס ישראל, אמר, כי ה-BI הוא אחד מתחומי הצמיחה המובהקים ב-IT, וכי הוא מעניק כלים לשיפור התמודדות העסקית. זאת, בשל יכולתו להפוך את המידע להחלטות ולתובנות עסקיות. "כיום, יותר ויותר ארגונים מזהים את העובדה שיש להם מידע רב ממערכות תפעוליות, דוגמת ERP או CRM, והמטרה היא לדלות את המידע ולהפוך אותו להחלטות", אמר.

דנציג סיים את דבריו בציינו, כי נס השלימה באחרונה את הרכישה והמיזוג של גילון, וכי השתיים גיבשו אסטרטגיה משותפת "למינוף  היכולות המאוחדות, לצורך הקניית ערך מוסף מהותי ללקוחות והצעת סל פתרונות ארגוניים מלא ונרחב".

אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי, הציג את יכולות שירותי הענן של החברה. "אנחנו מבחינים בהתעוררות ובביקושים לכל התחומים, לרבות פרויקטי וירטואליזציה ומיחשוב ענן", אמר.

לדברי צפריר, בזק בינלאומי מצויה בעולם הסיסטם כבר עשור. "יש לנו יכולת לספק שירותים אלה בצורה מרוחקת: אנחנו מחזיקים בחוות השרתים המתקדמת בישראל, שמשתרעת על פני שטח כולל של 500 מ"ר. היא מיועדת לאספקת מכלול שירותי אירוח, בהם אירוח אתר, אירוח ורכישת שרת, אחזקה מלאה של השרת, אחסון מידע ואתר התאוששות מאסון". לדבריו, "ברוב הפרויקטים שאנחנו עורכים יש היבטים של הכנה למיחשוב ענן, מבוססי VMware, מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco)".

נאור מן, מנכ"ל משותף של ריל קומרס, ציין, כי החברה היא מחלוצות שוק האינטרנט הישראלי, וכי היא מפתחת יישומים ואתרי HTML Mini לטלפונים סלולריים.

לדבריו, "אנחנו מפתחים יישומים מתקדמים לאייפון ולטלפונים סלולריים אחרים הפועלים תחת מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). אלה עושים שימוש בתכונות המתקדמות של המכשיר וביכולתו ליצור תקשורת עם מערכות back-end. לאחרונה למשל, פיתחנו עבור בנק לאומי יישומי ניווט מתקדמים לסלולר לאיתור סניפים. היישומים הללו מבוססים על טכנולוגיית מציאות מורחבת (Augmented Reality), המאפשרת למשתמש לראות על גבי המסך את הסניפים הקרובים אליו ואת מרחקם ממיקומו הנוכחי. בנוסף, המשתמש יכול לקבל מידע אודות הסניף המוצג על המסך, כגון: שעות פעילות, מפת הגעה וטלפונים. בנוסף, אנחנו מפתחים אתרי HTML Mini המיישמים את הטכנולוגיות העדכניות ביותר והמותאמות במיוחד לחוויית משתמש אופטימלית בטלפון נייד".

מן סיכם בציינו, כי "ארגונים רבים החליטו – והמגמה הזו הולכת ומתרחבת – לאמץ את הטלפון הסלולרי החכם ככלי לשיפור העסק וככלי לשיפור הקשר עם הלקוחות. לצורך זה, הם משקיעים בפיתוח יישומים חדשניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים