צוקרברג לעובדי מטא: "תתכוננו לאחד המיתונים הגרועים בהיסטוריה האחרונה"

המייסד והמנכ"ל של ענקית המדיה החברתית נתן לעובדים אזהרה חמורה שעליהם לשפר את ביצועיהם, או להתחיל לעדכן את קורות החיים שלהם, מכיוון שלדבריו החברה מתמודדת עם זמנים קשים מאוד

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, הגיב באחרונה למשבר הכלכלי העולמי בהווה, וזה שצפוי לפחות במהלך השנה הקרובה. צוקרברג התייצב בסוף השבוע האחרון בפגישת שאלות ותשובות עם עובדיו וסיפק להם כמה תחזיות לנוכח חוסר הוודאות שעומד בפני העולם בכלל ומטא בפרט עקב משבר הקורונה, האינפלציה המאמירה ומחירי האנרגיה הנוסקים עקב מלחמה באוקראינה, בין היתר.

"אם הייתי צריך להמר, הייתי אומר שזה יכול להיות אחד המיתונים הגרועים ביותר שראינו בהיסטוריה האחרונה", אמר צוקרברג.

מטא הודיעה באופן פנימי כי תפחית את העסקת המהנדסים ב-30%, מכ-10,000 ל-6,000-7,000 עובדים השנה, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס, שהוסיפה כי החברה העמידה יעדים קשים בהרבה מבעבר עבור כוח העבודה הקיים שלה.

צוקרברג דיבר על הקיצוצים הללו, ועידכן בדבר האפשרות שמטא לא תחליף את המשרות שיצומצמו. מייסד מטא אמר לצוות שלו כי "כנראה יש חבורה של אנשים בחברה שלא צריכים להיות כאן", והוסיף שהוא "בסדר" עם עובדים שעזבו, כך לפי הדיווחים בתקשורת העולמית.

צוקרברג גם הזהיר שהמצב הנוכחי יגרום להנהלת מטא לפקח עוד יותר על ביצועי העובדים. הוא ציין שהעלאת הציפיות, קביעת מטרות אגרסיביות יותר וכן פעולה שתיאר כ"להגביר מעט את החום" הם מהלכים שיבוצעו בחברה לנוכח המצב, והוסיף שהוא חושב ש-"חלק מכם עשוי להחליט שהמקום הזה לא בשבילו".

מצבה הנוכחי של מטא.

מצבה הנוכחי של מטא. צילום: לכידת מסך מגוגל פיננסים

"צריכים לפעול בצורה חלקה בסביבת צמיחה איטית יותר"

כריס קוקס, מנהל מוצר ב-מטא, שלח מזכר לעובדים ובו חיזק והדגיש את דבריו של הבוס ואמר: "אנחנו חיים בזמנים רציניים והרוחות שמולנו עזות. אנחנו צריכים לפעול בצורה חלקה בסביבת צמיחה איטית יותר, שבה צוותים לא צריכים לצפות לזרימה אדירה של מהנדסים ותקציבים חדשים".

קוקס הדגיש כי בכוונת החברה "להפעיל צוותים רזים יותר, מרושעים יותר ולייצר ביצועים טובים יותר", וציין כי כדאי לעובדים להתחיל להסתפק בפחות ממה שהיה להם קודם.

פייסבוק שינתה את שמה ומיתוגה ל-מטא בסוף אוקטובר 2021 ובעיצומה של המגיפה העולמית. החברה בישרה לעולם שהיא עושה חישוב מסלול מחדש ומפתחת ביתר שאת את המטאברס (metaverse) – עולם וירטואלי שבו מתרחשים חיים וירטואליים תוססים, כשהמשתמשים מיוצגים בו על ידי אווטרים שלהם.

למעשה צוקרברג וקברניטיו החליטו ליצור חברת-אם המאגדת את כל המותגים שבבעלותם, ביניהם אינסטגרם, ווטסאפ, אוקולוס ואחרים, אלא שהדגש בשינוי השם חל על מיתוג החברה כייצרנית מטאברס.

אולם אז החלה מטא לסבול מהאטה עסקית. שווי מניות החברה ירד, כשהירידה הבולטת ביותר התרחשה בפברואר האחרון: המפולת בערך מניות החברה בבורסה עמדה על יותר מ-25% (יותר מ-230,000 מיליון דולר פחות בכיסיו של צוקרברג). ברבעון האחרון של 2021, חטיבת Reality Labs של החברה רשמה הפסדים של יותר מ-10 מיליארד דולר. נכון לעכשיו שווי השוק של מטא עומד על 434 מיליארד דולר, אחרי שבספטמבר 2021 הגיע ל-1.07 טריליון דולר.

נזכיר כי כפי שנהוג בהיי-טק בכלל, ובוודאי שבאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, גם מטא נהגה להציע לעובדיה שלל הטבות, אלא שבמרץ האחרון התבשרו עובדי מטא שעליהם להיפרד מחלק מההטבות הללו, שכן החברה החליטה לבטלן. על פי המדיניות המתוקנת, שירותים חינמיים כגון כביסה, ניקוי יבש וכדומה, שהעובדים נהגו לקבל במשרדים, לא יהיו זמינים יותר. בנוסף, ארוחת הערב החינמית נדתה בחצי שעה ל-6:30 בערב, מה שאומר שמי שמעוניין בה צריך להישאר במשרד עד שעה מאוחרת יותר. מהעובדים גם נשללו שירותי החניה שהוענקו להם עד כה, כך דיווח בזמנו הניו יורק טיימס. העובדים לא הגיבו טוב לקיצוצים אלו.

בסוף אפריל האחרון החברה הציגה תוצאות שהראו כי ברבעון הראשון חלה עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח, שנבעה מזינוק בהוצאות. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "רשמנו התקדמות בכמה מהתחומים המועדפים עלינו, ואני משוכנע שהתוכנית העסקית שלנו תפתח עוד הזדמנויות צמיחה. יותר ויותר אנשים משתמשים בשירותים שלנו".

תגובות

(12)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אין יותר כביסה???

    זו בהחלט סיבה טובה לעזוב

  2. דן

    תמך הכספות האישי בתיבות בחירה שעזרו לביידן לקושש קולות בעזרת הצבעות שלא ידוע אם בוצעו על ידי הבוחרים עצמם. עכשיו סובל מחוסר מדיניות כלכלית מאוזנת של הממשל שהביא על עצמו. יש לו הרבה מה ללמוד לילדון המגודל הזה.....

  3. אל מבחוח

    היה איזה מנהל בהייטק הישראלי שאמר שהכל בסדר, אז ככה ....אתה מטומטמם!!!!

  4. הצחקת

    התכוון לומר: אם עד היום עבדתם קשה, עכשיו תהפכו לעבדים כדי לעבוד אצלי. תירוץ נפלא. מילות הקסם של המעבידים היום: זה בגלל הקורונה/רוסיה/עליית מחירי...

  5. שוקו

    בואו להיות מורים. יש אתגר, סיפוק וחופשות.

  6. אחד

    בהצלחה לכל המגוייסים הטריים שבנזיד עדשים נטשו את חבריהם ואת החברות שהשקיעו בהם וגידלו אותם.

  7. מיכל

    שוד העהבודה המערבי זה לא שוק העבודה הסיני תעבדו בתנאים שלי או תפוטרו ..שלא יגזים כן עדיין יש מעסיקים שילחצו לשמור על העובדים גם בתנאי הפסד שכשהענף יתאושש הם ישארו עם העובדים. תראו מה קורה היום בשדה התעופה .לעומת זאת בענף המלונאות לא מפטרים גם בתקופות חלשות שזה בערך 9 חודשים בשנה מצמצמים שעות שוללים לחופשות שולחים לקורסים אבל לא מוותרים על כוח אדם מיומן .

  8. ג'ון גאלט

    לתמיכה בנשיא סנילי וממשל קומוניסטי יש מחיר

  9. דור

    רשתות חברתות אפשר לוותר בזמנים קשים

  10. לוי יוסי

    אני מסכים איתו זו תקופה מאד מאתגרת אני מאד מקווה שיצליח מכיוון שכולם מושקעים איתו בהצלחה

אירועים קרובים