תוצאות מעורבות למטא: עלייה בהכנסות, ירידה ברווח הנקי

החברה הציגה ברבעון הראשון עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח, שנבעה מזינוק בהוצאות ● מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק והרווח הנקי למניה היו גבוהים מהתחזיות

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

מטא, החברה האם של פייסבוק, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות מעורבות – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד'): ההכנסות של החברה אמנם עלו, אך עלייה בולטת בהוצאות הביאה לירידה דו ספרתית ברווחיות הנקייה והתפעולית. עם זאת, שוק ההון הגיב בחיוב לתוצאות והמניה של החברה עלתה במסחר שמעבר לדלפק (לאחר סגירת שערי וול-סטריט) רשמה עלייה. זאת, עקב גידול של 4% במספר המשתמשים היומיים בפייסבוק ל-1.96 מיליארד, שעקף את תחזיות האנליסטים. מטא עקפה את התחזיות גם בסעיף הרווח הנקי למניה.

על פי הנתונים הכספיים, ההוצאות של מטא רשמו זינוק של 31% ל-19.4 מיליארד דולר, ואילו ההכנסות גדלו בשיעור נמוך בהרבה – ב-6.6%, ל-27.9 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי של החברה פחת ב-21.4% לפחות מ-7.5 מיליארד דולר והרווח למניה קטן ב-17.6% ל-2.72 דולר, אל מול ממוצע תחזיות של 2.56 דולר. הירידות ברווחיות באו לידי ביטוי בירידה של 28.1% בחבות המס ל-1.44 מיליארד.

עוד נתונים מראים שההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 4.1% ל-21.9 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-17% לשישה מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 21.52%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-38.5% ל-13.4 מיליארד דולר והרווח פחת ב-25.1% ל-8.5 מיליארד.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "רשמנו התקדמות בכמה מהתחומים המועדפים עלינו, ואני משוכנע שהתוכנית העסקית שלנו תפתח עוד הזדמנויות צמיחה. יותר ויותר אנשים משתמשים בשירותים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים