גוגל תמחק אוטומטית מהיסטוריית המיקומים ביקורים במרפאות להפלות

ההודעה באה על רקע החשש כי תובעים במדינות שבהן ההפלה לא חוקית יוכלו להשתמש בנתוני מיקום המאוחסנים על ידי חברות טכנולוגיות, לצד דרישה של מחוקקים לחקור את פרקטיקות המעקב הסלולרי הנהוגות בגוגל ובאפל

מגבירה פרטיות ומוחקת היסטוריית מיקומים

על רקע החשש כי תובעים במדינות שבהן ההפלה לא חוקית יוכלו להשתמש בנתוני מיקום המאוחסנים על ידי חברות טכנולוגיות – גוגל הודיעה כי תמחק אוטומטית מהיסטוריית המיקומים ביקורים במרפאות להפלות. החברה הודיעה כי הפרוטוקול החדש ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

בפוסט בבלוג הרשמי של החברה הודיעה גוגל, כי לאחר ביקור במרפאת הפלות, נתוני המיקום יימחקו כברירת מחדל. זה חל גם על נסיעות למרכזי ייעוץ, מקלטים לאלימות במשפחה, מרפאות פוריות, מתקנים לטיפול בהתמכרויות, מרפאות הרזיה ומרפאות לכירורגיה אסתטית.

היסטוריית המיקומים של המשתמשים תהיה כבויה כברירת מחדל. בנוסף, גוגל מאפשרת לנקות ידנית את היסטוריית המיקומים של המשתמשים. יתרה מכך, ניתן למחוק אוטומטית נתוני מיקום באמצעות בקרות הפעילות של גוגל, המאפשרות למחוק אוטומטית נסיעות שנשמרו בהיסטוריית המיקומים לאחר פרק זמן מסוים.

באחרונה גם פנו כמה מחוקקים לנציבות הסחר הפדרלית, ה-FTC, בדרישה לחקור את פרקטיקות המעקב הסלולרי הנהוגות בגוגל ובאפל, שעשויות להוביל לשימוש בנתוני המיקום כדי לעקוב אחר מי שמבקרים במרפאות הפלות.

ג'ן פיצפטריק, סגנית נשיא בכירה בגוגל, גם הדגישה בבלוג, כי החברה לא תמיד נענית לבקשות נתונים מגופים ממשלתיים, וכתבה, כי "אנחנו נשארים מחויבים להגן על המשתמשים שלנו מפני דרישות ממשלתיות לא ראויות לנתונים, ונמשיך להתנגד לדרישות רחבות מדי או כאלה שמעוררות התנגדות משפטית אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים