ארה"ב: סטיב ג'ובס המנוח – בין מקבלי מדליית החירות הנשיאותית מביידן

מדובר בהוקרת הכבוד הכי משמעותית שניתן להעניק לאזרח בארצות הברית ● הנשיא ביידן פרסם את שבעה-עשר מקבלי מדליית החירות הנשיאותית, וביניהם היזם שהביא לעולם את הסמארטפון, ונפטר בשנת 2011 מסרטן הלבלב

זכה במדליית החירות הנשיאותית אחרי מותו. סטיב ג'ובס.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע ביום ו' האחרון על רשימת הזוכים במדליית החירות הנשיאותית. בין מי שנבחרו לקבל את המדליה נכלל גם סטיב ג'ובס המנוח, ממייסדי חברת אפל והמנכ"ל הראשון שלה, ומי שנחשב כאיש שהביא לעולם גם את המחשב האישי וגם את הסמארטפון – שחיי כולנו היו נראים אחרת לחלוטין בלעדיהם. 

מדליית החירות הנשיאותית היא אות הכבוד האזרחי הגבוה ביותר של האומה האמריקנית, והיא מוענקת למי ש"תרמו למופת לשגשוג, לערכים או לביטחון של ארצות הברית, לשלום עולמי או למאמצים חברתיים, ציבוריים או פרטיים משמעותיים אחרים", כך הסביר הבית הלבן בהודעתו לתקשורת.

עוד הוסיף הבית הלבן והבהיר "הנשיא ביידן אמר זמן רב שניתן להגדיר את אמריקה במילה אחת: אפשרויות. שבעה-עשר האמריקנים הללו מפגינים את כוחן של האפשרויות ומגלמים את נשמת האומה – עבודה קשה, התמדה ואמונה. הם התגברו על מכשולים משמעותיים כדי להגיע להישגים מרשימים באמנויות ובמדעים, הקדישו את חייהם לקידום הפגיעים ביותר שבינינו, ופעלו באומץ כדי להניע שינוי בקהילות שלהם – וברחבי העולם – תוך שהם פורצים דרכים לדורות הבאים".

9.12.2007 - סטיב ג'ובס מציג את ה-iPhone הראשון. לכידת מסך

9.12.2007 – סטיב ג'ובס מציג את ה-iPhone הראשון. לכידת מסך

בנוגע לזוכה המדליה ג'ובס, שכאמור מקבל אותה כהכרה שנים רבות לאחר מותו, ציין ממשל ביידן כי הוא היה "המייסד, המנכ"ל והיו"ר של אפל, מנכ"ל פיקסאר ומילא תפקיד מוביל בחברת וולט דיסני. החזון, הדמיון והיצירתיות שלו הובילו להמצאות ששינו וממשיכות לשנות את הדרך שבה העולם מתקשר, כמו גם שינו את תעשיית המחשבים, המוזיקה, הסרטים והאלחוט".

הקונספט של הענקת המדליה נקבע בצו נשיאותי של הנשיא ג'ון פ. קנדי ב-1963. מאז מוענקת המדליה פעם בשנה, ביום העצמאות האמריקני החל ב-4 ביולי, או בסמוך לו, ולפעמים מעת לעת, לפי שיקול דעתו של הנשיא.

מקבלי המדליה נבחרים על ידי הנשיא מיוזמתו או על פי המלצה. המקור העיקרי להמלצות היא מועצה העוסקת בפרסים על שירות ציבורי מכובד, שנוסדה בכח אותו צו של קנדי.

המתעמלת סימון ביילס, שזכתה במדליות זהב באולימפיאדה; הסנטור הרפובליקני המנוח, ג'ון מקיין; ושחקן ובמאי הקולנוע זוכה האוסקר, דנזל וושינגטון; נכללים גם הם בין מקבלי המדליה הנשיאותית השנה.

הפרסים יוענקו בבית הלבן בטקס חגיגי ביום ה' הקרוב 2022.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים