ה-FCC לאפל ולגוגל: הסירו את טיק-טוק מחנויות האפליקציות

נציב ה-FCC קורא לאפל ולגוגל להסיר את אפליקציית טיק-טוק מחנויות האפליקציות שלהן בטענה לחששות לביטחון הלאומי, ומסתמך על דיווח בתקשורת שהצוות הסיני של בייטדאנס ניגש לנתונים של משתמשי טיק-טוק בארה"ב

מלבה עוד את האלימות בחברה הערבית? טיקטוק.

נציב ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, קורא לאפל ולגוגל להסיר את אפליקציית טיק-טוק מחנויות האפליקציות שלהן, בטענה לחששות לביטחון הלאומי סביב החברה האם הסינית של טיק-טוק, בייטדאנס (ByteDance).

במכתב ששלח למנכ"לים של אפל וגוגל, תיאר ברנדן קאר, נציב ה-FCC, את בייטדאנס כ"שייכת" לממשלת סין וכ"נדרשת על פי חוק לציית לדרישות מעקב (של ממשלת סין)". הוא אף ציטט דיווח באתר BuzzFeed News על כך, שהצוות הסיני של בייטדאנס ניגש לנתונים של משתמשי טיק-טוק בארה"ב בכמה הזדמנויות, וציין, כי ההאשמות הללו מעידות כיצד טיק-טוק "לא מצייתת לכללי המדיניות ששתי החברות שלכם דורשות מכל אפליקציה לציית להם".

טיק-טוק הגיבה לידיעה, וציינה כי הדיווח ב-BuzzFeed "מטעה". לדבריה, "כמו חברות גלובליות רבות, לטיק-טוק יש צוותי הנדסה ברחבי העולם. אנו מיישמים בקרות גישה, כמו הצפנה וניטור אבטחה, כדי לאבטח את נתוני המשתמשים, ותהליך אישור הגישה מפוקח על ידי צוות האבטחה שלנו בארה"ב. טיק-טוק טוענת בעקביות, שניתן להעניק למהנדסים שלנו במקומות מחוץ לארה"ב, כולל סין, גישה לנתוני משתמשים בארה"ב על בסיס צורך ותחת בקרות קפדניות אלה".

BuzzFeed מצידו הגיב לטענות, וציין, כי "אנו עומדים באופן מוחלט מאחורי הדיווח שלנו על כך שעובדי טיק-טוק מסין ניגשו לנתוני משתמשים בארה"ב בתדירות גבוהה הרבה יותר ממה שהיה ידוע קודם לכן, ואנו שמחים שטיק-טוק אף אישרה זאת בהצהרה שלה".

באותו יום של הדיווח ב-BuzzFeed, הודיעה טיק-טוק כי העבירה את נתוני המשתמשים בארה"ב שלה לשרתי הענן של אורקל (Oracle) המבוססים בארצות הברית, וכי בסופו של דבר היא תמחק את הגיבויים של נתוני המשתמשים בארה"ב מהשרתים הקנייניים שלה.

קאר ציין במכתבו, כי אינו בוטח בהודעה הזאת. לדבריו, "טיק-טוק טענה זה מכבר שנתוני המשתמשים שלה בארה"ב אוחסנו בשרתים בארה"ב, ובכל זאת זה לא סיפק הגנה מפני הגישה לנתונים מבייג'ין. ההצהרה של טיק-טוק, שלפיה 100% מתעבורת המשתמשים בארה"ב מנותבת לאורקל, לא אומרת מאום על מהיכן ניתן לגשת לנתונים האלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים