הושק סנאפצ'ט+: מנוי מיוחד לסנאפצ'ט – בינתיים לא בארץ

חברת סנאפ, העומדת מאחורי הרשת החברתית, מציעה למשתמשים, בתמורה ל-3.99 ד' בכל חודש, נגישות ל"אוסף של תכונות בלעדיות, ניסיוניות וטרום-הפצה" ● מה סנאפ מנסה להשיג באמצעות הוספת מנויים לשירותיה?

מנוי לסנאפצ'ט. סנאפצ'ט+.

סנאפ העלתה אתמול (ד') לבלוג שלה פוסט חגיגי ובו בישרה למשתמשיה על שירות חדש – סנאפצ'ט+ (+Snapchat) שמו. מדובר בעצם במינוי שמוצע ללקוחות – ושעלותו 3.99 דולר בחודש – שיקנה להם נגישות ל"אוסף של תכונות בלעדיות, ניסיוניות וטרום-הפצה", כך לפי הודעת החברה.

סנאפ המשיכה וסיפרה על המנוי החדש, שיכלול למשל תכונות כמו לבחור במשתמש כחברך הקרוב בתור BFF ( שמשמעו 'החבר הכי טוב לנצח') או לדוגמה התאמה אישית של סמל האפליקציה.

הצעת המנוי החדשה הזו מיועדת ל"חברים הנלהבים ביותר" מבין משתמשי סנאפצ'ט, כך לדברי החברה.

המציאה תמיד תכונות. פילטר עם אוזניים לארדואן בסנאפצ'ט.

המציאה תמיד תכונות. פילטר עם אוזניים לארדואן בסנאפצ'ט. צילום: לכידת מסך

סנאפ עדכנה כי היא מתחילה כעת להשיק את האפשרות לרכישת מנוי סנאפצ'ט+ ש"יאפשר לנו לספק תכונות חדשות של סנאפצ'ט לכמה מהחברים הנלהבים ביותר בקהילה שלנו, ויאפשר לנו לספק להם תמיכה מועדפת".

"למעלה מ-332 מיליון אנשים ברחבי העולם משתמשים בסנאפצ'ט מדי יום כדי להביע את עצמם, לחיות את הרגע, ללמוד על העולם ולהנות ביחד", ציינה סנאפ בפוסט שלה. "תמיד נהנינו ליצור תכונות חדשות עבור הקהילה שלנו, והיסטורית בדקנו פיצ'רים חדשים בדרכים שונות, והפצנו אותם לסנאפצ'טרים בגיאוגרפיות שונות".

ואכן, לזכותה של סנאפ יאמר כי היא החברה העומדת מאחורי המצאת פורמט הסרטונים הקצרצרים שנעלמים בתוך יממה, להם קראה סטוריז (Stories). היא גם המציאה את הפילטרים המתלבשים על תמונות, ומעניקים למצולם למשל אוזני כלב. התכנות הללו שובטו אחר כך על ידי המתחרות שלה, והביאו להן תהילה גדולה.

למה סנאפ יצרה אופציה למנוי?

האפליקציה החברתית סנאפצ'ט לא נמנית על השירותים החברתיים המצליחים ביותר, ואינה משגשגת כמו מתחרותיה אינסטגרם או טיק-טוק. הקורונה דווקא שיפרה את מצבה, אך בהתאמה לרמת הפופולריות שלה, מצבה הפיננסי מאכזב, כך לפחות ניתן היה ללמוד מתוצאות הרבעון הראשון שעליהן דיווחה סנאפ באפריל. לפי הדיווח ההוא, ההפסד הנקי שלה הסתכם ב-360 מיליון דולר, בהשוואה ל-287 מיליון דולר בשנה הקודמת. מאידך, בהשוואה לשנה הקודמת – ההכנסות עלו ב-38% ל-1.63 מיליארד דולר.

עובדות אלו העלו את ההנחה כי המהלך החדש בא כניסיון להגדיל את רווחי החברה. CNBC ציטטה את סמנכ"ל הכספים של סנאפ, דרק אנדרסן, שאמר בזמנו שתנאים מאקרו-כלכליים כמו שיבושים בשרשרת האספקה, מחסור בכוח אדם ואינפלציה משפיעים על הפרסום, שהוא מקור ההכנסה העיקרי של סנאפ. לפיכך נראה כי החברה מנסה למצוא אפיק נוסף להכנסה, שאינו מתבסס על פרסום בלבד. ואולם, סגן נשיא בכיר למוצרים של סנאפ, ג'ייקוב אנדראו, טען בפני The Verge שהחברה לא מצפה שהתוכנית החדשה תהפוך ל"מקור הכנסה חדש מהותי".

אם כן אולי סיבה, לפחות נוספת, למהלך היא העובדה שמתחרותיה של סנאפ הוציאו אף הן שירותי מנוי בחודשים האחרונים. טוויטר הכריזה כבר ב-2021 על המנוי המכונה Blue, המציע גישה ללא פרסומות תמורת 2.99 דולר בחודש. מצד שני טלגרם, שהיא אפליקציית מסרים מיידיים יותר מאשר רשת חברתית כמו סנאפצ'ט, הציגה את תכנית Telegram Premium שלה החודש ממש.

אם התלהבתם – תיאלצו לרסן מעט את הציפייה, המינוי החדש יהיה זמין כעת רק בארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, ניו זילנד, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. החברה מסרה כי "עם הזמן נתרחב למדינות נוספות", וסיימה באיחול "סנאפצ'טינג+ שמח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים