המנמ"ר מספר על רשות הטבע והגנים בקורונה – והמעבר ללייטריקס

אורן בן חורין ניצח על מערכות המידע של הרשות בתקופות הקשות של הסגרים ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על ה-IT בארגון הירוק ועל המעבר ממנו לאחד הסטארט-אפים הישראליים הצומחים

אורן בן חורין, סגן נשיא למערכות מידע וחבר ההנהלה המורחבת של לייטריקס.

אורן בן חורין, לשעבר מנהל חטיבת תקשוב ומערכות מידע ברשות הטבע והגנים, מונה לפני חודשים אחדים לתפקיד סגן נשיא למערכות מידע ולחבר ההנהלה המורחבת של הסטארט-אפ הירושלמי לייטריקס. בן חורין מדווח לסמנכ"ל הכספים של החברה, שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר.

לייטריקס מפתחת כלים ושירותים עבור יוצרי תוכן באמצעות 11 אפליקציות שמאפשרות לעבד, לעצב, לערוך ולבצע מוניטיזציה של תמונות וסרטוני וידיאו במובייל. האפליקציות נמצאות בשימוש מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם. על פי החברה, נכון לכתיבת שורות אלה, האפליקציות שלה הורדו 620 מיליון פעמים ויש להן 5.1 מיליון מנויים חודשיים. החברה הוקמה ב-2013 על ידי על ידי חמישה דוקטורנטים מהאוניברסיטה העברית, שאחד מהם הוא זאב פרבמן, המכהן כמנכ"ל שלה. יתר המייסדים הם חברי הנהלה בתפקידים שונים. מספר עובדי לייטריקס עומד על יותר מ-600 עובדים, כאשר 170 מהם גויסו אשתקד. לצד המטה שלה בירושלים יש ללייטריקס מרכז פיתוח בחיפה וסניפים בלונדון ובשנזן שבסין.

בראיון לאנשים ומחשבים מספר בן חורין על האתגרים שעמדו בפניו ברשות הטבע והגנים, על המעבר ממנה ללייטריקס ועל האתגרים שמוצבים בפניו כעת.

מה הביא אותך לעבור לחברה שעוסקת בתחומים שונים מאלה שבהם עסקת קודם?
"העבודה ברשות הטבע והגנים הייתה מרתקת ומאתגרת, בוודאי בשנתיים של הקורונה, ובניגוד למה שרבים סבורים – שהיא נחשבת לארגון לואו-טק, עבדנו כחברת היי-טק לכל דבר ועניין. כשקיבלתי את ההצעה להתמודד על התפקיד בלייטריקס הגעתי למסקנה שאחרי ארבע שנים מוצלחות ברשות הטבע והגנים, זאת הזדמנות מדהימה".

איך אתה מסכם את התקופה שלך ברשות?
"תקופה מרתקת. כשהגעתי לרשות, חטיבת התקשוב ומערכות המידע העסיקה 12 עובדים בסביבה די משברית, עם תלות מוחלטת בגורמי חוץ. כאשר סיימתי, היא העסיקה 37 עובדים, חלקם עובדי הארגון וחלקם במיקור-חוץ. הוכחנו לארגון שזה חוסך תלות בספקים חיצוניים וכסף, ומייצר לה ערך רב. עשינו טרנספורמציה דיגיטלית עצומה בכל תחום שנוגע למערכות המידע, בעיקר בתחומי הריטייל וחוויית הלקוח, בהתנהלות הפנים ארגונית ובהטמעת כלים דיגיטליים לעובדי שטח באתרי הרשות, שלא היו מחוברים לטכנולוגיה".

כיצד התמודדתם עם הקורונה?
"הקורונה נתנה לנו את הדחיפה הכי גדולה. נדרשנו לבצע במהירות תוכניות שדיברנו עליהן כמעט עשור ולא יצאו אל הפועל. המערכת שאני הכי גאה בה, ולפי ההערכות היא זו שהצילה את הרשות, היא מערכת ההזמנות, שהקמנו בזמן אפס. להזכירך שהיינו בתקופת סגרים, והיה אפשרי לנוע רק בשטחים פתוחים. אתרי הרשות היו הכי מבוקשים. מ-500 איש שהיו בו זמנית באתר האינטרנט של הרשות ערב הקורונה הגענו בתחילתה ל-22 אלף איש בעת ובעונה אחת. המערכת שפיתחנו חסכה זמן רב לאלפי ולעשרות אלפי המטיילים, שידעו מראש להיכן אפשר להגיע ולהיכן לא, וסייעה להנהלת הרשות ולעובדיה בניהול המצב המורכב".

מהם תחומי האחריות שלך בלייטריקס?
"הנהלת החברה הביאה אותי כדי להוביל את יחידת ה-IT באתגרים הנוכחים והעתידיים. באחריותי 20 עובדים, ובהמשך נגייס עוד. קצב הצמיחה מטורף. אנחנו אחראים על כל פעילות ה-IT התפעולי והאפליקטיבי של החברה, בכל השלוחות שלה בעולם".

מה ההבדל באופי העבודה בלייטריקס לעומת ברשות הטבע והגנים?
"ההבדל העיקרי הוא שלייטריקס עובדת עם מעל 1,000 מחשבים בסביבת Mac על מלא, וב-70% מהפעילות, ה-IT נמצא בענן. זה מאפשר לנו גמישות תפעולית וניהולית מקסימלית, שנובעת מאופי השירות שאנחנו נותנים ללקוחות. מהצד השני, יש לנו את האפליקציות העסקיות, שמשרתות את המחלקות השונות, וגם הן – כולן בעננים (במתכונת של תוכנה כשירות, SaaS).

זמן התגובה הנדרש כאן לדרישות של הביזנס הוא מהיר מאוד. אם מגיעה דרישה להרים תהליך ממוחשב בתוך שבועיים, אין מצב שזה לא יהיה באוויר בזמן, בין היתר בגלל ההתבססות שלנו על ענן. זה מרתק. כמו כן, כאן מדובר בעולם של שירות שונה לחלוטין. תפיסת העולם היא שצריך כל הזמן לא רק לדאוג לשוטף אלא להיערך לגידול העצום בפעילות. הזמינות של המשאבים שלנו חייבת להיות 99%. אין מצב שמישהו בנקודה כלשהי בעולם לא מקבל מענה מיידי".

אתה מכהן בתפקיד רק שלושה חודשים ורמת ההזדהות שלך ניכרת.
"בהחלט. לייטריקס היא ארגון מיוחד עם חוויית עובד מיוחדת ומשרדים בין היפים בישראל, ברמת הגינות, העיצוב וה-ויזואליזציה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גד אביתומר

    אורן תותח, מביא ברכה לכל ארגון בו הוא נמצא. בהצלחה ללייטריקס על הבחירה הראויה באורן כמנמ"ר. בהצלחה!

אירועים קרובים