ויין ונצ'רס מגייסת 140 מיליון ד' לקרן שניה ופותחת נציגות בישראל

בסך הכל מנהלת הקרן 243 מיליון דולר ● כמחצית מהשקעות הקרן החדשה שנפתחה מכוונות להשקעה בישראל בחברות הזנק בשלבי Pre-Seed

דן פוביצקי ואריק ריינר, מייסדי קרן ויין ונצ'רס.

ויין ונצ'רס (Vine Ventures) – קרן הון סיכון אמריקנית – הודיעה באחרונה על השלמת גיוס 140 מיליון דולר לקרן שנייה. הקרן החדשה תתמקד בחברות B2B בתחומי הענן, סייבר, AI, דטה ופינטק ותשקיע סכומים ראשוניים של בין 1 ל-10 מיליון ד' בכל חברה.

הקרן השלימה את הגיוס בזמן קצר, עם ביקושי יתר מקרנות ההשקעה והפנסיה הגדולות בעולם. הרשימה כוללת בכירים מחברות כגון Blackstone, General Atlantic, Goldman Sachs, Tiger Global ובנוסף יזמים ותיקים כגון הנרי וורד – מייסד Carta; אסף וונד – מייסד Hippo; ג'ון אורינגר – מייסד Shutterstock; ועוד.

את הקרן הקודמת שלה גייסה ויין לפני פחות משנתיים, והיא כבר מדווחת על תשואה שנתית של 251%.  בסך הכל מנהלת הקרן 243 מיליון דולר ונחשבת לאחת מקרנות הסיד הגדולות בניו יורק.

ויין ונצ'רס הוקמה על ידי אריק ריינר ודן פוביצקי. היא פתחה לאחרונה בסיס פעילות בשרונה בתל אביב, ותנהל ממשרדיה המקומיים את פעילות ההשקעות בישראל. את הפעילות בישראל ירכז דין מאייר, שעד לאחרונה עבד ב-Team8.

"רואים את ישראל כחלק מהותי ובלתי נפרד מ-ויין ונצ'רס"

"אנו רואים את ישראל כחלק מהותי ובלתי נפרד מ-ויין ונצ'רס. אנחנו מקדישים משאבים רבים וארוכי טווח בארץ, וזה חלק מרכזי מאסטרטגיית הצמיחה של ויין. אנו חשים גאווה ושמחה גדולה בפתיחת המשרד בשרונה ובהצטרפות דין מאייר לקרן. אנו מאמינים כי הנגישות של דין ליזמים צעירים, הרקע הגלובלי והידע שלו יתרמו רבות ל-ויין ונצ'רס ולפריצת יזמים ישראלים בארה"ב", אמר ריינר, שותף מייסד ב-ויין ונצ'רס ומי שלפני כן היה חלק מ-Pitango ו-Insight Partners ובנוסף היה אחד מעובדיה הראשונים של דיינמיק יילד הישראלית בארצות הברית".

צוות הקרן מביא עימו ניסיון מהקרנות הגדולות בעולם, הכוללות את Insight Partners, TA-Associates, ו-Blackstone, ובנוסף ביצעו השקעות בשלבים הראשונים בשורה של סטארט-אפים, אשר הפכו ליוניקורנים בשווי של מעל מיליארד דולר, בהם Uncork, Hippo, Carta, Ramp ועוד.

צוות ויין ונצ'רס.

צוות ויין ונצ'רס. צילום: אוזיריס רמירז

"יש לנו מנטליות ישראלית כשזה נוגע לניהול השקעות" 

לדברי פוביצקי, שותף מייסד בויין ונצ'רס, ומי שנולד בחיפה וכיום מחלק את זמנו בין ניו יורק לתל אביב, "החיבור של ויין לישראל הוא טבעי. יש לנו מנטליות ישראלית כשזה נוגע לניהול השקעות: אנחנו זזים מהר, מגיבים בעוצמה, ושמים דגש על ליווי ותמיכה בחברות הפורטפוליו שלנו – בכדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן. אנחנו מתרגשים להרחיב את הנוכחות והפעילות שלנו בישראל ושמחים להמשיך לתמוך בקהילת היזמים הישראליים, שמייצרים השפעה חסרת תקדים על הדור הבא של הטכנולוגיות".

בין החברות שהקרן הראשונה השקיעה בהן:

  • Komodor הישראלית, המפשטת את תהליך איתור ותיקון תקלות ב-Kubernetes, ואשר השלימה לאחרונה גיוס של 47 מיליון ד' בסבב B מ-Accel, NFX, Pitango, ו-Tiger Global.
  • Compete הישראלית, המפתחת מערכת שמאפשרת למעסיקים להשוות בצורה יעילה ומהירה את נתוני השכר וההטבות של העובדים שלהן, וזכתה להשקעת המשך של 20 מיליון ד' מ-Tiger Global ו-Aleph.
  • MANTL, המספקת תשתית טכנולוגית לבנקים בארה"ב, אשר גייסה 40 מיליון ד' בסבב B מ-CapitalG.
  • Rightway, חברת הלת'-טק אמריקנית, אשר גייסה 100 מיליון ד' בסבב B מ-Thrive Capital  ו-Khosla, בשווי של מיליארד דולר.

TUL, חברת טכנולוגיות בעולם התשתיות מאמריקה הלטינית, שלאחרונה גייסה 180 מיליון ד' בסבב B, לפי שווי של 800 מ' ד'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים