חוק הדיוור הדיגיטלי אושר בכנסת

החוק קובע שהממשלה תשלח הודעות רשמיות במייל או ב-SMS ● ההצטרפות לשירות החדש היא בחירה עבור האזרחים בארבע השנים הראשונות, והאזרחים הוותיקים יוכלו בכל זמן לבחור האם לקבל את הדואר בדרך המסורתית או החדשה

חוק הדיוור הדיגיטלי התקבל באיחור - אבל העיקר שהתקבל.

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הדיוור הדיגיטלי, שקובעת כי הממשלה תשלח הודעות רשמיות במייל או ב-SMS. הצעת החוק הממשלתית עברה למרות המשבר הפוליטי והעובדה שאין לקואליציה רוב בכנסת.

החוק קובע כי המדינה תשלח הודעות רשמיות בדואר דיגיטלי במקום בדואר הרגיל או בדואר רשום, כאשר לאזרח תינתן האפשרות להשיב לה בלחיצת כפתור. ההצטרפות לשירות החדש היא בחירה עבור האזרחים בארבע השנים הראשונות, ואילו היא מחייבת עסקים. אלה יוכלו לבחור בשנתיים הראשונות את אופן קבלת הדואר – במייל או ה-SMS. כמו כן, אזרחים ותיקים יוכלו לבחור בכל עת האם לקבל את הדואר בדרך הכתובה הישנה, או בדואר דיגיטלי.

שרת הכלכלה, האלופה (מיל') אורנה ברביבאי, שממונה על מערך הדיגיטל הלאומי, אמרה כי "המעבר לשירות דואר דיגיטלי יצמצם את הנטל הביורוקרטי המיותר, ייצר ודאות עבור האזרחים בקבלת הודעות מהממשלה וייעל את התהליך, כך שההודעות יעברו באופן מיידי וללא תלות בגורם נוסף. החוק יגדיל את זמינות המידע, ויביא לחיסכון משמעותי בנייר ושל מאות מיליוני שקלים בשנה על הוצאות דיוור ציבורי. בכך נחזק את האמון והתקשורת בין הממשלה לאזרחים ולא פחות חשוב, נייצר תקשורת מתקדמת, שמתאימה לתקופה שבה אנחנו חיים ולמדינה שמוכרת ביכולותיה הדיגיטליות".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מה שאני רואה

    דוחות וקנסות שאנשים בכלל לא יודעים שקיבלו כי אנשים לא יעברו על מייליפ ,,, והופ התעשרות

אירועים קרובים