"סביבה מרובת עננים ומיקוד בדטה – ה-'חיסון' של המנמ"ר"

"ה-'חיסון' של המנמ''רים מגיע במימוש של הגירה לענן, עבודה היברידית, עבודה בסביבה מרובת עננים, ומעל לכל - מיקוד בנתונים והגנה עליהם לאורך כל מחזור חייהם", אמר מארק מונטיאל, סגן נשיא נט-אפ למערב אירופה

מארק מונטיאל, סגן נשיא נט-אפ לאזור מערב אירופה.

"עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, חייהם.ן של המנמ"רים והמנמ"ריות לא היו קלים. ההנהלות דרשו מהם.ן לצמצם בהוצאות התפעול של ה-IT, לספק שירותים ומוצרים טכנולוגיים מהר יותר ולעשות את הכול באופן מאובטח. אלא שעם הופעת הנגיף נוספו עוד אתגרים: העלייה בהיקף האיומים, ובראשם הכופרות, לצד הגידול במשטח התקיפה, בשל עבודת העובדים מהבית ומרחוק. לשיטתנו, ה-'חיסון' של המנמ"רים.ות מגיע במימוש משולב של כמה תפיסות: הגירה לענן, עבודה באופן היברידי – ברישוי המסורתי ובענן, עבודה בסביבה מרובת עננים והיברידית, ומעל לכל – מיקוד בנתונים והגנה עליהם לאורך כל מחזור חייהם", כך אמר מארק מונטיאל, סגן נשיא נט-אפ לאזור מערב אירופה.

מונטיאל התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס הלקוחות השנתי של הסניף הישראלי של ענקית ניהול הנתונים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') בביתן 10 בגני התערוכה, בהשתתפות נציגי מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, תחת הכותרת Embrace the Cloud (אמצו את הענן).

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדבריו, "במהלך השנתיים האחרונות סייענו לארגוני בריאות לפתח ולהביא לשוק את החיסונים, ובאופן מהיר. עשינו זאת עם בנייה של ארכיטקטורה מרובת עננים, כך שהם יוכלו לטפל בכמות עצומה עד כמעט אינסופית של נתונים, עם ניתוח מהיר שלהם, לטובת קבלת תובנות שיניבו פעילויות מושכלות. סייענו לבתי ספר שיום אחד היו בהם לימודים ולמחרת – הלימודים היו וירטואליים, כדי שזה יבוצע בצורה חלקה ובעיקר מהירה. כמו כן, עזרנו לבתי חולים לסייע למטופלים, ולא להשקיע מחשבות ומשאבים בתפעול מערכות ה-IT שלהם".

"בכל מגזר פעילות יש לבחון כיצד ניתן לבנות מודל עסקי חדש"

"כל מנמ"ר.ית, בכל ארגון ומכל סוג וגודל נדרש.ת לעריכת שינויים מהירים באופן פעולתו.ה, וזה בהכרח משפיע על אופן עבודת ה-IT", אמר מונטיאל. "זאת, כי המהירות היא הגידול החדש: אם לא תהיה.י מהיר.ה מספיק – תפסיד.י למתחרים. כדי להצליח בכך נדרש לעשות שני דברים: מימוש טרנספורמציה דיגיטלית ומיקוד בנתונים. הנתונים הם הזהב, המטבע הארגוני החשוב ביותר, וללא טיפול בהם לא ניתן להצליח במסע ולהיות ארגון אג'ילי וחכם".

הוא ציין כי "לצד הטכנולוגיה, יש לחשוב על הדרכים שבהן היא יכולה לסייע לבנייה של מודלים עסקיים חדשים, ליצירת מוצרים חדשים ולהגעה לקהלי יעד של לקוחות חדשים. כך, למשל, אנחנו פעילים מאוד בתעשיית הרכב, ובתוכו בקרב יצרניות של מכוניות חשמליות. בעולם הקמעונאות, אנחנו מסייעים לרשתות לפעול באופן היברידי – בחנויות הפיזיות ובאי-קומרס. בכל מגזר פעילות יש לבחון כיצד ניתן לבנות מודל עסקי חדש".

מונטיאל העיד על נט-אפ כי "אנחנו ממוצבים טוב יותר מהמתחרים שלנו, כי כבר במחצית העשור הקודם הבנו שארגונים יסתכלו, בסופו של דבר, על הענן כדרך לאחסון נתונים בצורה גמישה וניתנת להרחבה. זה מה שאפשר לנו להיות ספקית האחסון הגדולה הראשונה שמשקיעה בהעברת נתונים לענן. מאז שינינו את המיצוב שלנו ואנחנו חברה שמתמקדת בנתונים, מתמחה בניהול שלהם ועושה זאת בסביבה מרובת עננים, לצד הדטה סנטר המקומי. לאחר מסע של רכישות, לצד השקעה מסיבית במו"פ, אנחנו מתמקדים כיום לא רק באחסון ולא רק בענן, אלא גם בצד הניהול, עם טכנולוגיות לעבודה בסביבה מרובת עננים והיברידית".

לסיום, הוא דיבר על השוק הישראלי. "אני מכיר אותו היטב, כי אני עובד מולו מזה כעשור", ציין מונטיאל. "הוא מתאפיין בחדשנות ובצמא לטכנולוגיות שעושות את ההבדל התחרותי. בשל העובדה שרכשנו כמה סטארט-אפים ישראליים, שעל בסיסם הקמנו פה מרכז מו"פ, הלקוחות, כמו גם החברה, נהנים מהקשר הישיר והבלתי אמצעי בין אנשי הפיתוח שלנו ושל הלקוחות הארגוניים. אמנם חגגנו באחרונה יום הולדת 30, אבל אנחנו חושבים ומתנהגים כמו סטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים