נחשף באיחור: סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, מתגרש – מה קרה?

הגשת מסמכי הגירושין נחשפה רק כעת, על אף שאירעה בינואר ● ברין נשוי ב-3 השנים האחרונות לניקול שנהאן ולהם ילדה בת שנתיים, שברין מבקש משמורת משותפת עליה ● לפי דיווחים הוא טוען שאינו חייב מזונות לגרושתו

מתגרש שוב. סרגיי ברין, מייסד שותף של גוגל.

חדשות מפתיעות צצו באחרונה בנוגע לאחד המייסדים השותפים המיתולוגיים של גוגלסרגיי ברין. אתמול (ש') נפוצו דיווחים, שהתבססו על דבריהם של גורמים יודעי דבר, שברין בן ה-48 הגיש תביעת גירושין מאשתו, ניקול שנהאן.

אלא שבדיעבד הסתבר כי תביעת הגירושין הזו הוגשה למעשה בית המשפט העליון שבסנטה קלרה, קליפורניה, כבר לפני חודשים רבים – בינואר 2022. העניין נשמר בסוד עד כה והגירושים המתוכננים של יזם הטק המפורסם, ואחד מעשירי תבל הבולטים כיום – עם הון המוערך בכ-94 מיליארד דולר – הפכו למוכרים לציבור רק כעת. אבל מהי הסיבה המיוחדת לכך שבני הזוג היו כה חשאיים לגבי הפרידה שלהם?

"המבקש הוא מייסד שותף של גוגל, ואחד היזמים הטכנולוגיים העשירים והידועים בעולם. מכיוון שמערכת היחסים ביניהם ידועה לציבור, סביר להניח שתהיה סקרנות רבה בציבור לגבי נושאי הפרידה ומשמורת הילדים שלהם", נכתב במסמכי בית המשפט. בנוסף נכללה בהם התייחסות שיכולה להסביר את הסיבה הספציפית לחשאיות המפתיעה – חששות של שאהנן מפני סיכונים לבתה עקב פרסום הגירושים, כולל חטיפה אפשרית.

ברין – שייסד יחד עם לארי פייג' את חברת גוגל, ושימש כנשיא אלפבית עד ה-3 בדצמבר 2019 – שהוא כאמור האדם השישי בעושרו בעולם, היה נשוי לשנהאן שלוש שנים ואלו הגירושים השניים שלו, לזוג ילדה בת שנתיים.

בני הזוג ברין ביום חתונתם.

כמה מהונו "יאבד" ברין לגרושתו?

לטענת ביזנס אינסיידר, הסיבה לפרידה היא "הבדלים בלתי ניתנים לגישור" בין בני הזוג. בדיווח נאמר גם שיש לשניים נכסים משותפים, ושהם "יצטרכו לקבוע" מה יעשה איתם, בכל הנוגע בחלוקת הרכוש.

"כל הנושאים הנוגעים לזכויות הקניין או לחובותיהם של הצדדים ייקבעו בבוררות סודית מחייבת, בהתאם להסכם בכתב בין הצדדים", צוין במסמכי הגירושין שהגיעו לידי התקשורת האמריקנית.

על פי הדיווחים, ברין ביקש לחלוק משמורת משותפת יחד עם גרושתו על בתם הפעוטה.

ברין ושאנהן שכרו שירותים של "שופט זמני" פרטי, שיוביל את התיק, כך לפי האינסיידר. נוהג זה אפשרי בקליפורניה – שם הוגשו המסמכים – מכיוון שהמדינה האמריקנית מנסה לנקות עומסים על בתי המשפט שלה באופן זה. בהתאם למצב דווח כי בני הזוג יוכלו להתגרש בתוך זמן קצר, וגם להעניק לעצמם רמת פרטיות גבוהה יותר בתהליך.

יצוין כי בשנים האחרונות חוו כמה מהזוגות החזקים והיציבים של עולם הטכנולוגיה גירושים מתוקשרים וקשים למדי. כך קרה למשל בכל הנוגע בגירושים המאוד מפתיעים של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ואשתו לאורך שנים מלינדה פרנץ' גייטס. השניים הודיעו על גירושיהם ב-2021 לאחר 27 שנות נישואים, כאשר הונם המשותף הוערך אז ב-145 מיליארד דולר.

עוד זוג שפירק את החבילה הם מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ומקנזי סקוט, שפירקו את נישואיהם ב-2019, כאשר הונם עמד על כ-137,000 מיליון דולר. בעקבות הגירושים שלהם, וחלוקת הרכוש עם בנות זוגם לשעבר, בזוס וגייטס הפכו לגברים השני והרביעי (בהתאמה) העשירים בעולם כיום. את הטבלה מוביל כעת אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל חברות הענק טסלה ו-SpaceX, שאפשר שהדרך לפסגה לא הייתה כה קלה עבורו אלמלא פירוק הקשרים של גייטס ובזוס, וחלוקת הרכוש בינם שחוו. בינתיים לא ברור מה יולידו הגירושים האחרונים לכשיבשילו ויתרחשו, אבל אפשר ברין אולי לא יפרד מנתח כבד מרכושו בגירושים אלו – למשל אם היה לו הסכם פרה-נישואים מול שאנהן – כפי שקרה לגייטס ובזוס. הבדל נוסף בין המקרים, שעליו כבר אפשר לעמוד, הוא שגייטס ובזוס ובנות זוגן לשעבר הודיעו על הפרידה שלהם באופן מגה-מתוקשר דרך טוויטר, בעוד שברין לא אמר שום דבר בפומבי על כך שהחל בהליך גירושין שנתיים וחודשיים בלבד לאחר שנישא בשנית.

 

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'ס הנגבי

    איש יקר ששינה את העולם ומן הראוי לא לפשפש בצהוב...

  2. יסמין נגבי

    ones there were warriors פעם היו גיבורים באנגלית, קצת כבוד ללוחמים. ובעברית, כבוד לגיבורים. צ'או

  3. יסמין נגבי

    הפעם הרכבתי משקפיים ולא חשוב שאין מי שיקרא כבר, חשובה התגובה. סרגיי ברין הוא אחד האנשים המדהימים והמבריקים, פועלו ומפעל חייו איפשר אינטרנט מתורבת, אלטרואיסטי (כאן צריך להכיר את גוגל והמצע החברתי הבלתי מתפשר שלה) ומידע! פשוט מידע. אני לא חושבת שהכתבה בהכרח צהובה, אני יודעת שהיא ארוכה מדי ולא מכבדת. ברין, ביחד עם חברו הטוב לארי פייג', יצרו תרבות ועולם טכנולוגי נגיש ובריא, אין לגוגל אח ורע בעולם. חברה שמייצרת אפליקציות מבריקות, ללא תשלום, ערוצים נוספים כגון ג'ימייל, ווייז, יוטיוב, וגם הם חינמים. ובכל זאת החברה כלכלית ורווחית. ותרומתה לחברה ולזולת, אם כספית ואם כמובילת דעת קהל, כל כך גדולה ויוצאת דופן, שאני, כמשתמשת רגילה ואנונימית במוצרי גוגל השונים, וכמי שקראה את הספרים הרשמיים והמאלפים על גוגל, יודעת שיש כאן מקום לפרסום, מצד אחד. ומצד שני, אני מאחלת לברין הצלחה בכל אשר יעשה ואת כל הטוב שבעולם למשפחתו. ולא אקרא ולא קראתי מילה. קראתי אלפיי מילים מעוררות השראה ומשנות חיים שברין אחד מעמודי התווך ואיש מאחורי ספרים נפלאים. לכבד את מה שבחר לחלוק, גם איתי, עושה ממני בנאדם טוב יותר. וחכמה יותר, ואסירת תודה על מה שנתן לעולם. הוא ומשפחתו יכובדו תמיד בצנעה הראויה.

  4. יסמין נגבי

    ני שמחה, אני קראתי מעט ולא רוצה לדעת איך ומי הוא היום. אני אעלה תקליטים, לפייס שלי. ולא מוכרים. שךןפ איש, יוטיוב של גוגל. אז לא כל להקה היא מלבינס, שניים מזכירים לי אותם. אני יודעת שאין מקשיב, ורכילות, אני מכירה כמה מוזיקרים, אנחנו קהל ולא מרכל, כמו כמה שכבר לר ארה הופעות. אבל 20 עמודים והיה לי טוב, הוא חי? אני אבחר ויוטיוב, אני יודעת מה, ותפילה, זאת תפילה. שמוזיקה או מחשב, זה מתחבר וביי

  5. יסמין נגבי

    לא מאשרים שום תגובה. אז זה מה שאני הייתי כותבת ורק ככותרת, וקראתי קצת: מישהי התחתנה איתו? ככה מגיבים, אני יודעת גם משהו. תודה, למלבינס. זה קהל ויש לנו הרבה להקות. וגוגל, זה איש שבין השורות, התעקש. בפועל, יצר תופעה, טכנולוגית, נכון. אבל יש לו בת, מסכנה היא לא. וולא מכובד לכתוב שהיא קיימת. אבא שלה, לא אני ולא הוא מכובדים. הוא, קונברג', לא. קייב אין, ויש עוד. סליחה, לא אוהבת רכילות. ויש אחרים, יוטיוב, זה גוגל? יש שם כמה להקות, ואני אעלה לחשבון אינסטגרם שלי כמה תלךיטים. ךהתראות איש.

  6. יסמין נגבי

    קראתי, סוף של ספר אחד, קשה לי. והוא היה סטודנט וקראתי וגם היום. אני לא רוצה צדיקים, אנשים כמוהו, פגשתי משהו עלוב, לא צר לי ואני בבית... ואפשר להיות ולעשות לבד הרבה, אבל קלטתי שיש ת. יש גם גוגל, אבל רכילות באה מבורות. אני כל קוראת, וטוב לי והרווחתי את זה. אבל ללמוד מחשבים, זה אפשרי, ואני גרועה. יש הומור ווככה לומדים. ברוך השם, זה לא מעניין. ולא קרה. אבל חוויתי עונג, ומעט מאוד הצליחו, אהבתי משהו, היה לו טוב באקדמיה... ויש בת? זה כבר לא אני, אבל גוגל... נראה לי ש... זה לא ביל גייטס, הלוואי וזה בסדר הפרסום. אני כמובן... לא בריונית אבל יש ילדה. מסכנה? לא חשבתי. חשבתי על נצוות חדשות, לפרסם, משעמם. יש מצווה, סודית, היא ממש חדשה. לכתוב את זה, אני יודעת שזה יכלה, וככה, כי בא לי. וואין הסבר לפרסום. ולי, יש הסבר למה קורה לי? זה נחת והרבה זה שניי חברים, ולא משנה מה יהיה. ביקשתי, אנה עארף, אני משאירה פתוח. וגוגל, זה למאות איש וחבר שלו, החה משהו, וזה הוליד מעצמה ותופעה שאין דבר כזה. צדיק? אין לי שותפה והיתה, ועשינו משהו והיא פארש. אבל כתב מישהו, זאת עבודה? האמת, כותרת מספיקה, קוראים ספר וכותבים: מישהי התחתנה איתו. מי מבין מה כתבתי? את האמת.

אירועים קרובים